Komma över någon?
Moderator: Moderatorgruppen
Komma över någon?
Er bästa tanke eller tips om att komma över en person man är kär i oavsiktligt? Hjälp skulle behövas
flytta från stan, se till att ni aldrig träffas. Res utomlands, helt en längre period, men även en vecka kan hjälpa för att få lite nya perspektiv.
Eller, berätta vad du känner för personen, helt ärligt och öppet. Och prata ut om det, berätta varför och hur och hur mycket du längtar osv. Trycket i ditt inre kommer garanterat lätta. Sen finns en risk att personens respons kommer göra dig sårad, men det blir då en bit av din frigörelse.
Berätta mer! Jag älskar hjärta och smärta. :cry:
Eller, berätta vad du känner för personen, helt ärligt och öppet. Och prata ut om det, berätta varför och hur och hur mycket du längtar osv. Trycket i ditt inre kommer garanterat lätta. Sen finns en risk att personens respons kommer göra dig sårad, men det blir då en bit av din frigörelse.
dk skrev:flytta från stan, se till att ni aldrig träffas. Res utomlands, helt en längre period, men även en vecka kan hjälpa för att få lite nya perspektiv.
Berätta mer? Visst kan jag göra det... Jag är kvinna, en kvinna som verkligen inte blir kär lätt, men sen så faller jag väldigt hårt när män är tvärtemot av vad jag är (alltså blyga, inte bad-ass män för jag är mest tvärtom) och ja, vi höll på.. bara strulade och sånt, men pratade inte? Haha, iallfall jag tycker det låter sorgligt för det låter sorgligt och jag brukar inte bli kär så lätt antar jag.. Så kom ja över honom, och nu känns det som om jag verkligen inte är över honom än.. jag vet att han inte gillar mig tillbaka, och jag ska resa nu ändå, så hoppas jag slappnar av där och kommer över honom typ :S Det löser sig, vill bara sluta tänka på honom om ni fattar! Och jag vet att det smartaste beslutet är att komma över honom för jag gör smarta beslut.
Du får det att låta som om känslan är ett simpelt verktyg som du kan projicera på ett objekt lite hur som helst, sedan när du tröttnar på objekten byta ut det mot ett annat, fattar inte att kvinnor därefter har mage att anklaga män för att se kvinnor som objekt, livet är en jävla lekstuga för er vad? Hade du haft lite vett kunde du ju undvikit att nästla in dig från första början. Skaffa en hund nästa gång, eller ännu bättre, en dildo, objekt som objekt.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Skogsälvan skrev:Hur mår du, Zokrates?
addicted, enda sättet att komma över honom är just att känna av din sorg/ledsenhet/besvikelse. Att förtränga och fly är ingen bra idé.
Vad har det med saken att göra, ni radiostyrda encefaliter fattar ju ingenting om vitsen med att leva, om det nu bara gällde att stoppa undan alla obehagliga känslor så kunde ju era föräldrar besparat er lidandet med att leva genom att stoppa er direkt i kistan och begrava er redan som spädbarn.
Hade nu hon som skrev inlägget haft lite vett i huvudet så hade hon träffat en kille som hon först hade lärt känna väl, innan hon hoppade i säng med honom, därmed hade hon förhoppningsvis utvecklat mer genuina känslor och hade det trots det inte hållt, så är det inte meningen att man skall vare sig glömma eller komma över en förlorad kärlek för när man väl släppt in någon i sitt hjärta så bär man med sig avtrycket av den personen för resten av livet. Vad är det för vits att leva som en zombie skogsälvan, varför hyllar du töm och glöm traditioner? Hur mår du själv?
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Gör skillnad mellan att ge och få kärlek och se värdet i att ge kärlek utan att för det få tillbaka kärlek.
Problemet är enligt mig att kärlek ligger så nära åtrå, så att ofta så perverteras kärleken till någon av lusten man känner. Lusten vill äga men kärleken ge.
Även om fågeln som kommer på besök på balkongen älskas så brukar vi förlika oss med att den flyttar söderut för att se andra vidder. Varför är den kärleken så annorlunda?
Och vi lever i en fattig kultur där värdet på vårt givande definieras av byteshandeln, dvs vad vi köper, framför vad vi får. Betänk då hur vi när vi ger till ett barn enbart nöjer oss med ett leende och den glädje som presenten gav medan till äldre äskar bekräftelse och något motsvarande (ofta och generellt inte alltid och absolut).
Problemet är enligt mig att kärlek ligger så nära åtrå, så att ofta så perverteras kärleken till någon av lusten man känner. Lusten vill äga men kärleken ge.
Även om fågeln som kommer på besök på balkongen älskas så brukar vi förlika oss med att den flyttar söderut för att se andra vidder. Varför är den kärleken så annorlunda?
Och vi lever i en fattig kultur där värdet på vårt givande definieras av byteshandeln, dvs vad vi köper, framför vad vi får. Betänk då hur vi när vi ger till ett barn enbart nöjer oss med ett leende och den glädje som presenten gav medan till äldre äskar bekräftelse och något motsvarande (ofta och generellt inte alltid och absolut).
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Men Zokrates avtrycket är inget skäl för att ställa krav, det är inget normativt utan ett faktum.
Det är något man får förlika sig med och inte något att hålla upp mot andra för att betvinga dem.
Och knulla borde vi göra mer, kyssas och kramas än mer, en smekning som tröstar vidare mer, blicken som bekräftar skall aldrig vara frånvarande.
Det är något man får förlika sig med och inte något att hålla upp mot andra för att betvinga dem.
Och knulla borde vi göra mer, kyssas och kramas än mer, en smekning som tröstar vidare mer, blicken som bekräftar skall aldrig vara frånvarande.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Zokrates skrev:J R Auk skrev:
Minns en kvinna som tyckte alla hennes knull var bra eftersom hon lade värdet i gesten, inte upplevelsen.
Vilken generositet! Så till vida att det faktiskt var så att hennes partner ville knulla henne och inte bara också gjorde en gest
Zokrates skrev:J R Auk skrev:
Vilken generositet! Så till vida att det faktiskt var så att hennes partner ville knulla henne och inte bara också gjorde en gest
Det var med random partners på olika krogar, knappast, hon såg ju giftig ut dessutom, en riktig Britneytjej!
Och? Gesten att tillfredsställa någon annan är guld värd. Så bygger man en god samvaro. Vad är det som är så tabu att det måste belastas med dogma i mänskliga kontakter som stimulerar våra sinnen? Vi bjuder varandra poesi och musik för de sinnenas njutning varför inte bjuda varandra de mer "känsel"inriktade sinnena njutning?
För att avdramatisera tidigare uttalande och sätta det i perspektiv. Påtala hur vi bör vara väna vår mänskliga natur:
kyssas och kramas än mer, en smekning som tröstar vidare mer, blicken som bekräftar skall aldrig vara frånvarande.
Återgå till "Tankar och känslor"