Julian Assange, skyldig eller konspiration?
Moderator: Moderatorgruppen
Ja det där var ju en variant, men när jag skrev det avsåg jag det bostavligt, exakt som det står.
Däremot skrev jag om "djuret", dvs. det djuriska i oss, som triggar igång. Lejonet var en annan sak som inte skall kopplas bokstavligt ihop med det innan. Men jag delar din åsikt om att man har ett eget ansvar, något jag anser skogsälvan, delvis Auk verkar vilja bortse från. Själv har jag svårt att sympatisera med kvinnor som jag anser själva har försatt sig i eländet, jag ser dem delvis som medskyldiga, på samma sätt som jag ser mig själv som medskyldig till de övergrepp jag råkat ut för, min fulla empati ligger mer hos dem som brutalt utnyttjats och det helt utan egen förskyllan, de som har gjort allt som kan förväntas av dem, vidtagit alla de försiktighetsåtgärder som varje normal människa bör ha ett minimimått av, paranoja, magkänsla, intuition, sunt bondförnuft etc. men trots det råkat illa ut på grund av att gärningsmannen beräknande har använt en taktik som gått ut på att snärja in offret genom att minimera dennes chanser att klara sig undan genom val av tillvägagångssätt, plats och tidpunkt. Jag vet inte om jag skulle klassa dessa män som vanliga män, eller bara sexmissbrukare i normal mening, då jag ser dem mer som mentalt störda.
De flesta våldtäkterna sker mellan 18.00-06.00, varav majoriteten begås av en närstående eller bekant, vilket gör att jag ser den enda lösningen för att skydda sig från dessa, är att bli bättre på att bedömma folk, visst det låter enkelt men är nog bland det svåraste att lära sig.
När det gäller överfallsvåldtäkter, så får jag nog krasst påstå att det vilar ett individuellt ansvar att ta vara på sig så gott det går, jag tror dessvärre inte att dessa går att elliminera helt, med mindre än att införa utegångsförbud för ensamma kvinnor nattetid, alltså ett förbud för kvinnor att vistas utan sällskap och det tror jag ingen vill införa.
Däremot skrev jag om "djuret", dvs. det djuriska i oss, som triggar igång. Lejonet var en annan sak som inte skall kopplas bokstavligt ihop med det innan. Men jag delar din åsikt om att man har ett eget ansvar, något jag anser skogsälvan, delvis Auk verkar vilja bortse från. Själv har jag svårt att sympatisera med kvinnor som jag anser själva har försatt sig i eländet, jag ser dem delvis som medskyldiga, på samma sätt som jag ser mig själv som medskyldig till de övergrepp jag råkat ut för, min fulla empati ligger mer hos dem som brutalt utnyttjats och det helt utan egen förskyllan, de som har gjort allt som kan förväntas av dem, vidtagit alla de försiktighetsåtgärder som varje normal människa bör ha ett minimimått av, paranoja, magkänsla, intuition, sunt bondförnuft etc. men trots det råkat illa ut på grund av att gärningsmannen beräknande har använt en taktik som gått ut på att snärja in offret genom att minimera dennes chanser att klara sig undan genom val av tillvägagångssätt, plats och tidpunkt. Jag vet inte om jag skulle klassa dessa män som vanliga män, eller bara sexmissbrukare i normal mening, då jag ser dem mer som mentalt störda.
De flesta våldtäkterna sker mellan 18.00-06.00, varav majoriteten begås av en närstående eller bekant, vilket gör att jag ser den enda lösningen för att skydda sig från dessa, är att bli bättre på att bedömma folk, visst det låter enkelt men är nog bland det svåraste att lära sig.
När det gäller överfallsvåldtäkter, så får jag nog krasst påstå att det vilar ett individuellt ansvar att ta vara på sig så gott det går, jag tror dessvärre inte att dessa går att elliminera helt, med mindre än att införa utegångsförbud för ensamma kvinnor nattetid, alltså ett förbud för kvinnor att vistas utan sällskap och det tror jag ingen vill införa.
