Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

förbryllad
Inlägg: 177
Blev medlem: 31 jan 2014 19:16

Vad tänker du på?

Inläggav förbryllad » 19 feb 2014 17:26

Jag tänker att livet är värt att leva trots allt. Så många fina blommor och blondiner att beundra...
Bless you and your mother.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 21 feb 2014 08:34

Mest på hur jag skall få energi.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

Vad tänker du på?

Inläggav reflex » 26 feb 2014 21:17

Vem tror ni det var som gav order om att ryska flaggan skulle hissas på Krim? (och med vilket syfte)
Svar: Vår tids Hitler.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 27 feb 2014 14:24

Jag tänker att det är skönt att ta paus från detta och andra forum ibland när man blivit mätt på dem. Sen kan man komma tillbaka pigg och utvilad. Förhoppningsvis. Och ha något att säg andra.

Jag tänker också på att det är stor skillnad i något slags energiinnehåll eller vad det ska kallas - om jag jämför t.ex. dricka apelsinjuice med att käka färska apelsiner. Jag blir mycket piggare av att äta frukten direkt. Kanske håller jag på att bli fruktarian. Hade ingen frukt hemma några dagar och jag kände mig allt mer ur slag och allt glåmigare. Så köpte jag en laddning igår och det var rena uppåttjacket! Gillar även avokado - men den ska vara mogen. Alltså inte rutten. Svårt hitta balansen där.
Algotezza aka Algotezza

vic
Inlägg: 5
Blev medlem: 26 feb 2014 12:15

Vad tänker du på?

Inläggav vic » 01 mar 2014 00:29

?

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 01 mar 2014 01:44

Reklam.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 03 mar 2014 00:30

Nyfiken på...
"Nu har du pratat ideologi och värderingar en lång stund, vad är skillnaden på ett sånt här samtal och andra intervjuer?

– Det här blir ju mer personligt. Det blir mer resonemang, mindre procentsatser,
ören och mer personligt och känslosamt tror jag."
http://www.svt.se/nyheter/val2014/loof- ... rata-lange

Notera, "ören", ordvalet från Annie Lööf som fläskade in 1 824 000 kronor 2013, inte fan är det sina ören
hon pratar om, dem tänker hon väl knappast på när det kommer till kritan, eller är hon så smågnidig?

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

Vad tänker du på?

Inläggav reflex » 03 mar 2014 07:15

reflex skrev:Vem tror ni det var som gav order om att ryska flaggan skulle hissas på Krim? (och med vilket syfte)
Svar: Vår tids Hitler.

Och var det inte så här andra världskriget började?
Hitler gick in i grannländerna för att skydda tyskar som bodde där.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 19266
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 08 mar 2014 01:31

I dag fyller jag två FF-år!

Bild
Moderator

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

Vad tänker du på?

Inläggav reflex » 08 mar 2014 10:26

Idag släpade jag fram trädgårdsbänken och tog årets första utefika i solen i lä bakom stugväggen. Det börjar kännas som vår banne mig. På kvällarna hörs slagugglans rop hela tiden. hoppas hen får till det och dessutom hittar holken som jag har satt upp.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 08 mar 2014 10:29

Jag hoppas att det blir fler år, Pilatus :)


Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 19266
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Vad tänker du på?

Inläggav Pilatus » 08 mar 2014 10:39

Tack Lynx. Jag passar på att hedra den internationella kvinnodagen!

Bild
Moderator

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 08 mar 2014 10:44

Gärna det, bara vi inte överdriver så (... skulle i så fall vara för att skojbråka lite) ;)

Bild

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Vad tänker du på?

Inläggav Zokrates » 08 mar 2014 19:37

Det behövs ingen kvinnodag, däremot en dag mot den pyramidspelsliknande värld vi lever i som är orsaken till
orättvisa, förtryck, fattigdom och slaveri. Miljardärer, oligarker, korrumperade politiker, maffiaorganisationer,
det lilla fåtalets toppskikt som likt asgamar profiterar på mänskligt lidande, elände, misär och död. Det är ju de
som förvillar och leder mänskligheten in på irrvägar genom illusionen om makt och rikedom som något heligt
och åtråvärt med sina egenskapade statusstämplar och sociala hierarkier. Det är ju bättre att protestera mot
själva grunden i systemfelet som berör majoriteten av mänskligheten genom att detta förvandlat oss till
slöa packåsnor (män) och slaktkor (kvinnor), här dubbeloffer, dels genom att gå på manipulationerna,
dels genom att acceptera dem som normala och oundgängliga.

reflex
Inlägg: 1261
Blev medlem: 24 nov 2012 11:10

Vad tänker du på?

Inläggav reflex » 08 mar 2014 20:18

Jag har klättrat på önskningens stege
jag har klättrat så långt att jag vet
att den stegen är hög som en himmel
och djup som en evighet

och mänskor har gått på den stegen
i tusen och tusen år
och ingen har visat dem vägen
var stegen står

men alla som tvinga dess pinnar
de springa på glödande kol
och aldrig i levande livet
de nå sitt mål

jag har klättrat på önskningens stege
jag har gått ett par fjät så jag vet
att den stegen är hög som en himmel
och allt är fåfänglighet

Ferlin/
filosofi är att göra det begripliga obegripligt


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster