Bite of the apple
Moderator: Moderatorgruppen
Sailaways, jag gillar att läsa det du skriver, du sätter ord på känslor på ett makalöst sätt! Du får mig att minnas känslor jag nästan glömt, det är skönt. Du har en gåva! När jag varit, där du är nu, var den här låten viktig för mig. Älskar den fortfarande. Kanske inte din musiksmak, men den passar dina texter. :)
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/ccY25Cb3im0" frameborder="0"></iframe>
<iframe title="YouTube video player" width="480" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/ccY25Cb3im0" frameborder="0"></iframe>
Där borta i vrån ligger mannen och blöder
med sprucken artär och len kvidande röst
hjälp mig jag är här så hjälplös utan tröst
åh, varför varför gjorde ni så mina bröder?
Jag sökte ju åtrån för att kärlek min stilla,
folk de tisslar och tasslar jag ville försvinna
sökte i ödsliga gränder uti mörka bakgårdar
rasslandes nyckelknippan med putande läpp,
se där står en ung boy går fram och frågar
det ven ett slag ögonvrån såg vagt en käpp
skynda så någon en tampong till mitt arsle!
Ni därborta för guds skull sluta upp att le,
jag är ju till skillnad mot er den som vågar.
Under gatlyktans sken lyser blodpölen röd,
en grabb hojtar uppspelt, se bögen är död!
med sprucken artär och len kvidande röst
hjälp mig jag är här så hjälplös utan tröst
åh, varför varför gjorde ni så mina bröder?
Jag sökte ju åtrån för att kärlek min stilla,
folk de tisslar och tasslar jag ville försvinna
sökte i ödsliga gränder uti mörka bakgårdar
rasslandes nyckelknippan med putande läpp,
se där står en ung boy går fram och frågar
det ven ett slag ögonvrån såg vagt en käpp
skynda så någon en tampong till mitt arsle!
Ni därborta för guds skull sluta upp att le,
jag är ju till skillnad mot er den som vågar.
Under gatlyktans sken lyser blodpölen röd,
en grabb hojtar uppspelt, se bögen är död!
Skogsälvan skrev:---
Fast den här är väl lite gulligare:
När man kupar händerna
kring dina sköna axlar
kan man
inte
sakna bröst.
---
Hände mig en gång, när jag var 17 år och hade min första riktiga flickvän, att jag höll om axeln på min flickvän i tron att det var hennes bröst. Jag vet inte hur det gick till. Detta är egentligen alldeles för pinsamt för att medges. Nåväl.. dt var ju ett tag sen.
Jag vill inte vara elak, men jag säger alltid sanningen om vad jag tycker, skippa vibratot helt sailaways, det skär sönder öronen på dem som lyssnar, inte ens med all världens trix med equalizer kan jag få bort det värsta oljudet, funderade allvarligt på om din låt skulle kunna användas vid valjakt, sänk ned en högtalare under vattnet och valen hoppar självmant upp i båten och ber om att bli harpunerad..
Nu lyssnar jag ju alltid med hörlurar på, men ja, jag var tvungen att lyfta bort dem från öronen... Din röst skär genom märg och ben, men jag märker ju att du kan sjunga renare än så här. Skippa allt vad vibrato heter, tänk inte ens på det, för om du är det minsta självkritisk så vet du att det som inte låter rent aldrig kan uppfattas som bra, eller hur?
Återgå till "Tankar och känslor"