Zokrates skrev:Men jag delar din åsikt om att man har ett eget ansvar, något jag anser skogsälvan, delvis Auk verkar vilja bortse från. Själv har jag svårt att sympatisera med kvinnor som jag anser själva har försatt sig i eländet, jag ser dem delvis som medskyldiga, på samma sätt som jag ser mig själv som medskyldig till de övergrepp jag råkat ut för, min fulla empati ligger mer hos dem som brutalt utnyttjats och det helt utan egen förskyllan, de som har gjort allt som kan förväntas av dem, vidtagit alla de försiktighetsåtgärder som varje normal människa bör ha ett minimimått av, paranoja, magkänsla, intuition, sunt bondförnuft etc. men trots det råkat illa ut på grund av att gärningsmannen beräknande har använt en taktik som gått ut på att snärja in offret genom att minimera dennes chanser att klara sig undan genom val av tillvägagångssätt, plats och tidpunkt. Jag vet inte om jag skulle klassa dessa män som vanliga män, eller bara sexmissbrukare i normal mening, då jag ser dem mer som mentalt störda. Men jag delar din åsikt om att man har ett eget ansvar, något jag anser skogsälvan, delvis Auk verkar vilja bortse från. Själv har jag svårt att sympatisera med kvinnor som jag anser själva har försatt sig i eländet, jag ser dem delvis som medskyldiga, på samma sätt som jag ser mig själv som medskyldig till de övergrepp jag råkat ut för, min fulla empati ligger mer hos dem som brutalt utnyttjats och det helt utan egen förskyllan, de som har gjort allt som kan förväntas av dem, vidtagit alla de försiktighetsåtgärder som varje normal människa bör ha ett minimimått av, paranoja, magkänsla, intuition, sunt bondförnuft etc. men trots det råkat illa ut på grund av att gärningsmannen beräknande har använt en taktik som gått ut på att snärja in offret genom att minimera dennes chanser att klara sig undan genom val av tillvägagångssätt, plats och tidpunkt. Jag vet inte om jag skulle klassa dessa män som vanliga män, eller bara sexmissbrukare i normal mening, då jag ser dem mer som mentalt störda.
Hur kan du bortse att jag påtalar det? Hade jag inte en post om just det? Det jag tycker är viktigt att påpeka är att oavesett vad man har för ansvar (vilket jag talade om som faktiskt och ofrånkomligt men du använder i en jurisk mening varför jag undrar om det är som en form av sofisteri)!
Alltså det har ingen som helst förskyllan att peka på manliga gener, för jag är man och har aldrig haft en närastående svårighet att inte våldta en kvinna.
Du drar dina jävla valser om vad du råkat ut för och hur du medspelat i det. Men jag lovar dig att det är inte att jämställa med vad andra råkar ut för, de "spelar med" i något de absolut inte vill vara med i. Och dem som hävdar spelet är just den som har spelet att skylla på för den andres olycka.
Fattar du inte varför jag frågade dig om fingret i röven? Uppenbarligen inte, det är väl för känsligt för dig. Men alla som skall diskutera dylikt skall placera något de inte vill ha i sin kropp. Jag tror att många män enkelt tänker på ett finger i röven, kanske är det bara jag, men jag tar mina chanser.
Jag fattar inte hur man kan bli dömd för något man inte har gjort, utan snarare så är min erfarenhet att man definitivt döms för något man kanske gjort. Och av alla kvinnor jag träffat måste jag säga att jag aldrig fruktat att de skall söka sätta dit mig för en falsk våldtäktsanmälan. Går ni runt och tror sånt är ni förmodligen illusoriska.
[/quote]
Zokrates skrev:De flesta våldtäkterna sker mellan 18.00-06.00, varav majoriteten begås av en närstående eller bekant, vilket gör att jag ser den enda lösningen för att skydda sig från dessa, är att bli bättre på att bedöma folk, visst det låter enkelt men är nog bland det svåraste att lära sig.
