Jag försöker blanda samman en skiva som är , om inte perfekt så i allafall väldigt väldigt bra.
Regel 1. Det ska vara blandad musik så att så många som möjligt iallafall gillar minst en låt på skivan.
Regel 2. Musiken ska spela på samma hjärtesträng.
Regel 3. Minst 15 låtar Högst 25.
Regel 4. Det hade vart bra om det var någon slags disposition. Så att man riktigt hör när skivan börjar, slutar , når klimax och stegrar ner.
Den perfekta skivan.
Moderator: Moderatorgruppen
Lou Reed & the Velvet underground -Perfect Day
Martin Grech - The heritage
Modest Mouse-Float on
Gogol Bordello-Through the roof and underground
The Knife- Marble House
Placebo- Where is my mind
Thåström -Kärlek är för dom
Marilyn Manson- Tainted Love
System of a Down- Question
Kś choice- Im not an addict
Broder Daniel- Iĺl be gone
Him-Wicked game
Kultiration-En timme kvar att leva
Kalle Bah-Små små svarta änglar
Jace Everett- Bad things
Holly Golightly- your love is mine
Tool-Aenima
Perfect Circle-Imagine
Damien Rice- 9 crimes
Pink Floyd- the show must go on
Jag är inte nöjd med ordningen och har några fler låtar på lut. Hmm..
Martin Grech - The heritage
Modest Mouse-Float on
Gogol Bordello-Through the roof and underground
The Knife- Marble House
Placebo- Where is my mind
Thåström -Kärlek är för dom
Marilyn Manson- Tainted Love
System of a Down- Question
Kś choice- Im not an addict
Broder Daniel- Iĺl be gone
Him-Wicked game
Kultiration-En timme kvar att leva
Kalle Bah-Små små svarta änglar
Jace Everett- Bad things
Holly Golightly- your love is mine
Tool-Aenima
Perfect Circle-Imagine
Damien Rice- 9 crimes
Pink Floyd- the show must go on
Jag är inte nöjd med ordningen och har några fler låtar på lut. Hmm..
Tack
- Johan Ågren
- Administratör
Tror inte att så många skulle gilla skivan om så många som möjligt skulle gilla minst en låt. Man måste nog avgränsa någon form av målgrupp för att ro hem projektet. Din lista vänder sig till en ganska smal målgrupp. Inget dansband, ingen eurotechno, ingen tradjazz, ingen dödsmetall, bara en massa medellagom emotionell rock goes a litte farligt. Kände inte till alla iofs.
Technomänniskorna kan väl lyssna på The Knife, det är ju iallafall elektroniskt. Jace Everett var för dansbandsfolket, är väl inte svenskt dansband men countrybrukar gå hem hos dansbandarna med kan jag tycka. Dödsmetal har jag missat, men de får nöja sig med alternativ metal. Och tradjazz passade verkligen inte in. Eller så gör det det men jag har inte hittat rätt låt som går åt det "medellagom emotionell rock goes a litte farligt" hållet.
För det är viktigt att alla låtar spelar på samma hjärtesträng, och ska man då välja ut helt typiska låtar ur varje genre blir det omöjligt en bra skiva.
Jag tror att Gogol Bordello, thåström, kultiration, kalla bah och the knife skulle gråta om du kallade deras musik medellagom rock.
Men vad vet jag.
För det är viktigt att alla låtar spelar på samma hjärtesträng, och ska man då välja ut helt typiska låtar ur varje genre blir det omöjligt en bra skiva.
Jag tror att Gogol Bordello, thåström, kultiration, kalla bah och the knife skulle gråta om du kallade deras musik medellagom rock.
Men vad vet jag.
Tack
- Johan Ågren
- Administratör
http://www.youtube.com/watch?v=6ow7rqkY-jI
Kanske också lägga in något av Sigur Ros för att bredda utbudet. Samma hjärtesträng, men inte party förstås.
Kanske också lägga in något av Sigur Ros för att bredda utbudet. Samma hjärtesträng, men inte party förstås.
Målålder?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Återgå till "Tankar och känslor"