Pilatus skrev:Anders skrev:Har tyvärr inte tid på ett bra tag... är det ingen som har matten och förklaringsförmågan för att få ner det grundläggande som Illusionen beskriver om hur han har fältteorierna som grund för sina resonemang för hur allt fungerar? Skulle behöva populariseras men jag är helt övertygad om att man måste kunna tränga in åtminstone en bit i ekvationerna för att kunna börja.
Det gick ju att finna tillämpningar för fältekvationerna som kunde ges en verbal mening. Jag har aldrig förstått vad det är Illusionen vill försöka bevisa. Att världen har en för oss dold dimension?
Jag kan inte göra mig en bild av hur Illusionen kommit fram till sina beräkningar och att de nödvändigtvis kan säga oss något om världens natur. Jag tappar bort mig bland hans akronymer.
Tycker mig ändå ana nåt grundläggande klurigt. Men jag tror att man måste ge det en hel del tid. En fråga man kan ställa sig är varför dessa fältekvationer/resonanser skulle vara en bra modell för verkligheten/hjärnan. Illusionen tar det som självklart i början på tråden men det är inte uppenbart alls . Skulle vilja höra , gärna lite populärt, vad det var som fick Illusionen att just välja den modellen. Varför är begreppet resonans så intressant?