Vad fan det är så generellt fenomen så det handlar inte om att kvinnan skall bli "bättre på sitt omdöme" eftersom det redan skedde i hemmet. Snarare så är det ett steg i ledet i den auktoritära ordningen. Tror du jag inte vet vad de fega jävlarna som inte vågar spotta snuten i fejjan gör?
Det här handlar om en effekt av det hierarkiska samhället. Lär er leva med det eller säg nej, inget mellanting finns. Men det är lätt att säga nej också. Så där gör man det!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Johan Ågren
- Administratör
J R Auk,
Jag har personligen inte varit rädd, men jag har sett män runt omkring mig som drabbats. Det finns så mycket hat, och vilja att skada andra, och detta är tyvärr ett riktigt vidrigt sätt att skada någon annan, med en ganska liten risk att själv råka illa ut. Själv har jag blivit hotad med att jag ska polisanmälas för misshandel, då som hämnd för att jag gjorde slut med en kvinna. Att hota med polisanmälningar överlag och hot om att man ska förlora vårdnaden av sitt barn är ett vanligt sätt att psykiskt misshandla män. Det hela slutade med att min nuvarande sambo anmälde henne efter att hon också hade blivit hotad.
Och av alla kvinnor jag träffat måste jag säga att jag aldrig fruktat att de skall söka sätta dit mig för en falsk våldtäktsanmälan. Går ni runt och tror sånt är ni förmodligen illusoriska.
Jag har personligen inte varit rädd, men jag har sett män runt omkring mig som drabbats. Det finns så mycket hat, och vilja att skada andra, och detta är tyvärr ett riktigt vidrigt sätt att skada någon annan, med en ganska liten risk att själv råka illa ut. Själv har jag blivit hotad med att jag ska polisanmälas för misshandel, då som hämnd för att jag gjorde slut med en kvinna. Att hota med polisanmälningar överlag och hot om att man ska förlora vårdnaden av sitt barn är ett vanligt sätt att psykiskt misshandla män. Det hela slutade med att min nuvarande sambo anmälde henne efter att hon också hade blivit hotad.
J R Auk skrev:Hur kan du bortse att jag påtalar det? Hade jag inte en post om just det? Det jag tycker är viktigt att påpeka är att oavesett vad man har för ansvar (vilket jag talade om som faktiskt och ofrånkomligt men du använder i en jurisk mening varför jag undrar om det är som en form av sofisteri)!
Du uttrycker dig allmänt slarvigt och sällan rakt på sak, du slänger in egna konstruktioner som gör ditt språk svårtolkat,
vilket du borde vara väl medveten om då jag inte är den enda som reagerat på det vid det här laget och då menar jag inte dina stavfel.
J R Auk skrev:Alltså det har ingen som helst förskyllan att peka på manliga gener, för jag är man och har aldrig haft en närastående svårighet att inte våldta en kvinna.
Inte jag heller, men tydligen har en jäkla massa kvinnor råkat ut för övergrepp, globalt sett talar vi om minst var tredje kvinna, vad kan det då bero på enligt dig, dålig uppfostran av männen eller?
J R Auk skrev:Du drar dina jävla valser om vad du råkat ut för och hur du medspelat i det. Men jag lovar dig att det är inte att jämställa med vad andra råkar ut för, de "spelar med" i något de absolut inte vill vara med i. Och dem som hävdar spelet är just den som har spelet att skylla på för den andres olycka.
Valser, jag drar inga valser, är det så du ser det fattar jag inte ens vad du försvarar. Jag kan förtydliga det med att säga att jag på grund av en naiv godtrogenhet, hamnat i situationer vid två tillfällen som slutat med att jag våldtagits av kvinnor och det var absolut inget jag önskade. Sedan fattar jag inte vad du avser med resten.
J R Auk skrev:Fattar du inte varför jag frågade dig om fingret i röven? Uppenbarligen inte, det är väl för känsligt för dig. Men alla som skall diskutera dylikt skall placera något de inte vill ha i sin kropp. Jag tror att många män enkelt tänker på ett finger i röven, kanske är det bara jag, men jag tar mina chanser.
