Kaffe

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 25 mar 2011 15:21

.

transversal

Inläggav transversal » 25 mar 2011 16:29

Om djur såklart - igen. Möss den här gången.  :?   :)

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 25 mar 2011 16:35

Skogsälvan skrev:Jag har drömt massor. Relaterat till det här forumet skulle jag spela ett sällskapsspel med Zokrates. Jag ville ha en kopp kaffe och då behövde jag 18 assietter som tydligen var med i spelet på något vis.

Vann jag?:)

I förrgår var jag inne i Sailaways rum i drömmen som en kort passage utan samhörighet med drömmen i övrigt, nja, jag tittade in och gick hastigt förbi, han satt på en säng med en lapptopp i knät som en skräddare, he he, att sy eller skriva på forumet är väl på sätt och vis att brodera lite.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 mar 2011 17:42

Vet inte om du vann Zokrates, men det var alltså lite vänskapligt, så det spelar ingen roll för mig :)

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 30 mar 2011 11:33

Har en otrolig känsla av drömmen i natt men jag vet inte riktigt vad jag drömde, det har mer satt en sinnesstämning hos mig. Känner ni igen det?

Kommer ihåg något fragmentariskt av en konstruktion, tror det var som ett chassi till ett hus. En massa rör och ventiler som en stor fyrkant, i husstorlek, och nån ansvarig stod och provtryckte. Vi (vilka?) var lite otåliga men han sa nåt i stil med "sånt här måste få ta tid". Och mer sånt. Men det är en rätt positiv känsla i alla fall. Möjligheter. skapande.

Tror mer på drömmar än på horoskop.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

transversal

Inläggav transversal » 30 mar 2011 13:19

En björnjävel jagade mig och min familj. Jag försökte rädda min familj in i ett litet smutsigt badrum.

transversal

Inläggav transversal » 30 mar 2011 13:29

Ranchi skrev:Drömde att jag öppnade ett nytt rum i en lägenhet, ett hemligt rum.
I det rummet fanns det en skylt, det stod "Dörr"

Det fanns också en dörr i mitten av rummet, vilket jag aldrig hann öppna för att jag väcktes
av ett underbart barn som klev in genom min dörr.

Låter extremt symboliskt för att upptäcka en ny sida hos sig själv eller liknande.  :)

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 30 mar 2011 16:01

.

Användarvisningsbild
jag är jag

Inläggav jag är jag » 31 mar 2011 09:30

I går var jag så jävla trött på att jag aldrig kan slappna av så jag
mediterade i säg två timmar.

Jag blev helt knäckt och sov i etapper.

Men jag kommer ihåg en dröm där jag hade ett barn med mig och så hände det en massa saker och det var två män som fanns där och sen kunde jag inte finna mitt barn. Jag kände att männen hade med hennes försvinnande att göra.

Förstod direkt att det var min yngsta dotter det var fråga om. Hon blev förhörd av en chef på socialen och sen av en polisman om min grannnes (kvinna) påhittade påstående om sexuella handlingar från min sida. (Jag lärde mig mycket/"man anmäler MISSTANKE om övergrepp - inte att det fanns tecken på övergrepp - fick jag reda på") Jag var ensamstående pappa. Kvinnan var medlem i Hare Krishna.

Jag förlorade min dotter.

Jag ser drömmen som ett tecken på att jag skall ta kontakt igen. Jag kan inte låta bli att gråta.

Från Jag är jag
jag är

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 31 mar 2011 15:45

Jag drömmer inga starka drömmar. Inga mardrömmar, sexdrömmar eller något kontroversiellt. De ter sig mest alldagliga. Lite symboliska vinkar, inget revolutionerande. Är man tillknäppt då eller har man levt ut det inre livet så inget behöver påtalas med eftertryck längre? Jag kan tänka mig att jag kanske inte har tillräckliga utmaningar i livet som skrämmer eller oroar min inre ordning.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 31 mar 2011 16:00

Testa käka melatonin. Tänkte jag skulle försöka bli lite mera samhällsanpassad för ett år sen snart och skaffade dessa sömnhormoner. Funka inte alls för sömnen men bieffekten var desto roligare. Drömmar upplevdes starkare. Så jag slängde i mig ett par stycken tabletter och tog mig en session på ett par dagar där jag flöt in och ut i drömmar.

Var riktigt spännande helt plötsligt kom oförklarliga drömmar, och jag hade till och med mardrömmar. Funtar på att skaffa fler tabletter. Och ta mig flera sessioner. Var en god introvert psykoanalys.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

transversal

Inläggav transversal » 31 mar 2011 16:02

Måste man ha recept? Funderar på att testa, har svårt att somna på kvällen.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 31 mar 2011 16:06

undrar vad som händer om man loopar sina drömmar tillbaka till hjärnan : )

tänker mig att man kopplar censorer som lyssnar av aktiviteten och skickar dessa tillbaka som ljud till örat.
undrar om vi skulle lära oss att tolka det språkets rytm och med det förstärka drömmen : P

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 31 mar 2011 16:14

transversal skrev:Måste man ha recept? Funderar på att testa, har svårt att somna på kvällen.

Jag hade väldigt svårt att sova när jag var yngre, hade även en period lite senare i livet där jag låg och vred mig och det värkte i hela kroppen, krypningar i benen. Sådant här jobbigt: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... -syndrome/ Men nu hinner jag inte ens märka att jag försöker somna. Hinner bara tänka tanken "Vad skönt det känns", och nästa sekund så vaknar jag på morgonen av klockan. Men att jag haft svårt att sova är främst att tankarna varit för störande när jag var yngre, något som meditationen botade. Så det där hänger nog ihop med något som man ska ta och se över snarare än att börja manipulera med.

transversal

Inläggav transversal » 31 mar 2011 16:17

Johan Ågren skrev:
transversal skrev:Måste man ha recept? Funderar på att testa, har svårt att somna på kvällen.

Jag hade väldigt svårt att sova när jag var yngre, hade även en period lite senare i livet där jag låg och vred mig och det värkte i hela kroppen, krypningar i benen. Sådant här jobbigt: http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och- ... -syndrome/ Men nu hinner jag inte ens märka att jag försöker somna. Hinner bara tänka tanken "Vad skönt det känns", och nästa sekund så vaknar jag på morgonen av klockan. Så det där hänger nog ihop med något som man ska ta och se över snarare än att börja manipulera med.

Jamen precis. Jag har fått myrkryp sen jag flyttade till Göteborg och nu är det skitjobbigt att somna. Bävar för att gå och lägga mig. Behöver dessutom sova 9 timmar nu för att bli pigg - när jag förut bara behövde 7.

Återgå till "Tankar och känslor"