Stefan skrev:Det är inte min sak. Det är inte barn vi talar om.
Dock så råkar det vara min sak att ta hand om människor. Och vad menar du med barn? Kan du definiera barn?
JBig är väl det mest uppenbara exemplet men det finns många. Lukas, t ex.
Så förklara gärna för mig vad som är uppenbart med JBigs beteende. Jag menar, jag måste ju vara en idiot om detta uppenbara lyckats slinka förbi mig.
Problemet är att du ställer oerhört höga krav på såna som mig, archaxe, Rising och Rafael, medan du inte ställer några som helst krav på dom som faktiskt bråkar.
Jaha, men jag ställer som sagt olika krav till olika människor. Men du kanske tycker att det är orättvist att jag behandlar Jbig som ett barn och er andra som vuxna? Ja, du har kanske rätt, kanske är fler barn här än jag tidigare trodde... :)
Nej, men faktum är att jag inte sagt att jag tycker det är omöjligt att vi slänger ut folk från forumet, jag sa bara att jag gärna ville ha en diskussion först. Men du vill alltså inte ha någon diskussion utan komma till skott direkt?
Det är inte att behandla mänskor som jämlikar utan att behandla vissa som objekt som måste tas om hand och andra som handlande subjekt som ska ta hand om dom. Det är knappast att ta dom som behandlas som objekt på allvar, och inte rättvist mot någon.
Som sagt, när är man barn och när är man vuxen. Om du klargör detta omyndighetsproblem för mig så kanske jag är beredd att hålla med dig.