Jorden är bara 6000 år enlgit vissa

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 23 feb 2009 21:05

ok..

Användarvisningsbild
kWee

Inläggav kWee » 23 feb 2009 21:08

Pang på Jörgen!

Det är som ett hus utan grund. en spade utan hantag, det är helt enkelt något som sakas. Som teori håller den samman. Men om vi går över till frågan hur uppkom livet, så kan dagens vetenskapmän inte förklara hur liv uppstod från död materia. Och så länge det inte går att förklara med hjälp av vetenskapen. Lika länge kommer det vara onödigt att ta till sig av evolutionsläran.

Så att basera vetenskapen på bibeln vore bättre?

matahari

Inläggav matahari » 25 feb 2009 04:36

Phileas Fogg skrev:Men om vi går över till frågan hur uppkom livet, så kan dagens vetenskapmän inte förklara hur liv uppstod från död materia.

På vilket vis hade du tänkt bevisa att materia är dött?

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 25 feb 2009 11:32

För jag försöka försvara livets naturlige uppkomst som omöjligt på ett vetenskapligt sätt?

Dött materia är lika med materia utan biologisk verksamhet

Eftersom levande materia inte kan komma från dött materia.
och icke levande materia aldrig kan bli till liv annat än om det flygande spaghettimonstret gör så, så bevisar liv dennes nudlige uppenbarelse, prisat vare den.

Att en människa som följer det flygande spaghettimonstrets bud har tänkt så innebär att det är orubbligt fastlagd som sant.

Materia är död, och kan ej animeras av evolution, slumpen , kemiska/fysikaliska processer eller tid.

Huruvida levande materia kan dö förklarar inte teorin hittills, det skulle ha några intressanta konskevenser, besjälad som levande materia är, måste ju dess själ tas om hand av myndigheten...
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Doe

Re: Jag tycker inte..

Inläggav Doe » 26 feb 2009 16:08

Phileas Fogg skrev:[...]Ni är Jordens salt"[...] Jag tror att det är viktigt att läsa bibeln precis som det står[...]

Förvisso tycks vi smälta snön och förgifta vår omgivning...

Tror inte bibeln skulle vara särskilt populär om den inte lämnade ett fett tolkningsutrymme.
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...

Morningstar

Inläggav Morningstar » 26 feb 2009 16:19

----

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 26 feb 2009 16:38

Jag bevisar att materia är dött för att den inte andas. -Liv enligt bibeln definieras allt som har livsande och har blod (livet är i blodet enligt bibeln).

matahari

Inläggav matahari » 27 feb 2009 22:00

Jörgen skrev:För jag försöka försvara livets naturlige uppkomst som omöjligt på ett vetenskapligt sätt?

Inte behöver du fråga, det är bara att svara!

Dött materia är lika med materia utan biologisk verksamhet.

Vad definierar du som biologisk verksamhet?

Eftersom levande materia inte kan komma från dött materia.
och icke levande materia aldrig kan bli till liv annat än om det flygande spaghettimonstret gör så, så bevisar liv dennes nudlige uppenbarelse, prisat vare den.

Halleluja!
Att en människa som följer det flygande spaghettimonstrets bud har tänkt så innebär att det är orubbligt fastlagd som sant.

Halleluja! Prisad vare hans nodlighet!

Materia är död, och kan ej animeras av evolution, slumpen , kemiska/fysikaliska processer eller tid.

Huruvida levande materia kan dö förklarar inte teorin hittills, det skulle ha några intressanta konskevenser, besjälad som levande materia är, måste ju dess själ tas om hand av myndigheten...

Spagetti är död materia tills man börjar koka den!
Märkväl, den är åter död när den är färdi kokt

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 28 feb 2009 10:20

Phileas Fogg skrev:Jag bevisar att materia är dött för att den inte andas. -Liv enligt bibeln definieras allt som har livsande och har blod (livet är i blodet enligt bibeln).

Enligt det påståendet så är inte möss levande, eftersom möss inte andas.
Man trodde tidigare att grönsaker kunde göra liv av ljus och mineraler,
men det är fel, eftersom de inte har blod, alltså inte heller lever.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 feb 2009 12:48

Phileas Fogg skrev:Jag bevisar att materia är dött för att den inte andas. -Liv enligt bibeln definieras allt som har livsande och har blod (livet är i blodet enligt bibeln).

Allt som andas har ande (andas hänger ihop med ande, pneuma, Gudsvinden). Själen finns i blodet, enligt Bibeln, så därför tillåter inte vissa religiösa grupper blodtransfusion, efterosm man då skulle få två sjalar i samma kropp = i schizofreni.

Materia är medvetslös i sig. Inte död. Döden finns inte. Något kan aldrig bli intet, intet aldrig bli något. Medvetande och medvetslöshet finns. De är båda något, båda har en materiell energisida och en immateriell upplevelsesida. Dock upplever det medvetslösa inte särskilt mycket, det står på sparlåga, stand-by, vänt...

Ha det bra

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

scirocco

Inläggav scirocco » 28 feb 2009 14:28

Enligt mig ,är stenar högst levande...

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 feb 2009 14:44

scirocco skrev:Enligt mig ,är stenar högst levande...

Jag brukar prata med träd. Blir lugn av det.

Stenar är musikaliska. Speciellt de rullande. De är utan mössa/mossa,

funderar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

scirocco

Inläggav scirocco » 28 feb 2009 15:05

Jo, jag har också pratat med träd,tar till det i yterrsta nödfall. Garanterad hjälp.Bättre än hundra psykologer.Stenarna,står för grunden ,stabiliteten. Dom besitter djupare kunskap,gamla sagor,...det är bara att lyssna. Det att lyssna på en sten ,ter sig för många människor mycket svårt. Det är det,men det går

Phileas Fogg
Avstängd

Inläggav Phileas Fogg » 28 feb 2009 16:35

george w bush en rullande del av en sten som går ned för en backe...

matahari

Inläggav matahari » 06 mar 2009 21:29

[quote="Algotezza"
Jag brukar prata med träd. Blir lugn av det.

Faktum är att det är symptomatiskt, trädet tar upp din koldioxid och mår bra av den! Vin vin situation som nyliberala ideologen skulle ha sagt!

Återgå till "Naturvetenskap"