Kaffe

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 04 dec 2011 16:21

I inarr drömde jag att jag kunde levitera då jag satt på ett visst utedass. Jag drömmer rätt ofta att jag kan lätta från marken.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 05 dec 2011 09:49

Marko skrev:Häromdagen drömde jag att Zokrates var en kvinna och mor, som blev förråd av sin dotter :/

Usch, det lät otäckt!

Inatt drömde jag att jag var hos en fd, där blev det strul och jag ville därifrån, så jag lånade en bil som
stått avställd en längre tid, dottern till ägaren sa att det var hennes pappas bil, men att han satt i
fängelse för mord. Det var en gammal risig volvo 245, när jag kört iväg en bit började framhjulet
vingla, stannade och såg att det inte fanns några muttrar på hjulet så jag fick lossa en från vart
och ett av de andra tre däcken och använda, körde in på en mack, då började det brinna i motorn, sprang
in och fick tag i en brandsläckare, när elden var släckt fick jag utskällning för att jag kört in bland pumparna...

Jag vädrade ur bilen och blev intresserad av bilstereon, det var bara en hemmabyggd knappsats på
instrumentbrädan men ett bra ljud i högtalarna, så jag följde tåtarna och hittade en egenbyggd apparat i
motorrummet, det konstigaste jag sett. Den såg ut som en borste med nålar som satt fast i långa vertikala rader,
varje nål motsvarde ett spår med inspelad musik, en arm som fördes vid sidan markerade var den spelade
upp, varje nål var alltså inspelad. Det fanns ett par hundra låtar på manicken, sedan utvecklades drömmen
i en annan riktning involverande kvinnan som gett mig utskällning, vissa erotiska spänningar men inget sex.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 06 dec 2011 20:26

---

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 08 dec 2011 12:01

Drömde något om påsar med jord. Det var maskar, daggmaskar, i dem som var så äckliga men också något väldigt fint.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 13 dec 2011 16:40

.

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 16 dec 2011 21:05

.

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 21 dec 2011 14:06

.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 08 feb 2012 01:51

Ytterligare en välbetald idiot som knappt fattat hälften, men det kanske är intressant för er
som bara lyssnar på auktoritärer.
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/kro ... 831311.svd

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 08 feb 2012 05:54

drömde om skuggor, vaknade och funderade, hur snabbt uppstår en skugga ?
sker det snabbar än ljuset eller har det ljusets hastighet ?,

ljus ------------> person A --------- område med blockerat ljus.
mörker färdas inte, det existerar utan ljus, informationen borde kunna läsas av snabbare än ljuset?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 11 feb 2012 22:51

Drömde om en spiral, vaknade till och kände att jag måste försöka komma ihåg det här. Ytterdelen av spiralen var fixerad och fast. Vid innerdelen av spiralen var det en tråd som ömsom drog upp spiralen från sitt fasta läge och ner. "Botten", "basen" stannade hela tiden i ekvatorläge. Hela tiden hörde jag en klocka ticka i takt. Det var ett så där påtagligt ljud som från en gammal klocka.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 23 feb 2012 11:14

Drömde att jag stod naken i en sal med människor,
trodde att alla skulle skratta och flina.. men jag bestämde mig för att det får dom göra.
ingen skrattade...   en vacker dam kom fram och höll om mig, stod bakom ryggen och jag fick aldrig se hennes ansikte.
damn, jag ville se hennes ansikte.. såg bara hennes hår när hon senare lämnade salen. ville inte släppa drömmen,
kände mig behaglig, inte mått så bra på flera månader...

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 09 mar 2012 18:20

Tokiga drömmar med biljakter, sprängning av en bensinstation plus lite annat löst jäkelskap, men plötsligt
mitt i allt, så upptäckte jag att jag hade 6 fingrar på högerhanden, jag stirrade förvånat på den lilla extra
utväxten bredvid lillfingret och undrade i drömmen hur fan jag hade kunnat missa detta?
Känslan av att ha ett extra finger, samt känslan hur det kändes att röra det fingret kommer jag att minnas.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 10 mar 2012 06:14

Många märkliga drömmar har jag haft,
Ett extra finger med känsel låter som en trevlig upplevelse.
Känsel brukar i mina drömmar vara kraftigt undertryckta,
och tur är väl det, för annars kanske man hade blivit galen när man sover.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 15 apr 2012 17:54

---

Morningstar

Inläggav Morningstar » 15 apr 2012 18:01

---

Återgå till "Tankar och känslor"