Jag har svårt att fatta vad du avser med fingrar i arslet, jag är ingen fingerpullare, har inte heller haft sex med män, så du får försöka visa lite hänsyn att alla inte tar den chansen.
J R Auk skrev:Jag fattar inte hur man kan bli dömd för något man inte har gjort, utan snarare så är min erfarenhet att man definitivt döms för något man kanske gjort. Och av alla kvinnor jag träffat måste jag säga att jag aldrig fruktat att de skall söka sätta dit mig för en falsk våldtäktsanmälan. Går ni runt och tror sånt är ni förmodligen illusoriska.
Ja så är det i de enfaldigas rike, ingen rök utan eld, naivt så det bara skriker om det. I sverige sker det mellan 2-6% falska anmälningar, inkluderar det högre värdet utifrån de anmälningar som är så motsägelsefulla att de inte hänger ihop i nån ände, i USA pekar statistiken på liknande siffror, men utgår vi från ett medelvärde så är 5% av alla anmälningar rena fejken. Men du får gärna tro att de är äkta och jag föraktar sådana som dig, verkligen, för personer som resonerar som dig, ser allt som svart och vitt, finns det ett domstolsbeslut på att någon är dömd, så är den personen skyldig, punkt slut! Bland de enfaldiga är rättsväsendet ställt över allt tvivel, är det inte dags för dig att plocka bort doktor Glas citatet?
Johan Ågren skrev:J R Auk,Och av alla kvinnor jag träffat måste jag säga att jag aldrig fruktat att de skall söka sätta dit mig för en falsk våldtäktsanmälan. Går ni runt och tror sånt är ni förmodligen illusoriska.
Tja jag är inte helt utan referenser. Men jag skulle vilja säga att sådant är inte att frukta. Det är som tråden intill där man diskuterar förhör. Förhör är en bra sak för att logiskt testa vad som skett, problemet är att logiken är formad av en viss anda som kommer pervertera den, den söker efter en skyldig.
Hur som helst så tycker jag fortfarande att det är bisarrt att gå runt och föreställs sig detta hot, precis som jag tycker det är bisarrt att föreställa sig terrorism, och göra sig möda om det, eller naturkatastrofer (om man inte bor i utsatt område) osv.
Det är helt enkelt inte relevant, särskilt efter anförandet om att man är idiot om man blir blåst som Zokrates höll. Chauvisinism helt enkelt florerar här. Och man gör gott i att se de gemensamma nämnarna i "våldet" istället för att peka finger åt båda håll!
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Johan Ågren
- Administratör
Mina stavfel är lika med noll jag använder ett stavningsprogram jag uppdaterat i flera år. Så skit ner dig din gamla gubbröv!Zokrates skrev:J R Auk skrev:Hur kan du bortse att jag påtalar det? Hade jag inte en post om just det? Det jag tycker är viktigt att påpeka är att oavesett vad man har för ansvar (vilket jag talade om som faktiskt och ofrånkomligt men du använder i en jurisk mening varför jag undrar om det är som en form av sofisteri)!
Du uttrycker dig allmänt slarvigt och sällan rakt på sak, du slänger in egna konstruktioner som gör ditt språk svårtolkat,
vilket du borde vara väl medveten om då jag inte är den enda som reagerat på det vid det här laget och då menar jag inte dina stavfel.
Zokrates skrev:J R Auk skrev:Alltså det har ingen som helst förskyllan att peka på manliga gener, för jag är man och har aldrig haft en närastående svårighet att inte våldta en kvinna.
Inte jag heller, men tydligen har en jäkla massa kvinnor råkat ut för övergrepp, globalt sett talar vi om minst var tredje kvinna, vad kan det då bero på enligt dig, dålig uppfostran av männen eller?
Skitkultur, en som jag ser dig upprätthålla. Jag har aldrig haft några som helst problem med kvinnor och sexualitet vad det gäller att tillfredställa mina behov, om vi talar om mina eventuella påtryckningar. Och jag gör mig själv till mall för människan, varför jag upprörs av din och Justins skit. Det är inte allmängiltigt, och jag tycker att du snackar skit. Jag känner inte igen det du säger hos mig eller någon jag känner, varken kvinna eller man, varför jag gör slutsatsen att ditt perspektivistiska angrepp föranleder dina problem. Seriöst, det är ett par år nu, och fan vad du är bra, och fan vad du hatar kvinnor, de sakerna har vi fått skrivna i pannan.
