Kaffe
Moderator: Moderatorgruppen
verkligheten är en dröm.
Fick precis reda på att en av mina farbröder opererats för cancer i halsen pga rökningen och kan inte längre prata utan att använda en sån där mic..
Det känns overkligt på något vis.. och lik förbaskat sitter jag här med en cigg i gipan och ska ta mig ett bloss..
verkligheten slår drömmarna..
När jag låg inne i tre månader för lunginflammation så dog han som låg brevid mig en natt. han hade cancer efter rökning..
varför tar jag inte till mig detta ?...
Fick precis reda på att en av mina farbröder opererats för cancer i halsen pga rökningen och kan inte längre prata utan att använda en sån där mic..
Det känns overkligt på något vis.. och lik förbaskat sitter jag här med en cigg i gipan och ska ta mig ett bloss..
verkligheten slår drömmarna..
När jag låg inne i tre månader för lunginflammation så dog han som låg brevid mig en natt. han hade cancer efter rökning..
varför tar jag inte till mig detta ?...
Ranchi skrev:För det har blivit en del av ditt liv, utan det är det bara ett tomt mörkt rum, och vem vill leva i ett tomt mörkt rum?
Den delen tillhör ditt inre och kan inte jämföras med det yttre som "du ser"
Du behöver en läkande insikt, eller en ny aktivitet som håller rummet tänt.
När jag inte rökte mådde jag mycket bättre och var mer aktiv.
ett problem var att jag vägde 100 kg som mest. (jag e bara 168 lång)
när jag började röka igen gick vikten ner.
Jag får min 'tröst' och avstressning av nikotinet och det är som du säger en del av mitt liv,
den fyller någon kemisk tröstliknade funktion.
Jag tror jag kommer att sluta röka, och får väl passa min vikt så den inte går över 80.
(vid 85+ får jag andra problem som dåligt flås)
Men för aktivitetens skull så är det nog värt ett försök. och även här tyckte jag du hade rätt.
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/ho ... 120959.svd
Köpte ett paket Black
idag, som är "eftertraktat" av barn/ungdommar. Upplever cyniskt att jag inser förgiftningen i och med tobak, vanliga cigaretter som äckliga fast jag rökt många till antalet nästan varje dag i ett år nu.
Köpte ett paket Black
Ni drömmer så strukturerat. För mej är det betydligt mer förvirrat. Väldigt sällan jag har handling på det där sättet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026
Djurdrömmar är favoriter. Haft en del i samband med mina amazonasresor. En lite lustig var när en anakonda tröck sig mot min ryggrad. Jag kände den fysiskt i min kropp och den var så stark så stark. Jag beklagade mig över hur stark den var, men när jag inte hade någon att klaga till så vaknade jag.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo
Återgå till "Tankar och känslor"