Konspirationsteoretiker

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 jul 2010 01:34

Dröner skrev:Jag har inte läst vad du skrev bara såg att det stod konspirationsteoretiker. Är det något som kan förstöra en bra kväll för mig så är det någon som börjar babbla konspirationsteorier. Vad skulle konspirationer tjäna för syfte överhuvudtaget? Människor är människor med sina bra och dåliga sidor och det finns väldigt få som vill någon annan illa eftersom man inte medvetet tjänar något på det. Oftast så är det drogskadade hjärnor som tror på konspirationsteorier har jag gång på gång sett. Smoke that spliff and get a ticket to paranoia land.

Vad du berättar här är alltså att du inte kan härbergera tal om konspirationer. Du har en psykologisk brist som inte låter dig betrakta värdelöst hur grupperingar söker ställning inom ett större sammanhang.

Den som inte tror på konspirationer har inte betraktat de sammanhang de ingår i och hur man stärker gruppen, eller ja gruppens existens beror på, ett uteslutande av andra. Med andra ord ett konspirerande mot andra.

Men jag vill ju inte förstöra din kväll. Destruktion pådyvlar jag bara de starka, eller de jag kan stärka. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZepZA5io_Pk
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Dröner

Inläggav Dröner » 26 jul 2010 09:30

Jo, det är väl klart att människor grupperar sig. Pratar om dom hardcore konspirationsteorier där alla med makt är med i en speciell klubb och har möten och sån skit. Har hjälpt personer att komma ifrån sina konspirationsteorier och det är sorgligt med människor som går omkring och tror på skiten. Har en kompis som alltid börjar prata om sina konspirationsteorier kring psykvården och kommer med lappar från scientologerna. Och ja det är på grund av droger han tror på det och inte att han genom droger kommit till en insikt.

Användarvisningsbild
prekog

the world is mine Illuminazi

Inläggav prekog » 26 jul 2010 15:10

J R Auk skrev:
Dröner skrev:Jag har inte läst vad du skrev bara såg att det stod konspirationsteoretiker. Är det något som kan förstöra en bra kväll för mig så är det någon som börjar babbla konspirationsteorier. Vad skulle konspirationer tjäna för syfte överhuvudtaget? Människor är människor med sina bra och dåliga sidor och det finns väldigt få som vill någon annan illa eftersom man inte medvetet tjänar något på det. Oftast så är det drogskadade hjärnor som tror på konspirationsteorier har jag gång på gång sett. Smoke that spliff and get a ticket to paranoia land.

Vad du berättar här är alltså att du inte kan härbergera tal om konspirationer. Du har en psykologisk brist som inte låter dig betrakta värdelöst hur grupperingar söker ställning inom ett större sammanhang.

Den som inte tror på konspirationer har inte betraktat de sammanhang de ingår i och hur man stärker gruppen, eller ja gruppens existens beror på, ett uteslutande av andra. Med andra ord ett konspirerande mot andra.

Men jag vill ju inte förstöra din kväll. Destruktion pådyvlar jag bara de starka, eller de jag kan stärka. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZepZA5io_Pk

http://www.youtube.com/watch?v=Ng0EDYZ603U
free your mind - libera tu mente - frigör ditt medvetande - Tuam libera mentem

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 jul 2010 18:57

Who watches the watchers frågas det. What controls the controlers frågar jag?

Varför den här idén om några med absolut makt ens över sig själva? Det är det blåa blodets metafysik, friheten för individen genom staten osv osv. Det är ideologi som styr, ideologi som man tyr sig till i förhoppning.

Fråga dig själv. Hur ofta känner du dig vilse, och som om du inte visste vad att ta dig till. Berätta sen vem som inte delar det dilemmat. Förstår behovet av reptiler.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 jul 2010 18:57

Makt är illusoriskt, makt är svaghet när det definieras vulgärt.

Återgå till "Politik och samhälle"