Jag ser dig som en sjysst och upplyst person, men du projicerar något förbannat, så att dina erfarenheter skall vara allmängiltiga hela tiden. De kanske inte är det!? Svara på frågan om du skulle kunna tänka dig ett finger i röven efter att du bjudit över mig på ett par bira efter krogen, sen kan du komma och göra omdömen om kvinnor som inte vet om de vill ha sex.
Jag kan säga att vi som inte är lika främmande för droger och roliga tider är mer förbytliga, för petar man ett par eller fler så kan "till och med" en man banga sex. Och fan ta mig om jag skulle se mig våldtagen, jag är för luttrad för sån skit, även om jag skulle kunna "spela med"
Zokrates skrev:J R Auk skrev:Du drar dina jävla valser om vad du råkat ut för och hur du medspelat i det. Men jag lovar dig att det är inte att jämställa med vad andra råkar ut för, de "spelar med" i något de absolut inte vill vara med i. Och dem som hävdar spelet är just den som har spelet att skylla på för den andres olycka.
Valser, jag drar inga valser, är det så du ser det fattar jag inte ens vad du försvarar. Jag kan förtydliga det med att säga att jag på grund av en naiv godtrogenhet, hamnat i situationer vid två tillfällen som slutat med att jag våldtagits av kvinnor och det var absolut inget jag önskade. Sedan fattar jag inte vad du avser med resten.
Jag skiter fullständigt i vad du upplevt (i denna diskussion, men bryr mig på annat håll) just för att du söker rättfärdiga någon slags "lika för lika" i idén om att du lidit. Varför skall andra behöva lida för att du lider? Det är just diskrepansen mellan att någon annan "försätter sig" jämför mig dig som "råkar ut för" som stör mig. Du snackar skit helt enkelt. Du är misogyn och söker belasta andra för vad jag kan anta vara dina misstag.
Eller ge mig giltigt skäl för varför två kvinnor våldtagit dig samtidigt som du flytt alla de krav du ställer på kvinnor!
Zokrates skrev:J R Auk skrev: Det är för mig främmande hur man kan "våldtas" av kvinnor om man håller en attityd att 'våldtäkt' enbart inträffar när man gör noll motstånd. Skojar du med mig?
Fattar du inte varför jag frågade dig om fingret i röven? Uppenbarligen inte, det är väl för känsligt för dig. Men alla som skall diskutera dylikt skall placera något de inte vill ha i sin kropp. Jag tror att många män enkelt tänker på ett finger i röven, kanske är det bara jag, men jag tar mina chanser.
Jag har svårt att fatta vad du avser med fingrar i arslet, jag är ingen fingerpullare, har inte heller haft sex med män, så du får försöka visa lite hänsyn att alla inte tar den chansen.
Ok eftersom du har din erfarenhet så räcker det väl med att jag påtalar att en kvinna sänker sitt kön över ditt kön. Eller?
Det handlar om vad som är kränkande ditt stora fån. Det handlar om vad DU kan uppleva som INKRÄKTANDE fastän du har bjudit in någon till ditt hem. MEN eftersom du inte förstår frågan kanske jag ska ta det som legio att pulla röv din jävla gubbröv!
Zokrates skrev:J R Auk skrev:Jag fattar inte hur man kan bli dömd för något man inte har gjort, utan snarare så är min erfarenhet att man definitivt döms för något man kanske gjort. Och av alla kvinnor jag träffat måste jag säga att jag aldrig fruktat att de skall söka sätta dit mig för en falsk våldtäktsanmälan. Går ni runt och tror sånt är ni förmodligen illusoriska.
