I det evigt skapande nuet

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
tomtartroll

Inläggav tomtartroll » 19 aug 2012 21:22

Evighetens Gud = Med det evigt skapande nuet.

Allt kom där ifrån och allt är på väg dit och allt går runt där i evigheters,
evigheters, evighet.

allt och naturen uppstod och hade sin gång före homosapien uppstod i
vår värld. homosapien hade drömmar eller en dröm eller många drömmar
om bland annat naturen, stjärnhimmelen sina med homospaiens med mera
det gav upphov till det psykologiska tänkandet, som så enkelt och naturligt som
möjligt blev en koppling till Evighetens Gud = Med det evigt skapande nuet.
genom orsak, verkan, samband och utveckla det kom fram till sanningen så
enkelt och naturligt som möjligt genom deras många drömmar.

Ormen som kom i från den enorm stora månen som lyste i mörkret och i ifrån
dess centrum på väg mitt emot dig och landade några meter ifrån dig och
sedan flög in genom din jacka, skjorta, hudlager och in i ditt hjärta för att ge
dig en helgande, extatiskt smörjelse till ditt hjärta och gav sitt liv för att hela ditt
hjärta, och den kanske hade en livslängd på max trettio sekunders innan den
gav sitt liv för att hela ditt hjärta.
Skrivet av en vän,som vill att jag skriver SAC som avslutning tack.

Anne

Inläggav Anne » 19 aug 2012 21:29

Ska det tolkas som att du för andesamtal, agerar språkrör för någon SAC?

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

Inläggav Harald Davidsson » 20 aug 2012 08:03

menar du inte det evigt skapande du-et,

att vi själva kan spegla oss själva
genom att transcendera oss själva

Användarvisningsbild
tomtartroll

Inläggav tomtartroll » 23 aug 2012 18:26

jag förestår självet, i det evigt skapande nuet, du är alla, i det evigt skapande nuet tack!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 04 sep 2012 13:16

tomtartroll skrev:jag förestår självet, i det evigt skapande nuet, du är alla, i det evigt skapande nuet tack!

Nuet som form är ständig - inte evig - det är genom detta nu ("här och nu")vi genom våra sinnen skapar en bild av vår fysiska omvärld med alla dess ting, varelser och processer. Det finns inget som säger att alla varelser upplever världen genom detta sinnesfönster - eller att vi inte skulle kunna förnimma på annat vis - genom att mentalt "slira bort" från "här och nu". Jag har lärt mig det - genom musik och min egen form av meditation.

Vi kan använda nuet som en trampolin att studsa bort från nuet, in i evigheten - dvs. bortom tid och rum.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
tomtartroll

Inläggav tomtartroll » 05 sep 2012 11:54

om vi skall förstå vår kosmologi, börjar med fysiologin, den minsta delen inom människan är svängande vibrationen, läs Stevin Hawkins
frågan är ju om denna musikalitet är intelligent, eller slumpartad vilket jag inte tror Inom det shamanska, som först insåg att universum är som ett nät, de kunde arbeta med, det är den älsta kosmologin på denna jord. Religionerna uppstod senare. De förstod att hela människor, varje människa är del i detta nät läs Relativitetsteorin, det fins mycket i den som berör detta nät, med tanken på det krökta rummet det här är inget nytt, vi är en del av detta nät vare sig vi vill det eller inte, den logiska efterföljden är intelligent energi i det evigt skapande nuet,
det är baserat på kunskaper och arbetet med denna intelligenta energin, baseras på urshamanernas drömmar deras visioner.Relionerna filosofin psykologin osv kom ut det evigt skapande nuet, om detta inte skulle vara fallet om det skulle vara ett påhitt av mig, är uterslutet då jag själv, har direkt erfarenhet av det shamanska arbetet. tack

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 05 sep 2012 13:54

Tomattroll,
Jag går nästan alltid efter vad mitt inre säger,
formuleringarna för det kan bli tokiga, och ibland rent falska. (om de uttrycks vid fel tillfälle och situation)

Men, Hawkings har något som gör mig anti, Det känns i hela mig att mycket av det han skriver har en extradimension av agenda i sig.

Ju mer vi övar på att uppleva världen i anden, ju mer kommer vi att i hjärnan att förstå. Vi kan praktisera det kosmos erbjuder, uppleva det som inte ögat ser.

shamanism är väl egentligen vägen till hur man vårdar själ som kropp,
man rådfrågar sitt undermedvetna efter råd, ett neutralt begrepp för anderesor. Men andar finns för mig, det är min fulla övertygelse (men jag blandar inte ihop dem med verklig som verklighet, om än anden agerar i en verklighet), och vi kan rådfråga dem...

att knyta ihop vetenskap med andevärlden är intressant och roande, vi vill ju förstå, och vi lever i en fysisk verklighet som är mer påtaglig och viktig i vardagen.

men hawkins är en av de få teoretiker som jag hyser negativ tilltro till.
(har inte läst böcker, men väl sett tv-serierna och artiklar på nätet)
Det intuitiva kosmos i mig säger, lyssna inte med fel öron när när han berättar.

Religioner kom inte bara från en utveckling, den skapades för syften.
Så länge maktbehov existerar, så finns nog regioner kvar.

Användarvisningsbild
tomtartroll

Inläggav tomtartroll » 06 sep 2012 17:43

jag skulle istället säga den psykofysiska verkligheten, jag skiljer inte psyket från det fysiska,det ena kan inte existera utan det andra.
Reinkarnation är inte min grej, det är en rörelse i tid, ditt gamla liv, ditt nuvarande, och det kommande, splittrande, tid är relativt, men jag utesluter inte andevärlden, därför jag arbetar med den i den nordiska shamanismen, enligt mig kan sägas att shamanismen är en vetenskap det är delikat och bör inte, användas av människor som söker käna pengar och rykte omkring sig, på falska grunder, Hakwins
teorier är intressanta, inte mer än så, tack

Återgå till "Religion och andlighet"