Jörgen skrev:Jag undrar vad du menar med att säga att Islam vägrar anpassa sig till den nya världen.
Är Europa den nya världen?
Är Islam en enhetlig mall där alla beter sig likadan, och är lika stela?
Är då inte kristendomen det då? Varför just Islam?
Kristendomen var inte här först, och har ingen rätt till gudagivna priviliger
och om vi dra bort gud från ekvationen, varifrån kommer rätten?
Vilken egendomlig kult företräder du egentligen, som singlat ut en miljard människor som terrorister?
Jag tycker SD ska utvisas till Israel, där kan de skita mitt på gatan med sin närvaro utan att det väcker uppståndelse.
De är inga riktiga svenskar. Rösta på SD, så röster du för hat, krig, US & Israel.
Vad är en svensk?
Vilka kriterier behöver uppfyllas för att man är någonting sånt?
Passet? Ett dokument man har fått.
Född här? Vilken prestation!
Ser ut som du? Det vill jag inte.
Ha dina uppfattningar? Tyvärr, det jobbet är redan taget.
Religion? Jag har ingen, är jag inte svensk då?
Vara misstänksam mot främlingar? En självklar reflex, det är bara att kontrollera den, SD gör det inte.
Jaha, så här har vi en liten antisemit, alltså? Kul!
För det första så spottar jag på alla religioner, och jag anser att vara religiös borde bestraffas med döden - varför? Därför att man för vidare dessa sinnessjuka traditioner, kristna som muslimska, till sina barn och barnbarn och barnbarnbarn - de försvinner aldrig. Religion hör inte hemma i Väst år 2010.
Nu så har vi - vad är det? - 50'000'000 muslimer i Europa. Nu har jag ingen aning angående hur många av dessa som är sekulariserade och har släppt sin medeltida tro och välkomnat det liberala, demokratiska Väst med kapitalism och allt vad det innebär, men jag kan garantera dig att det är inte tillräckligt många.
Sverige är nästintill världens mest ateistiska land. Suma sumarum är att vi har släppt på de medeltida traditionerna och är i dag en av världens mest jämställda länder. Hur fan tror du Europa kommer att se ut i framtiden med muslimsk majoritet? Försöker du lura mig eller bara dig? Jag är ärlig om vad jag tycker och tänker, och jag gömmer mig inte bakom fina ord.
Angående "den nya världen" så är Europa den nya världen för muslimer uppfostrade i sin öken med kvinnofientlighet och diverse i dag - för mig - sjuka traditioner. Att du vill ha hit fler av den sorten, ja, well, det är väl upp till dig. Men jag hävdar att trots det faktum att även jag har träffat på icke-kvinnofientliga muslimer som inte hatar "otrogna", så är det här inte värt det. Varken som arbetskraft i Europa där ~75% av somalierna är arbetslösa i London, eller som en humanitär anledning. Jag är förvisso inte speciellt empatisk av mig när det kommer till individer jag inte bryr mig om för fem öre (det säger väl sig själv), men jag ser hellre att man löser konflikten på plats än att man drar konflikten till oss. Om historien har lärt oss någonting så är det att vi har ett kulturellt, religiöst och/eller rasligt krig framför oss. Jag kommer att njuta när alla kärnvapen faller och förhoppningsvis utrotar det otacksamma Väst, som säljer sin frihet p.g.a. 1945 och "white-guilt".
Jag vill födas om som en katt.