Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 jul 2011 22:52

Marko skrev:Ingen behöver skämmas för sina drömmar. Det var ju bara en dröm...

Ja, det var bara en dröm, för drömmar har väl inget alls med verkligheten att göra, för inte kan väl du bo i närheten av Vänern och ha tillgång till en eka? :roll:

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 17 jul 2011 23:00

--

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 jul 2011 23:01

Marko skrev:
Zokrates skrev:
Marko skrev:Ingen behöver skämmas för sina drömmar. Det var ju bara en dröm...

Ja, det var bara en dröm, för drömmar har väl inget alls med verkligheten att göra, för inte kan väl du bo i närheten av Vänern och ha tillgång till en eka? :roll:

Jag önskar jag hade min eka kvar i Vänern. En verklighet som blev en dröm.

Ja se på verkligheten, den är allt bra mysko ibland.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 18 jul 2011 02:23

--

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 18 jul 2011 02:42

Ja marko, låt människan få lov att vara konstig, det borde vara ett jämlikhetsideal det med!
Det riktigt konstiga i världen, är att den styrs av de med minst kunskap och visdom,
den styrs av de med sämst förmåga till empati och medmänsklighet,
världen tycks alltså styras av inhumana robotar som saknar ett viktigt program,
förmågan att känna.

Det är det riktigt konstiga.

Jag ser att det ser ut som en självmotsägelse, att å ena sidan hävda människans rätt att vara konstig,
för att därefter klaga på de konstiga som styr, men det är ju dom som är emot allmänhetens sätt att
vara, det är de som epiterar in oss i fack, det är dem som dömer ut våra naturliga beteenden,
sätter stämplar på folk som sjuka eller friska, onormala eller normala. Det är dem som förser oss med
droger för att vi skall bli likgiltiga och sluta bry oss om varandra, det är förvisso en konst att de lyckas
stympa vårt medvetande, inskränka våra tankar och begränsa vår frihet.

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 18 jul 2011 09:56

.

FuturisticDragon

Inläggav FuturisticDragon » 18 jul 2011 15:22

Klass verkar har lite med pengar att göra nu för tiden. Det handlar mer om uppfostran och känsla av att ha mer entitlements i livet.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 18 jul 2011 18:38

Är det aktuellt att du ska bo på ett vandrarhem, ranchi? Det är ju helt vansinnigt i så fall  :x Det går att hyra stugor till liknande pris och det är ju betydligt mer liknande ett hem.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 18 jul 2011 18:54

Det här har jag tänkt på idag:

Det är lunchtid och jag är redan helt utmattad. Utbrändheten knastrar oroväckande nära i gruset runt knuten. Inte för att jag bär slips, men nog känns det som jag har en strypknut runt halsen också. Och en i magen. Nog är det grus i maskineriet allt.

Denna tärande huvudvärk! Suktar efter lindring, famlar mellan Treo och Ipren. Jo, men förstår du inte vad jag menar?! Bara det valet kan ju öka huvudvärken! Dessutom har jag hört att studier visar att huvudvärken kan bli konstant om man använder huvudvärkstabletter för ofta.

Det började redan imorse när jag skulle handla åt min brorsa; Yes, Kexchoklad, Tuttifrutti och Piggelin. Förvirrat konstaterade jag att Yes har flera olika varianter handdiskmedel. Med ett höjt ögonbryn noterade jag att det finns t ex diskmedel med hallondoft. Verkar ju helt vanvettigt. Finns det någon människa som vill äta mat på en tallrik som luktar hallon?

Vid godishyllan märker jag att nu finns Kexchoklad i varianter med blåbär och hallon. Jag trodde att jag var säker på vad Tuttifrutti var för godis. Med uppspärrade ögon stirrade jag på den till synes ändlösa raden med olika påsar.

Över en halvtimme hade gått i affären, huvudet började mola, och min korg var fortfarande tom. Till min lycka upptäckte jag att Piggelin inte fanns i alla naturens olika smaker. Äntligen ett lätt val! I ren frustration plockade jag en normal Yes, en normal Kexchoklad och en normal Tuttifrutti.

Med trötta steg gick jag hemåt. Funderade på vad jag skulle äta till lunch, vilka kläder jag skulle ta på mig till kvällen, om jag skulle sätta upp mitt hår eller ha det utsläppt, vilken tapet jag ska välja till hallen...

Tappade aptiten, kände mest för att sätta mig i gräset och låta solen eller regnet komma som det vill, bara jag får vila mitt huvud en stund.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 jul 2011 10:17

Har varvat dygnet, inte helt bra. Tillbringat natten med att t ex se en massa avsnitt av Blåsningen på Youtube. Några var ju riktigt roliga. Hur som helst hamnade jag på något sätt på det här gamla klippet på Mona Sahlin. Jag har aldrig hört någon säga "va" så många gånger på så kort tid. Var det vanligt i det området på den tiden?

<iframe width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/yx0PoV28ZJs" frameborder="0"></iframe>

Lufier

Inläggav Lufier » 20 jul 2011 22:19

Tänker på Marina Lewycka, hon måste varit 61 år när hon debuterade, som romanförfattare alltså.
Undrar vem som var äldst genom tiderna med sin debut. Om man väntar finns det ett rekord att slå, kanske.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 20 jul 2011 23:35

sanningslidelse

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 20 jul 2011 23:37

Jag tänkte: Skall jag skriva det jag verkligen tänkte på just då jag läste rubriken, eller skall jag skriva nåt som låter djupsinnigt och bra? Eller egentligen så tänkte jag nåt i stil med: Jaha där står det : "Vad tänker du på"?

Jag har inte tänt nåt direkt djupsinnigt under kvällen, kanske lite på det här sommarprogrammet de körde idag, som jag och hustrun lyssnade på för ett par timmar sen. En kvinna som förlorat sin man. Och berättar om hur hemskt det är. Och det är det. Barnen förlorade sin pappa i låg ålder, han fick inte se dem växa upp osv...

Men det går liksom inte att prata om. "Stackars henne", "Ja, man får vara glad att man lever" osv. Det blir bara floskler.
Visst, man kan råka ut för det, men man kan ju inte gå omkring och vänta på det. Livet är här och nu.
Bra grej för att få perspektiv dock. Vad jag tog med mej är att verkligen ställa upp för andra som råkat ut för tuffa grejer. Att det hjälper.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 21 jul 2011 00:37

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 21 jul 2011 04:12

http://www.dn.se/sthlm/22-aring-dog-eft ... fard-pa-mc

Kanske skall man vara glad över att världen är ett pantarsle fattigare?
Inte nog med att han riskerade andras liv inklusive den medföljande bröstfians,
så kan jag inte låta bli att stilla undra varför en del föds överhuvudtaget,
men förmodligen föll inte äpplet långt från trädet i detta fallet.

Kvinnor! Använd kondom när ni knullar helidioter, det är det minsta man kan kräva,
det räcker tydligen inte med 60.000 aborter per år.

Återgå till "Tankar och känslor"