Ja så är det i de enfaldigas rike, ingen rök utan eld, naivt så det bara skriker om det. I sverige sker det mellan 2-6% falska anmälningar, inkluderar det högre värdet utifrån de anmälningar som är så motsägelsefulla att de inte hänger ihop i nån ände, i USA pekar statistiken på liknande siffror, men utgår vi från ett medelvärde så är 5% av alla anmälningar rena fejken. Men du får gärna tro att de är äkta och jag föraktar sådana som dig, verkligen, för personer som resonerar som dig, ser allt som svart och vitt, finns det ett domstolsbeslut på att någon är dömd, så är den personen skyldig, punkt slut! Bland de enfaldiga är rättsväsendet ställt över allt tvivel, är det inte dags för dig att plocka bort doktor Glas citatet?
Enfaldig? Du sitter här och begråter din förlorade lön. I övrigt gör du rätt i att börja läsa din fan, när har jag resonerat som att någon vore skyldig utan bevis? Jag råkar bara tro att du är en fitta som faktiskt har plågat andra människor, därför tror jag du har ditt hävdelsebehov. Du är mig helt osympatisk! Fattar du? Det handlar om att du företräder en förtryckande ideologi under skimmret av att var tillåtande. Du uppvisar vid varje efterfrågan dina totalitära auktoritära tendenser. Och detta att du argumenterar för att kvinnor "när de gett sig in i leken" skall "leken tåla" är så sjukt osympatiskt.
Du luktar våldsapologet!
Det handlar inte om rök utan eld utan det handlar om att "sexuallagen" blir lidande av den "vanliga lagen" och idioter som dig tror att det är en isolerad händelse att någon kan dömas orättfärdigt.
Men det fråntar fortfarande inte faktumet att om någon har sår och du inte kan förklara varför de såren uppstod innan så står du som fet misstänkt för såren om du tillbringat tiden med dem. Och klagar du på det kolla de där jävla idioterna som klappar lejon först, vad de har att säga. Pissfitta!
Sätta dig och skryta om hur du "dödat" 30 pers på låtsas. Tror du jag är blind eller?
Johan Ågren skrev:Gå och lägg er nu. Ska jag göra.
Fan heller och inte den där förnumstiga tonen. Intet ansvar faller på dig, vare sig du sover eller inte så kommer världen utvecklas mycket likt vare sig du bryter mönstret eller ej!
- Johan Ågren
- Administratör
Johan Ågren skrev:Appropå att kasta masken. Blir ganska markant i ditt fall J R Auk! :D
Jag vet faktiskt inte vad du menar med det. Det har gått sådär. Och mina företagna idéer om vad jag skulle uppnå har inte infriats varför jag blöder, om liknelsen tillåts.
Dock tycker jag inte att jag har agerat på den ilska jag håller orättfärdigt om man kollar på det här levererat, men jag kanske inte är bäst på att bedöma det.
Hur som helst, jag vill inte längre behandla det här som opersonliga personer som går hem och gör sitt opersonliga skit.
Det här är livet, och jag tänker inte stå bredvid och se hur man implicit upprätthåller förtryck under fanan av "manlig rätt".
Det är naivt tycker jag, eller så läser jag helt fel.
Johan Ågren skrev:Appropå att kasta masken. Blir ganska markant i ditt fall J R Auk! :D
Ok förstår lite mer. Men det är fas 3, eller 4. För se hur många det blir, bara ännu en mask. Mera underlag för att bedöma! Eller fördöma!
Zokrates skrev:Johan Ågren skrev:Appropå att kasta masken. Blir ganska markant i ditt fall J R Auk! :D
Lustigt, under masken träder en gubbsjuk snubbe som alltmer liknar suchen,med en besserwissermentalitet som inte klarar av att inse sig som förlorad i livet, ja en tvättäkta looser.
Fel Zokrates jag inser mig som precis det. Och därför har jag tid. Varför tror du jag har haft så mycket tid att underhålla er?
Och så för att hävda mig, en loser med livet framför sig istället för dig som en loser med livet bakom dig.
Alltså jämbördiga i faktum, men ack så olika i potential!
Återgå till "Politik och samhälle"