Feta människor

Moderator: Moderatorgruppen

Justin Case
Inlägg: 3552
Blev medlem: 31 mar 2007 17:46

Inläggav Justin Case » 20 jun 2012 03:57

Zokrates skrev:Jag har aldrig varit överviktig, har i stort sätt vägt mellan 65-67 sedan jag var 15 år,
spelar heller ingen större roll om jag äter mycket eller lite, men häromdagen kom
jag att tänka på att när sista grammet fett är förbränt, så dör man. Känner att jag
just nu ligger lite risigt till, någon som har ett bra tips på hur någon som har svårt
att fetta till sig gör just det?


Om det bara är att gå upp i vikt man vill, borde det räcka med att t.ex. dricka läsk (av den mest sockerstinna sort man kan få ned) så mycket man orkar, så kontinuerligt från morgon till kväll som man orkar, och i övrigt bara äta typ pizza och annan skräpmat som "variation". Det är inget jag rekommenderar, man lär väl få vitaminbrister och obalanser och elände om man inte äter vettig mat. Jag antar att du vill gå upp i vikt på ett sätt som inte är onödigt ohälsosamt, att du ändå vill få i dig alla näringsämnen man behöver? Tja, det är väl bara att käka sådant som pasta med riven fet ost, varma mackor, avokado, nötter av olika slag, dadlar, russin. Fett och socker i kombination ökar hungern, så att äta mycket russin och nötter i kombination är kanske en bra idé i ditt fall, gärna i form av småätande mellan måltiderna (småätande sägs ju göra att man går upp i vikt). Och så drick mycket fruktjuice mellan måltiderna, som en nyttig version av det läskdrickande som många ofrivilligt går upp i vikt av. Borsta tänderna ofta eller skölj med tandstärkande lösning, om du dricker juice ofta och/eller äter ofta.

Om du inte rör på dig överdrivet mycket har jag svårt att se hur du skulle kunna misslyckas med att gå upp i vikt med ovanstående metod.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 20 jun 2012 04:15

Sluta rök,
blir 10kg direkt..

Användarvisningsbild
SandraMy
Inlägg: 36
Blev medlem: 19 jun 2012 19:07
Ort: Helsingborg

Inläggav SandraMy » 20 jun 2012 11:25

Marko skrev:Sluta rök,
blir 10kg direkt..


Jag gick inte upp alls när jag slutade röka, kanske 1-2kg, dvs. ingen viktuppgång att tala om....
A creative man is motivated by the desire to achieve, not by the desire to beat others. - Ayn Rand

The NITROGEN in our DNA, the CALCIUM in our teeth, the IRON in our blood, the CARBON in our apple pies...
We were made in the interiors of collapsing stars. We are made of starstuff. - Carl Sagan


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster