Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
-
förbryllad
- Inlägg: 177
- Blev medlem: 31 jan 2014 19:16
Vad tänker du på?
Jag tänker att livet är värt att leva trots allt. Så många fina blommor och blondiner att beundra...
Bless you and your mother.
Vad tänker du på?
Mest på hur jag skall få energi.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Vad tänker du på?
Vem tror ni det var som gav order om att ryska flaggan skulle hissas på Krim? (och med vilket syfte)
Svar: Vår tids Hitler.
Svar: Vår tids Hitler.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt
Vad tänker du på?
Jag tänker att det är skönt att ta paus från detta och andra forum ibland när man blivit mätt på dem. Sen kan man komma tillbaka pigg och utvilad. Förhoppningsvis. Och ha något att säg andra.
Jag tänker också på att det är stor skillnad i något slags energiinnehåll eller vad det ska kallas - om jag jämför t.ex. dricka apelsinjuice med att käka färska apelsiner. Jag blir mycket piggare av att äta frukten direkt. Kanske håller jag på att bli fruktarian. Hade ingen frukt hemma några dagar och jag kände mig allt mer ur slag och allt glåmigare. Så köpte jag en laddning igår och det var rena uppåttjacket! Gillar även avokado - men den ska vara mogen. Alltså inte rutten. Svårt hitta balansen där.
Jag tänker också på att det är stor skillnad i något slags energiinnehåll eller vad det ska kallas - om jag jämför t.ex. dricka apelsinjuice med att käka färska apelsiner. Jag blir mycket piggare av att äta frukten direkt. Kanske håller jag på att bli fruktarian. Hade ingen frukt hemma några dagar och jag kände mig allt mer ur slag och allt glåmigare. Så köpte jag en laddning igår och det var rena uppåttjacket! Gillar även avokado - men den ska vara mogen. Alltså inte rutten. Svårt hitta balansen där.
Algotezza aka Algotezza
Vad tänker du på?
Nyfiken på...
"Nu har du pratat ideologi och värderingar en lång stund, vad är skillnaden på ett sånt här samtal och andra intervjuer?
– Det här blir ju mer personligt. Det blir mer resonemang, mindre procentsatser,
ören och mer personligt och känslosamt tror jag."
http://www.svt.se/nyheter/val2014/loof- ... rata-lange
Notera, "ören", ordvalet från Annie Lööf som fläskade in 1 824 000 kronor 2013, inte fan är det sina ören
hon pratar om, dem tänker hon väl knappast på när det kommer till kritan, eller är hon så smågnidig?
"Nu har du pratat ideologi och värderingar en lång stund, vad är skillnaden på ett sånt här samtal och andra intervjuer?
– Det här blir ju mer personligt. Det blir mer resonemang, mindre procentsatser,
ören och mer personligt och känslosamt tror jag."
http://www.svt.se/nyheter/val2014/loof- ... rata-lange
Notera, "ören", ordvalet från Annie Lööf som fläskade in 1 824 000 kronor 2013, inte fan är det sina ören
hon pratar om, dem tänker hon väl knappast på när det kommer till kritan, eller är hon så smågnidig?
Vad tänker du på?
reflex skrev:Vem tror ni det var som gav order om att ryska flaggan skulle hissas på Krim? (och med vilket syfte)
Svar: Vår tids Hitler.
Och var det inte så här andra världskriget började?
Hitler gick in i grannländerna för att skydda tyskar som bodde där.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt
Vad tänker du på?
Idag släpade jag fram trädgårdsbänken och tog årets första utefika i solen i lä bakom stugväggen. Det börjar kännas som vår banne mig. På kvällarna hörs slagugglans rop hela tiden. hoppas hen får till det och dessutom hittar holken som jag har satt upp.
filosofi är att göra det begripliga obegripligt
Vad tänker du på?
Jag hoppas att det blir fler år, Pilatus 
Vad tänker du på?
Det behövs ingen kvinnodag, däremot en dag mot den pyramidspelsliknande värld vi lever i som är orsaken till
orättvisa, förtryck, fattigdom och slaveri. Miljardärer, oligarker, korrumperade politiker, maffiaorganisationer,
det lilla fåtalets toppskikt som likt asgamar profiterar på mänskligt lidande, elände, misär och död. Det är ju de
som förvillar och leder mänskligheten in på irrvägar genom illusionen om makt och rikedom som något heligt
och åtråvärt med sina egenskapade statusstämplar och sociala hierarkier. Det är ju bättre att protestera mot
själva grunden i systemfelet som berör majoriteten av mänskligheten genom att detta förvandlat oss till
slöa packåsnor (män) och slaktkor (kvinnor), här dubbeloffer, dels genom att gå på manipulationerna,
dels genom att acceptera dem som normala och oundgängliga.
orättvisa, förtryck, fattigdom och slaveri. Miljardärer, oligarker, korrumperade politiker, maffiaorganisationer,
det lilla fåtalets toppskikt som likt asgamar profiterar på mänskligt lidande, elände, misär och död. Det är ju de
som förvillar och leder mänskligheten in på irrvägar genom illusionen om makt och rikedom som något heligt
och åtråvärt med sina egenskapade statusstämplar och sociala hierarkier. Det är ju bättre att protestera mot
själva grunden i systemfelet som berör majoriteten av mänskligheten genom att detta förvandlat oss till
slöa packåsnor (män) och slaktkor (kvinnor), här dubbeloffer, dels genom att gå på manipulationerna,
dels genom att acceptera dem som normala och oundgängliga.
Vad tänker du på?
Jag har klättrat på önskningens stege
jag har klättrat så långt att jag vet
att den stegen är hög som en himmel
och djup som en evighet
och mänskor har gått på den stegen
i tusen och tusen år
och ingen har visat dem vägen
var stegen står
men alla som tvinga dess pinnar
de springa på glödande kol
och aldrig i levande livet
de nå sitt mål
jag har klättrat på önskningens stege
jag har gått ett par fjät så jag vet
att den stegen är hög som en himmel
och allt är fåfänglighet
Ferlin/
jag har klättrat så långt att jag vet
att den stegen är hög som en himmel
och djup som en evighet
och mänskor har gått på den stegen
i tusen och tusen år
och ingen har visat dem vägen
var stegen står
men alla som tvinga dess pinnar
de springa på glödande kol
och aldrig i levande livet
de nå sitt mål
jag har klättrat på önskningens stege
jag har gått ett par fjät så jag vet
att den stegen är hög som en himmel
och allt är fåfänglighet
Ferlin/
filosofi är att göra det begripliga obegripligt
Återgå till "Tankar och känslor"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster

