lynx skrev:Eftersom jag har haft dubbelsidig lunginflammation har jag kollat närmare på ämnet. Om du inte är medveten om det så spottar du på de läkare som behandlar dig nu. Du vill inte bli behandlad av en läkare som behandlar dig själlöst, eller?
De behandlar delar och ser inte helheten. Att göra en del bra är vad de flesta läkare kan.
När man har en sjukdom så ska behandlingen leda till att patienten mår bättre. Man ska ha samma behandlingsmål. Har själv till så gott jag förmår 100% samma behandlingsmål som min patient .Där brister det för "min" läkare, vi har olika mål. Straff hit och dit är inte MEDICIN. Andra behandlingsmål och må "sämre" är att göra en frisk sjuk, ty doktorn förstår inte bättre tyvärr.
Jag förstår dem(har insikt) och förstår mig själv bättre(insikt)... De har inte sjukdomsinsikt i sig själva, ja ja de är inte sjuka heller utan förvirrade bara förstår inte sig själva och vad de tänker och gör. De "psykotiska" behandlar den som förstår.
Detta är mitt problem.
I dag finns bara ett ställe där människor "torteras" och det är psykiatrin.(de gör en del bra också) men det gör alla.(fängelse har jag inte varit i men gör personalen tortyr på klienten? ja kanske isolering vore tortyr för mig. Dock räknas det inte som medicinsk behandling antar jag)
Har personligen inte skrivit något vårdintyg på 2 år. Det har gått bra ändå, pat nöjd och bättre. Det stora problemet är människors fördomar om psykiskt sjuka. Arbeta på psykavdelning i 1 månad så kan man klara av att hantera dem i samhället. dvs anledningen till att de torteras är för att "vanliga" människor inte förstår dem.