Kaffe

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

A

Inläggav A » 27 jun 2011 20:01

Marko skrev:Är hemmarullat billigare än färdigrullat ?
jag får 20 cigg för 34kr (rullade förr, innan dom höjde skatten för orullad tobak)

http://www.cuthof.se/public/statisk_doc ... 11&p=4&q=1

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 jun 2011 21:03

A skrev:
Marko skrev:Är hemmarullat billigare än färdigrullat ?
jag får 20 cigg för 34kr (rullade förr, innan dom höjde skatten för orullad tobak)

http://www.cuthof.se/public/statisk_doc ... 11&p=4&q=1

:) Det hadde sett ut och ha 2meter plantor i lägenheten.. men råtobak är intressant.
man får räkna på torktiden, tror man kan köra det i ugnen öer natten. och elen är inte billig.

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 27 jun 2011 22:41

efter ett samtal med lena kom jag på vad jag drömde i natt,

jag gick på en gata någonstans i ryssland, troligen moskva, alldeles ensam.
det var spännande och inspirerande, men plötsligt slogs jag av tanken: hur kom jag hit?
hur bar jag mig åt för att ta mig förbi alla pass och visum-kontroller?
jag hade ju inget visum...
och nästa tanke: hur bär jag mig åt för att ta mig härifrån?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 jun 2011 18:14

Drömmar,
Efter att ha pratat om drömmar och tankar i en annan tråd och med Kort,
så fick jag en ny dröm tidgare när jag sov.

När jag vaknade förstod jag dessa saker:

1 Jag kan känna ångest i drömmar
2 Jag har hämningar i drömmen om än icensatta av skådespel.
3 Drömmar kan bearbeta det verkliga livet (utveckla förståelse)
4 Man ska inte jämföra händelser mot andra händelser, det blir inte rätt eller ens bra.
5 drömmar är kraftigt självsuggerande och är logiska i en abstrakta samverkan.
6 drömmar sammarbetar med medvetandet.
7 Drömmar arbetar i olika skickat och djup för att förvilla logiken. (indirekt hjälper den logiken)

Det finns mer att hämta ur denna fantasifulla dröm som varade i ett par minuter.
Tiden kan tänkas förflyta fortare i drömmen eftersom sammanfogade symboler mellan objekt och kännsla förrenas. (holografiskt)
En komprimerad värld med redundans mellan alla djupen existerar i drömmens olika nivåer.

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 28 jun 2011 23:22

.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 29 jun 2011 19:43

Tycker att det är helt sjukt att man får byta rubrik på en tråd med massor av svar. Jag tänkte skriva om en dröm jag hade. Jo men tjena. Först vills det diskuteras drömmar och sedan kaffe (antar det syftar på uppvaknande/piggna till). Varför inte skapa en separat tråd för det?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Morningstar

Inläggav Morningstar » 29 jun 2011 19:45

---

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 29 jun 2011 22:09

sailaways skrev:Drömde om Zokrates inatt..

Tydligen hade jag, Satan och Lucifer snickrat den genom tidernas största attack mot gud. (haha), Zokrates var i samma rum och var med i ett hörn men när han hörde om idéen gick han av rädsla...

Herregud vad du har låga tankar om mig.

Jag hade faktiskt en dröm om satan våren 1987. Det var en sådan där lucid dream, allvarligt talat, jag var där, det gick inte alls att skilja från verkligheten på något sätt, med både ljud och lukter. Okej det var ett tag sedan jag tänkte på det, men i stora drag utspelade sig följande.

Jag satt i ett ganska mörkt rum, typ engelsk stil med oxblodsfärgade skinnfåtöljer, olika sorters träpaneler på vägarna, det påminde lite om ett viktorianskt väntrum på någon centralstation, men ändock, ett vanligt rum. Framför mig hade jag ett väldigt stort träbord, man kunde nästan spegla sig i finishen. På bordet stod det en silverbägare och något som liknade en pennkniv helt i silver. Det fanns två män i rummet, ingen av dem presenterade sig, den ena mannen höll sig i skymundan och jag såg aldrig hans ansikte klart. Den andra mannen var en yngling med halvlångt lockigt mörkt hår, fina ansiktdrag och när han började tala med mig så var hans röst len som sammet, i handen höll han en bok, en tjock sådan med läderhud, han slog upp den på måfå och sa, se!

Jag såg en kvinna, men det var inte som ett foto utan som ett tredimensionellt hologram så verkligt att jag skulle kunna känt på ansiktet om jag ville det, han bläddrade snabbt vidare, den ena mest undersköna kvinnan efter den andra, sedan fortsatte han, du kan få vad du vill, vackra kvinnor, en förmögenhet, allt!

Jag tittade frågande på honom, mer behövdes inte, hann inte ens fråga varför innan han sa, -Allt du behöver göra är att, plötsligt hade han silverbägaren i ena handen och det knivliknande föremålet i den andra, -låta mig få lite av ditt blod.

Jag såg och förstod att han ville sticka mig i handen eller fingret, men det hade jag inte alls någon lust med, så jag svarade kort och koncist, - Glöm det!   I nästa ögonblick var jag helt klarvaken.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 29 jun 2011 22:38

---

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 30 jun 2011 18:00

sailaways skrev:Gud vilken dröm.

Nä, Satan vilken dröm, skall det vara. :wink:

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 16 jul 2011 11:54

.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 25 jul 2011 20:20

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 09 aug 2011 21:16

Igår mötte jag en ande i min dröm (halvt vaken och medveten),
Jag fick erbjudandet att sätta käppar i hjulet för en person.
Det var en ny ande och kraft jag inte mött tidigare, och jag var skeptisk,
Frågade denne vad det skulle kosta mig, och fick svaret att hans arbete var inget som kostar mig något, och att han var till tjänst för mig.
Jag fann att det inte var helt sant, för om någon annan kan nyttja kraften mot mig och ger jag han mitt godkännande så har anden vuxit i sin roll..

Jag tackade nej, och var på bättre humör efter att vaknat in till vardagen.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 09 aug 2011 22:34

Marko skrev:Igår mötte jag en ande i min dröm (halvt vaken och medveten),
Frågade denne vad det skulle kosta mig, och fick svaret att hans arbete var inget som kostar mig något, och att han var till tjänst för mig.
Jag fann att det inte var helt sant, för om någon annan kan nyttja kraften mot mig och ger jag han mitt godkännande så har anden vuxit i sin roll..

En tackar nej, 99 ja, ja se alla dessa käppar i hjulen, vem tillverkar käpparna, det måste vara en rik fan?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 09 aug 2011 23:17

Zokrates skrev:
Marko skrev:Igår mötte jag en ande i min dröm (halvt vaken och medveten),

En tackar nej, 99 ja, ja se alla dessa käppar i hjulen, vem tillverkar käpparna, det måste vara en rik fan?

I den andliga världen finns det många fördelar med att djävlas tillbaka, går man ouptäckt så kan man bli av med en besvrälig person för evigt. (man undviker sånt som är besvärligt)
Det tråkiga är att det är en destruktiv metod, och det är bättre att ställa upp käpparna mot väggen och låta personerna obehindrat fara vidare.

Käpptillverkning är en tråkig industri, och den som jobbar där har nog inte så roligt i mer än att föda sitt eget liv på andra.
Rik ? kanske, lycklig ?, tror inte det.

Återgå till "Tankar och känslor"