haralddavidsson skrev:tILL zOKRATES
Kommer du ihåg att du sa att du kunde knulla 24 timmar i sträck, fast det var med utländskor, ska vi tro dig, ska vi tro, Zokraters, är han en lögnare rätt och slätt,
och kommer du ihåg, Zokrates det där enorma kattdjuret du såg gå över vägen, det var mycket större än ett lodjur, jag är alltid positiv i början. tror alltid på vad andra säger, dvs, ger dom en chans att berätta, men ska vi tro att du verkligen sett ett övernaturligt stort kattdjur, ska vi tro på dig????
personligen, ifall någon är intresserad, jag har aldrig i hela mitt liv sett något så kallat övernaturligt, och jag har aldrig hört Brahmins präster tala om sådana övernaturliga saker, berättar man inte sånt för att skapa sensationer, göra sig intressant, eller vad säger du Zokrates,,jag tror ej på sådana där övernaturliga väsen, tror du på tomtar och troll också..
Det kan mycket väl ha varit en livs levande lejonhybrid, din förbannade stolle. Vi var två som såg den samtidigt och ge fan i förfölja folk på forumet och kasta tillbaka saker som sagts som om det vore skit.
Liger är resultatet av korsningen emellan en lejonhane och en tigerhona. Den ser ut som ett stort lejon med svaga ränder. Vissa hanar kan få en gles man. Det har uppskattats att en liger kan väga över 630 kg. Ligern är den vanligaste hybridsorten och den mest kontroversiella. Liger är också känd under namnet lejon–tiger-mula. Ligern har en livslängd på cirka 20 år. Anledningen till att en liger blir så stor är att generna som styr och bromsar växten finns hos lejonhonan och tigerhanen. Ligern har därför inga gener som begränsar och håller tillbaka tillväxten på kroppen. Därför blir den störst av alla nu levande kattdjur.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Exmoor-monstret
Beskrivningarna passar in på Exmoor monstret, det hände i varje fall efter mitten av 80 talet, nu tror jag inte att alla vittnen i England som säger sig ha sett djuret behöver tala sanning, men en del av dem kan ju göra detta.
Djuret skulle kunna på grund av uppmärksamheten ha gett sig iväg, simmat helt enkelt över till Holland, tagit sig via Danmark till Sverige, och är det en blandning med tiger i så lär den ju inte behöva vara rädd för vatten.
Vart djuret tog vägen därefter, ja om det var samma djur så bör det ha dött då de inte blir mycket äldre än runt 20 år. Det kanske ligger ett kadaver någonstans i ett kärr eller i en skog, men då är det spekulationer från min sida.