Zokrates skrev:Jag har aldrig varit överviktig, har i stort sätt vägt mellan 65-67 sedan jag var 15 år,
spelar heller ingen större roll om jag äter mycket eller lite, men häromdagen kom
jag att tänka på att när sista grammet fett är förbränt, så dör man. Känner att jag
just nu ligger lite risigt till, någon som har ett bra tips på hur någon som har svårt
att fetta till sig gör just det?
Om det bara är att gå upp i vikt man vill, borde det räcka med att t.ex. dricka läsk (av den mest sockerstinna sort man kan få ned) så mycket man orkar, så kontinuerligt från morgon till kväll som man orkar, och i övrigt bara äta typ pizza och annan skräpmat som "variation". Det är inget jag rekommenderar, man lär väl få vitaminbrister och obalanser och elände om man inte äter vettig mat. Jag antar att du vill gå upp i vikt på ett sätt som inte är onödigt ohälsosamt, att du ändå vill få i dig alla näringsämnen man behöver? Tja, det är väl bara att käka sådant som pasta med riven fet ost, varma mackor, avokado, nötter av olika slag, dadlar, russin. Fett och socker i kombination ökar hungern, så att äta mycket russin och nötter i kombination är kanske en bra idé i ditt fall, gärna i form av småätande mellan måltiderna (småätande sägs ju göra att man går upp i vikt). Och så drick mycket fruktjuice mellan måltiderna, som en nyttig version av det läskdrickande som många ofrivilligt går upp i vikt av. Borsta tänderna ofta eller skölj med tandstärkande lösning, om du dricker juice ofta och/eller äter ofta.
Om du inte rör på dig överdrivet mycket har jag svårt att se hur du skulle kunna misslyckas med att gå upp i vikt med ovanstående metod.