varje människa har en "kraft". Denna kraften ökas med tiden vi blir äldre.
Ju mer kraft du har desto större möjlighet har du att göra inverkan på en annan människas liv. Min lillasyster frågade mig lite ironiskt om det var mögelost jag talade om, (då jag påpekade det fina med att låta den bli äldre). Så låt oss kalla kraften för mögelost.
Alla människor har en begränsad livslängd vi kan illustrera detta genom att rita en rak linje på ett papper. En viss livslängd=en viss tid.
Nu till poängen. varje tanke du sänder till en annan människa gör att du stjäl lite av hennes energi/tid dvs du gör ett inhopp på hennes livsbana. Och detta resulterar att du faktiskt förkortar hennes livslängd.
Troligtvis tänker ni nu att en eremit ute i skogen borde bli jättegammal men sanningen är att både du och jag just nu sände honom en tanke.
Ju mer mögelost jag har desto mer livstid tar jag från den människan jag tänker på. Ni undrar kanske då varför jag skriver detta på ett globalt nätverk då jag faktiskt förkortar mitt liv med åtskilliga stunder, men jag har såpass mycket mögelost att jag kan hantera situationen genom att tänka på er innan ni ens har läst detta. Så vad jag vill säga är att du inte skall tänka så mycket på andra utan att de tänker tillbaka på dig för du tar deras tid och förkortar deras liv istället för att göra dem en tjänst.