homosxualitet

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Zarah

Inläggav Zarah » 09 apr 2009 12:42

Förr trodde man att jorden var platt. Och att barn var onda.

Förr trodde man att homosar var psykiskt sjuka.

Det är 2009 nu hurrenini.
min verklighet är inte din

Användarvisningsbild
SaraL

Inläggav SaraL » 13 apr 2009 11:23

Det är många som fortfarande anser att homosexualitet är en sjukdom. Jag hade själv en klasskamrat i universitetet som ansåg det. Nu minns inte jag vilket land han kom ifrån...
Men i många länder är det fortfarande vanligt t ex Ryssland. Så det är absolut ingenting som man trodde förr. Det är något många tror nu.
Och egentligen, vad har vi för rätt att säga att de har fel?

Bara för att det är en politiskt inkorrekt åsikt innebär det inte att man automatiskt är en dålig människa för att man tycker så. Vi måste tillåta oliktänkande.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 apr 2009 12:24

Om det föds en person med 6 fingrar på vardera hand, så syns det ju direkt att något slått fel i utvecklingen, att då kapa de extra fingrarna är ju ett relativt enkelt sätt att bota det yttre, men nu sitter ju felet, eller naturens nyck, inombords och det är inte lika lätt att bota en homosexuell.

Det har ju visat sig att det skiljer sig åt mellan män och kvinnors hjärnor, dels är mäns hjärnor större, men även mängden vit och grå hjärnmassa skiljer sig åt i proportioner. Det har även visat sig att homosexuellas hjärnor mer liknar kvinnors hjärnor än mäns och frågan är om det är medfött eller om hjärnan förändras pga homosexualiteten.

Man skulle då kunna dela upp homosexuella män i två grupper, de med en hjärna som liknar kvinnors och de med en hjärna som liknar mäns.
Förmodligen skulle den senare gruppen vara väldigt liten samt även kunna vara mottaglig för en beteendeförändring, avprogrammering, emedan den förstnämnda ej skulle vara behandlingsbar.

Användarvisningsbild
SaraL

Inläggav SaraL » 13 apr 2009 12:47

Jovisst, Zokrates.

Precis som jag tidigare skrev, män har mer vit och kvinnor mer grå substans. Och kvinnor har en aning tjockare hjärnbalk också.

Men proportiornerligt vill jag dock påminna att kvinnors hjärnor är större, och det finns andra djur som har större hjärnor än oss. Bara så ingen tror att mäns större hjärnor gör dom smartare.

Biologiskt sätt är ju skillnaden mellan man och kvinna mindre än skillnaden mellan indevider, så det är inte konstigt att vissa indeviders hjärnor liknar det andra könets mer.

Sedan måste jag säga att efter att ha sett en dokumentär igår kan jag tänka mig att homosexualliteten kommer att öka. För man har sett att en del produkter som cosmetica och bekämpningsprodukter inom jordbruk innehåller ämnen som redan under graviditeten feminiserar fostret.
Detta har man sett speciellt på experiment på gnagare, men också genom kontroller av blodprov från gravida kvinnor i samband med att man mätt avståndet mellan anus och könsorgan som minskat på pojkar. Dvs en feminisering av männen i samhället har redan skett.

Inget smink för mig när jag blir gravid!  :shock:

Men jag måste dock säga att om min son fick sex fingrar på vardera hand eller var homosexuell skulle jag väl kanske tycka han var ovanlig, men inte sjuk. Dvs så länge de extra fingrarna inte handikappade honom.

Att bota homosexuallitet, det tycker jag lite är som att försöka bota långhet. Visst, det finns nackdelar (precis som det finns nackdelar med att vara homo) med att vara lång t ex man kanske inte får plats i bussätet och knänen tar stryk. Och man är ovanlig. Men det är ju inte någon sjukdom att vara två meter precis som det inte är någon sjukdom att vara homo.

Men jag förstår att man kanske tycker att det är en sjukdom. Det är inte det. Bara att jag tycker inte att det är det. Men jag hoppas dom lyckas förbjuda de där hormonstörande kemikaljerna. Om inte annat så vi kan käka fisk!

Zarah

Inläggav Zarah » 13 apr 2009 13:18

SaraL skrev:
Bara för att det är en politiskt inkorrekt åsikt innebär det inte att man automatiskt är en dålig människa för att man tycker så. Vi måste tillåta oliktänkande.

Klart vi ska tillåta oliktänkande. Men man får inte diskriminera en minoritet. Bara för att något strider mot normen ska det inte berättigas med att vi ska "tillåta oliktänkande". Alla männsikor är lika värda, oavsett.
Man är absolut inte en dålig människa. Men man visar tydligt att man lever i enlighet med samhällets rådande normer, och att det därför handlar om bristande kunskap, eller förmågan till eget tänkande och att det "främmande är skrämmande".
I dag har vi i alla fall kommit så långt att de flesta anser att personer med annan etnisk bakgrund, jag tänker främst på mörkhyade, inte anses vara mindre värd. För i dag klingar "rasist" inte väl, eller hur? Och jag tror att samma sak kommer att ske vad gäller homosexuella.

Jag hoppas att mina barn får växa upp i ett samhälle då homosexualitet anses vara hur vanligt som helst och inte alls konstigt. Jag hoppas alltså  att mina barn får växa upp i ett samhälle då alla är lika värda.
min verklighet är inte din

Användarvisningsbild
DemonicDirector
Kontakt:

Det existerar inte..

Inläggav DemonicDirector » 16 jun 2009 02:01

Jag anser att Homosexu.. homosexuall...
Jag anser att Homo, Hentro eller Bi existerar inte.
I mina tankar har jag kommit fram till att en människa är homosexuell.. om man nu ska använda det ordet. Alla människor kan ha sex med sitt eget kön om man inte tänker efter så noga. Nu är det här influerat en del av Magnus Betnér men det han säger är sant.. typ.
En människa föds bi.. och nu i samhället så ska man lägga sig i en kategori och säga att man är homo eller hetro..
Just att det finns så mycket man o hustru och det här med homoäktenskap är ganska nytt betyder det inte att det har funnits lika länge som människan.
Man ska inte lägga sig i en kategori när det gäller sexuallitet.
Tar det som det kommer. Bara för att du är "Hetro" betyder det inte att du en dag kan börja tycka om en ifrån ditt eget kön oavsett hur mycket du än hatar det just nu  :wink:
The meaning of life is to exist,
to exist is to have meaning,
to have meaning is to obtain the truth,
to obtain the truth is to live life."

transversal

Inläggav transversal » 16 jun 2009 04:24

Men vafan. Låt homosarna vara. Varför ska allting normaliseras - spegla normen. Det här blir ett extremt segt ställe att bo på om alla är lika. Olikheter behövs. Gilla olikheter. Komplexitet är utvecklande, likriktning degenererande.

Återgå till "Tankar och känslor"