Tråkigaste, etc medlemmen på filosofiforum.

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 18 nov 2011 02:03

Jörgen är nr 1 vad gäller originalitet här efter photo-finish mot Algotezza .
Harry är nr 1 hos brahminerna.
Skogsälvan är en frisk vind.
Sedan finns det några som överanalyserar , vissa bättre , andra sämre.
Sanningen ska berättas med enkla ord , sade Aeschylus .
Jag är halv ... i mina bästa stunder , ja ...detta är någonting som jag lärt mig att leva med.
Men det fina med det här forumet är att det finns en viss kontinuitet och att man känner att de som skriver är bekanta på något sätt.
Folk orkar inte alltid skriva och man befinner sig oftast i ett medelmåttligt tillstånd vad gäller inspiration och vilja.
När man har stor inspiration , då slösar man inte den här , oftast... :wink:
Do not ask what your country can do for you...men samtidigt är det bra att du tar upp detta .

mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

A

Inläggav A » 18 nov 2011 02:20

Ljusupplevelse, att du tar mig på allvar, det ska du inte göra. Det blir oftast bara skadligt för upphovsmannen (mig i detta fall) i slutändan när det gäller anklagelser och negativa saker hehe...

Nåja. Nu kollar jag på en dokumentär om LSD, rekommenderas: http://youtu.be/IJrRBWbtJZ0?t=23m40s

Jag grubblar ofta över alkohol, vad det är med vår värld som gör att den drogen får finnas kvar, helt ostörd i sin konsumtion? I denna dokumentär så berättas det att dom slutade med LSD för att dom propagerade att folk tog självmord, blev våldsamma, etc (som jag inte tror på) men, hur bra fungerar alkohol då? - Det är något jag verkligen vet!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 18 nov 2011 08:43

/A-a
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 18 nov 2011 21:55

Jovisst, jag gillar dialoger, kalla det chatta om du vill :) Är dogmatiska predikningar lite roligare ;) ? Jag undrar väl också hur det ligger till med ditten och datten och jag kanske inte har samma tankegångar, tillvägagångssätt och språkbruk som dig A. Hörde en lustig grej idag ( du efterfrågade ju något roligt) "Jag köpte en klocka idag och när den blev två så sålde jag den ena". Glädjer mig att du uppskattar min existens, Ljusupplevelse :)
Tror även att vem du (vem du än är) som uppfattar x som tråkig, intetsägagande, noll tillförande, mycket väl kan vara berikande för någon annan på något plan.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Tin-Tin

Inläggav Tin-Tin » 22 nov 2011 15:29

Nu är jag visserligen ny på forumet och har inte postat mycket och jag undrar om jag verkligen borde. Att medlemmarna på forumet är så fördomsfulla att de ska kora tråkigaste medlemmen är ju verkligen att gå tillbaka till mellanstadiet. Filosofi handlar väl om ens egna tankar och hur man själv väljer att filosofera är väl verkligen inte upp till oss andra att döma? Filosofi för mig är öppet och tillåter alla att analysera, tänka och tycka, oavsett hur det sedan formuleras.

Och sen å andra sidan dömer ju jag också nu.  :roll:

Brighten up people.  :lol:
There is a war in all the heads and there's a war in mine as well. And if I could explain it any better, I'm sure I would. But though I'm good with words, I've never been good with words.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 24 nov 2011 15:04

Varje vandrare bär med sig föreställningen om vad hon anser
eller anser bör vara normen för klokt uppförande,
såväl här som i den riktiga världen.

Sedan är det väl bara att ge uttryck om det och se vad som händer,
olika människor ser på dig från olika perspektiv,
och kommer att uppfatta dig på olika sätt,
och därmed eventuellt beskriva dig.

Smickrande, positiva betyg är inte garanterade, varken här eller där ute.

Den ömsesidiga beundrarklubben finns kanske även här,
det där får du själv ta reda på.

Skulle ett filosofiforum vara finare än gatan???
Nej - det verkliga filosofiforumet är väl just gatan med sina många oskrivna lagar.

Skillnaden är att här är det lite lugnare, missuppfattningar äger rum likaväl,
men allt som skrivs kan oftast läsas i åratal sådan som författaren skrev ner det,
och som andre kunde tolka det.

Man kommer inte undan sina egna ord, såvida man inte går in och redigerar om
eller rent av manuellt raderar alla sina poster.

Det har jag nog bevittnat här, en eller två gånger tror jag,
att en användare ville ha sitt konto inklusive alla meddelanden raderade.

Så... för att besvara din fråga; ska du skriva här eller inte?

Om du är rädd för kritik: NEJ!
Eller jo, du kanske lär dig hantera kritik bättre.

Om du är rädd för att skriva saker som du sedan ångrar: NEJ!
Eller jo, du kanske lär känna dig själv bättre,
och kan se hur du ändrar uppfattning,
du kanske kan se en sak som engagerade dig för ett år sen,
men som sedan blev oviktig för dig att haka upp sig på.

Om du struntar i andra människors uppfattningar: NEJ!
Eller jo, det kan ju vara nyttigt och intressant veta vilka uppfattningar man struntar i,
och få belägg på vad korkade andra människor kan verka vara.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 24 nov 2011 15:22

De flesta har väl sitt livs tyngdpunkt utanför detta forum och utanför nätet öht. Då kan man ha och mista betygssättning av någon nisse som tycker det är viktigt eller vill ge sken av att det är viktigt att snacka skit om andra. Obehagliga och orättvisa (som man själv uppfattar som orättvisa) omdömen som riktas mot en är ju aldrig kul men jag har fått värre omdömen mitt i nyllet i den analoga, psykofysiska världen. Med jämna mellanrum kommer någon och kräks på mig här liksom på andra forum där jag skriver. Det är bara att hålla för näsan, låta bli att äta kräk och skit och gå vidare - eller sitta och ömka sig och vara missförstådd eller  vilken strategi man för tillfället vill använda.

Ett tag kan man ju gotta sig åt martyrskap och vara-missförstådd-skapet... Fast någonstans inom mig anar jag att det som  andra gör mot mig har mig själv som yttersta grund - att andras verbalspyor trots allt, rätt tolkade och använda, faktiskt säger något om mig - som jag försöker glömma, inte vill se.

Filosofer och andra tänkande människor är lika djävliga och hyggliga och dubbelmoralistiska som alla andra. Filosofer har i alla tider struntat i att leva som de lär. Vilket också gäller religionstiftare. Kolla runt bara!

Det kanske rentav är positivt att kallas barnslig? "Låten barnen komma till mig" etc.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 24 nov 2011 16:06

Det kanske rentav är positivt att kallas barnslig? "Låten barnen komma till mig" etc.

Absolut !
Det gäller att lyssna på sig själv och vem man är,
Jag har inget emot att bli kallad för dålig när det gäller tex data, jag kan mer roa mig åt andras angrepp,
för jag är trygg i det jag gör.
Min image är lite slarvig och slött, ologisk tar jag som en komplimang då jag vet att jag har förmågan att tänka logiskt,
folk får kalla mig för vad dom vill, det är mer brister hos angriparen som visas när man får komplimanger som barnslig.
Jag är barnslig jag med, en egenskap som jag är stolt över, Det är inte att vara sig själv om man hela tiden måste anpassa sig till vad andra vill att du ska vara, dvs inte barnslig ?, eller vad vill dom `?

Det vi skriver speglar ofta oss själva.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 26 nov 2011 00:20

Hahahahahaha

Återgå till "Tankar och känslor"