Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 18 jan 2014 01:32

Zokrates skrev:Kanske nått för Sverige att ta efter när det krisar ekonomiskt?
; Bli EU medborgare, köp ett Maltesiskt pass för 650.000 euros!
http://www.timesofmalta.com/articles/vi ... oazq81XnTp

PS,
Kina stänger ner sina arbetsläger "Laogai", de där folk som inte passade in i modellen kunde tvångsintas utan rättegång,
kanske kan även Sverige följa det goda exemplet och skrota fas?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Laogai


Wow, det tog 2 månader innan media snappade upp artikeln, undrar när de även skall fatta att fasprogrammen i Sverige
är lika med arbetsläger där deltagarna står utanför alla gällande skydds och arbetsföreskrifter och skriva "rent" om det?

"Enligt den brittiska konsultfirman Henley, som fått i uppdrag att ta hand om det praktiska kring
passförsäljningen, har ansökningar redan kommit in från Libyen, Saudiarabien och Syrien." :lol:
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/malte ... 905874.svd

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

Vad tänker du på?

Inläggav reflex » 18 jan 2014 11:01

filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 jan 2014 01:57

Hej på er! Vad iallsindar gör ni uppe så här sent?! :)

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 19 jan 2014 02:08

Klockan är ju bara barnet, vaknade 18.00 idag, så än sålänge är jag pigg.

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 19 jan 2014 02:11

Eeeh :)... svarade jag rätt på lektråden, Zokrates?

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 24 jan 2014 15:47

Just nu är mitt mammahjärta på bristningsgränsen av stolthet. Så vackert det är! Det gör att jag önskar vara med en stund till även om cancern hänger över mig och att det kan bli plågsamt på det sättet. En elev blev förpassad ut ur klassrummet. Då sa min son att då går han också eftersom han inte samtycker till detta beslut. På eftermiddagen hade samtliga elever i klassen vägrat delta i protest. Det blev ett krismöte med elever och rektorn och faderullan. Min unge argumenterade väl och sakligt till sitt ställningstagande, vände sig mot den aktuella läraren när det här bröt ut och sa (enligt henne):"Om jag har gjort dig ledsen av nå´t jag sa så var inte det meningen och om du känner så så får vi prata om det för jag vill inte att du ska vara ledsen". 14 år. :smt049

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 25 jan 2014 18:03

Ooo, nu var det nära på DD. Första rätt och andra loppet så minimal marginal. Med dark horses då. Jag hade ju haft användning för tio papp, men så tjusigt de gjorde ifrån sig - det är liksom värt mer. Vilka fina lopp de gjorde!

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 25 jan 2014 19:55

Igår gick jag nog igenom en av mina större intellektuella utmaningar. Min unge ville att jag och en annan vuxen skulle ha en rapbattle. Detta är helt obekant för mig. Informationen jag fick var att vi skulle rimma på ett pushigt vis, förolämpningar skulle vara på sin plats. På engelska. Jag gick med på det, men jag var mestadels som en seg Maria Montasami. Ungen tjöt av skratt iallafall :) Han rullade gapskrattade runt i min säng, men i en av tre matcher tyckte han faktiskt att jag vann. Det där är ju jättesvårt! Prova!

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 25 jan 2014 20:40

Det där blir svårt att prova, mina barn hälsar bara på när jag drömmer om dem...
Hjärnan hos tonåringar brukar ju oftast vara som seg sirap, tror det är lätt att
klå dem på det mesta än sålänge, nja, kom just på att när det gäller nya idoler
så vinner de över mig garanterat, kan inte ens namnet på en enda Bieberlåt,
inte ens en rad eller ett ord i någon refräng, herregud, vem är Bieber? 8-[

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 26 jan 2014 17:10

Tråkigt att höra om dina barn :( Men alltså, det här kan du ju leka med en kompis. Jag vet ju att du har ett stort ordförråd. Att du är bra på schack är nog ingen nackdel i sammanhanget.
Nej, jag vet lika lite som dig när det gäller Bieber (jag antar att du också vet att han heter Justin i förnamn ;) ). Mina ungar bojkottar honom iallafall, men jag vet inte om det rakt av är musiken det hänger på eller om det beror på att så många tjejer verkar vara förtjusta i honom... Får nog ta och lyssna på en låt iaf.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 26 jan 2014 18:06

