Förbjuda alla religioner?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Elake Karsten
Kontakt:

Förbjuda alla religioner?

Inläggav Elake Karsten » 06 sep 2011 05:20

Tror ni inte världen hade blivit en bättre plats att leva på om man hade förbjudit alla formen av religion? Som här i Sverige, är det inte nog med alla kristna fundamentalister utan ska vi behöva importera islamska dito också? Sverige har inte blivit en lugnare och bättre plats med en massa invandrade religioner. Själv mår jag illa när jag ser alla dessa svartklädda spöken där bara ögonen syns. Burka borde förbjudas som man gjort på en del ställen i Europa. Den svenska eftergivenheten inför allt främmande är vidrig.

Det radikalaste hade varit att från en dag till en annan bränna ner alla kyrkor, synagogor och moskéer samt förbjuda all form av religionsutövning. Befria mänskligheten från dessa fantasier, varav de flesta uppfunnits och nedtecknats av ett litet nomadiserande ökenfolk i Mellanöstern. Vad har vi nordbor med judarnas Bibel att göra? Varför ska vi nedlåta oss till att tro på deras gud JHVH? Den kristna läran är ett mentalt gift precis som den muslimska läran. Religion är inget annat än en mental förorening.
Akademiker och filosof som delger omgivningen sina ocensurerade tankar och funderingar i sann nihilistisk och misantropisk anda.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 sep 2011 12:17

Ifall du vill förbjuda alla religioner, så måste du ju  i konsekvensens namn förbjuda alla politiska läror, för religion är inget annat än politik, och har inget med Gud att göra, jag skulle vilja säga att de värsta guds-hatarna är de religösa,
för de är bara ute efter  M A K T att kontrollera andra, alltså politik.
detta är helt logiskt, det jag säger

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 sep 2011 12:31

Men du Karsten,

i Orwells anda skulle ju religion bli vetenskap,
och kanske är det så idag.

Användarvisningsbild
Elake Karsten
Kontakt:

Inläggav Elake Karsten » 06 sep 2011 13:00

FÖRBJUD ALLT! Både politik, politiker, religion och präster.
Akademiker och filosof som delger omgivningen sina ocensurerade tankar och funderingar i sann nihilistisk och misantropisk anda.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 06 sep 2011 13:43

Elake Karsten skrev:FÖRBJUD ALLT! Både politik, politiker, religion och präster.

Kan vi inte också förbjuda ondskan från att sätta sin fot i det mänskliga samhället

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Re: Förbjuda alla religioner?

Inläggav Skogsälvan » 08 sep 2011 11:45

Elake Karsten skrev: Själv mår jag illa när jag ser alla dessa svartklädda spöken där bara ögonen syns.

Det var ju lustigt eftersom jag tycker att det är en träffande beskrivning av din avatar ;) Nej, jag tycker inte alls att religioner ska förbjudas. Tycker överlag att det är för mycket förbud. T o m "Karstenismen" som du framför har ju ett värde, t ex ett underhållningsvärde om man har en antydan till svart humor.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Återgå till "Religion och andlighet"