Max Blumenthal, Jewish-American Journalist
https://www.youtube.com/shorts/U_rTXJcTgeQ
0:56
Sökningen fann 948 träffar
- 24 jun 2026 17:17
- Kategori: Lekstugan
- Tråd: Roliga eller tänkvärda klipp på nätet
- Svar: 352
- Visningar: 288713
- 17 jun 2026 20:55
- Kategori: Lekstugan
- Tråd: Roliga eller tänkvärda klipp på nätet
- Svar: 352
- Visningar: 288713
- 17 jun 2026 20:21
- Kategori: Tankar och känslor
- Tråd: Vad tänker du på?
- Svar: 22301
- Visningar: 2851945
Re: Vad tänker du på?
FotbollsVM + dygnsrytm.
- 17 jun 2026 20:12
- Kategori: Religion och andlighet
- Tråd: Finns Gud?
- Svar: 6274
- Visningar: 1141202
Re: Finns Gud?
Hmmm
Vad betyder det att tro på något som man inte har en aning om, inte har en företällning om?
Vad betyder det att tro på något som man inte har en aning om, inte har en företällning om?
Vega skrev:Jag tror på Gud. Men jag gör mig ingen föreställning om Gud.
- 09 jun 2026 00:25
- Kategori: Tankar och känslor
- Tråd: Algotezza
- Svar: 94
- Visningar: 6676
Re: Algotezza
Du behövs här!
Algotezza skrev:På sjukhuset igen. Med magproblem och njursvikt.
- 09 jun 2026 00:01
- Kategori: Religion och andlighet
- Tråd: Finns Satan?
- Svar: 10
- Visningar: 306
Re: Finns Satan?
Ja, Satan och Gud är förklaringsmodeller till allt som sker - för de som inte tror på fakta.
Algotezza skrev:Satan som någon att skylla på när det mesta blir skit och man inte upplever att man själv eller någon människa är ansvarig.
- 05 jun 2026 21:19
- Kategori: Lekstugan
- Tråd: Roliga eller tänkvärda klipp på nätet
- Svar: 352
- Visningar: 288713
- 05 jun 2026 21:13
- Kategori: Tankar och känslor
- Tråd: Vad tänker du på?
- Svar: 22301
- Visningar: 2851945
Re: Vad tänker du på?
Elstödet är ett skämt för såna som jag.
Algotezza skrev:Hubert skrev:Tackgodegud!
Jag har fått 50 kr i elstöd!
Grattis! Känns bra, eller hur?
- 05 jun 2026 21:08
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Kan tänkandet lösas?
- Svar: 59
- Visningar: 1100
Re: Kan tänkandet lösas?
Kan tänkandet lösas?
Från vad?
Från vad?
- 05 jun 2026 19:33
- Kategori: Naturvetenskap
- Tråd: Lupiner
- Svar: 4
- Visningar: 170
Re: Lupiner
Precis så. Lupiner är vackra men galna! Jag har lyckats utrota lupinerna både på min tomt och vid sommarstugan. Metoden heter "nolltolerans" Så fort man ser en lupinplanta som försöker växa upp så tar man bort den, Man behöver inte alls hålla på och gräva. Men man får vara vaksam och envis...
- 05 jun 2026 19:10
- Kategori: Religion och andlighet
- Tråd: "Gudsbevis"/Motbevis?
- Svar: 347
- Visningar: 87779
Re: "Gudsbevis"/Motbevis?
Här fokuserar jag på bibelns gud. Samma kritik kan riktas mot varje gud som fungerar som paradigm/förklaringsmodell för världsliga händelser. Gud hade inte kunnat bli till idag med allt vi vet om det ena och andra. Bevisar inte det är Gud är omöjlig? Det finns väl modernare definitioner av Gud idag ...
- 05 jun 2026 19:04
- Kategori: Religion och andlighet
- Tråd: "Gudsbevis"/Motbevis?
- Svar: 347
- Visningar: 87779
Re: "Gudsbevis"/Motbevis?
PS Men till skillnad så är det här fullt begripligt och vackert! Jag läser sporadiskt, och lite här och lite där. Det är väl så vi gör numera, eller? Dessutom fokuserar jag mer på de som jag oenig med. Gud hade inte kunnat bli till idag med allt vi vet om det ena och andra. Bevisar inte det är Gud ä...
- 05 jun 2026 18:38
- Kategori: Tankar och känslor
- Tråd: Vad tänker du på?
- Svar: 22301
- Visningar: 2851945
Re: Vad tänker du på?
Tackgodegud!
Jag har fått 50 kr i elstöd!
Jag har fått 50 kr i elstöd!
- 03 jun 2026 20:13
- Kategori: Tankar och känslor
- Tråd: Vad tänker du på?
- Svar: 22301
- Visningar: 2851945
Re: Vad tänker du på?
Balkongdrinkar med Hendrick's original + Fever-Tree + limejuice + kramade färska basilikablad + iskuber + solavskärmande smulor.
Tillbakalutade i hårda trästolar modell IKEA.
Vi har bekvämt fällbart IKEA-bord som jag inte heller minns namnet på för trygg vila för immiga glas från Bofors.
Vi kisar.
Tillbakalutade i hårda trästolar modell IKEA.
Vi har bekvämt fällbart IKEA-bord som jag inte heller minns namnet på för trygg vila för immiga glas från Bofors.
Vi kisar.
- 03 jun 2026 19:30
- Kategori: Religion och andlighet
- Tråd: "Gudsbevis"/Motbevis?
- Svar: 347
- Visningar: 87779
Re: "Gudsbevis"/Motbevis?
Gud hade inte kunnat bli till idag med allt vi vet om det ena och andra.
Bevisar inte det är Gud är omöjlig?
Bevisar inte det är Gud är omöjlig?