Leka med en kompis? Jag har inga kompisar, jag har väl i det närmaste enbart flyktiga arbetskamrater,
personer jag definitivt inte umgås med privat. Till det kommer en chef som under ett års tid enbart
uttryckt sig i superlativ över hur förbannat bra jag är på allt, men som när det kommer till kritan endast
är intresserad av de futtiga tusenlapparna han får för att ha mig i sitt fas3 program.

När det gäller pappors rättigheter i det här landet så är de minimala och tyvärr märks det först när man
hamnar i kläm mellan föredettingar som överhuvudtaget inte har ett hum om vad barns behov betyder.
Jag har tyvärr haft maximal otur två gånger i rad, sådant avskräcker.

Sverige är ett mycket konstigt land, nedan två exempel på flyktingar som skall utvisas, de är ju skötsamma,
icke kriminella, hade de däremot varit just kriminella så hade de ju sett till att anställda inom diverse
myndigheter både kan utöka sina verksamheter samt ha kvar sina arbeten, sjukt!
Vad staten egentligen säger är följande: In med fler bilbrännare, knarkförsäljare och annat övergreppsdrägg tack!
http://www.svt.se/nyheter/sverige/18-ar ... ter-sex-ar
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/ ... -till-vad-

Användarvisningsbild
Plecto
Inlägg: 309
Blev medlem: 10 dec 2007 13:15
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Plecto » 27 jan 2014 13:46

Jag tänker på...

Hur livet förvånansvärt kan ha en sådan bitterhet till sig. Hur ur den miserabla gyttjan jag just nu befinner mig i så sträcker sig inte min besparade kraft till att driva mig uppåt, lateralt, som jag alltid ha sparat den i syftet för, utan borrar egenmäktigt ett djup inom mig som driver mig inåt, horisontellt. Varför beter den sig så? Hur livets spegelsal i sin mekaniska likgiltiga utformning, vänder och vrider på speglar för att amplifiera min totala hopplöshet, en dom som sträcker sig förbi all smärta och konst, och som jag ej kan se syftet i.

Nietzsche är en vän i dessa dagar, en outhärdlig vän. Fastän det mycket tal om übermench och maktvilja så glimtar sig en mjukare sida till Nietzsche som han medvetet ej sätter i ord. Vilken mästare Herr. Nietzsche är! Jag vill, likt Nietzsche, i mina mest förvirrade ögonblick, och de är många, tro mig, slänga mig mot den arme hästen som piskas för att känna piskan själv. Men den smärtan är välkommen. Den har ett syfte. Likt orden mästaren själv yttrade så är vår indignation till lidandet inte lidandet självt, utan meningslösheten i det.

Var näst? Jag vill ta av mig min metaforiska klädsel, hoppa i de sagor som har lyckliga slut men outhärdliga början och bo i illusionen att allt löser sig till slut. Men det kan jag inte, och det löser sig inte. Var näst? Det är nog filosofins allvarligaste fråga, men samtidigt dess mest negligerade.
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 28 jan 2014 16:53

Är man bipolär vet man att efter den depressiva gyttjan kommer de maniska molnen - och vice versa. Så länge berg- och dalbanan inte kraschar blir det åka av. :)

Rutinflipp och rutinflopp...

Nietzschetexter kan ha viss katharsiseffekt.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 28 jan 2014 20:13

I år är det 100 år sedan det första världskriget, ett fåtal spädde på sina tillgångar, miljoner dog.
Länge leve jordens miljardärer! Hip hipp HURRA! Ja må de leva uti 100 år till. *surrender*

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 29 jan 2014 22:49

All kreditkortsinformation från dem som betalt för information på lexbase har sålts på ebay för en dollar,
nyfiken i en strut heter det ju. Idioter!


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster