Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 27 apr 2011 21:20

transversal skrev:Såg en man som stod och drog i snorren idag i Slottskogen. Dagisklass på gräsmattan han spanade ut över. Härligt. :-(

Vet inte vad jag riktigt skulle tycka om det ifall jag såg en snubbe som gjorde det. Men jag skulle nog tänka på det efteråt, det skulle jag.

Ingrep du på nåt sätt?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 27 apr 2011 21:21

sailaways skrev:Tänker på framtiden....

Brukar försöka undvika det.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 27 apr 2011 21:21

.

transversal

Inläggav transversal » 27 apr 2011 22:55

Anders skrev:
transversal skrev:Såg en man som stod och drog i snorren idag i Slottskogen. Dagisklass på gräsmattan han spanade ut över. Härligt. :-(

Vet inte vad jag riktigt skulle tycka om det ifall jag såg en snubbe som gjorde det. Men jag skulle nog tänka på det efteråt, det skulle jag.

Ingrep du på nåt sätt?

Ja för fan. Sa till dagispersonalen och polisanmälde efteråt. Han skulle ju bara kunna ta en liten treåring och kila iväg med, lätt som en plätt.

transversal

Inläggav transversal » 27 apr 2011 23:26

Gillar icas reklam den här veckan.  :)  Kom kom till ica nu, få kompispris ... väldigt catchy ...

<iframe title="YouTube video player" width="640" height="390" src="http://www.youtube.com/embed/JetGXqrm9k8" frameborder="0"></iframe>

Morningstar

Inläggav Morningstar » 27 apr 2011 23:27

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 apr 2011 23:34

transversal skrev:
Anders skrev:

Ingrep du på nåt sätt?

Ja för fan. Sa till dagispersonalen och polisanmälde efteråt. Han skulle ju bara kunna ta en liten treåring och kila iväg med, lätt som en plätt.

Hur vet du attj personen var pedofil ?
Jag läste precis ett stycke om en grekisk filosof som masturberade  samtidigt som han åt sin mat ute på stadens gator.
Tände han på maten tro... eller var det något annat ?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 apr 2011 23:53

Marko skrev:
transversal skrev:
Anders skrev:

Ingrep du på nåt sätt?

Jag läste precis ett stycke om en grekisk filosof som masturberade  samtidigt som han åt sin mat ute på stadens gator.

Stod han och åt i parken, eller glodde han på barnen, det borde väl avslöja det isåfall?
Själv begriper jag mig inte på blottare, ja inte heller exhibitionister, men det är väl någon psykisk störning kan jag tänka mig, ungefär lika grav som den att samla på pengar eller gå ut och slå ned någon på måfå, för mig är de parafiler hela bunten och det oavsett vad de tuggar på.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 apr 2011 23:57

Zokrates skrev:
Marko skrev:
transversal skrev:
Anders skrev:

Ingrep du på nåt sätt?

Stod han och åt i parken, eller glodde han på barnen, det borde väl avslöja det isåfall?
Själv begriper jag mig inte på blottare, ja inte heller exhibitionister, men det är väl någon psykisk störning kan jag tänka mig, ungefär lika grav som den att samla på pengar eller gå ut och slå ned någon på måfå, för mig är de parafiler hela bunten och det oavsett vad de tuggar på.

Jag antar att den som mastruberar utomhus inte är en helt sund människa som du sa.
Vem vet, han kanske tände på en hund som en av de vackra fröknarna hade med sig,
eller så var han inte medveten om att han onanerade...
Det kan vara som så att han tänder på ungar och är en pedofil, men det vet man inte innan man pratat med personen i fråga...
kvinnor är ofta snabbare med att dra slutsatser som inte helt matchar verkliga livet.
Jag hade en granne som hade pedofilnojja och ringde polisen och socialen stup i kvarten.
det räckte med att någon var extra trevlig mot barn för att utlösa hennes tvångsmässiga beteende.

har man jobbat på nattpub så vet man att folk gör det mest konstiga på de mest udda ställena,
ibland vid bardisken... berusat och drogat folk e inte helt som dom ska va.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 apr 2011 00:02

Ja, kvinnor är väldigt snabba, men det fick mig att tänka på apor i burar på zoo, de brukar ofta sitta och onanera,
minns en gorilla i en trång bur på ett zoo i Hamburg, han satt där och slörunkade, folk fotade, han sket i vilket.
Ett sjukt system, ett sjukt samhälle, skapar osunda individer, därefter kan man fråga sig vad man borde göra, gå till roten med att angripa den verkliga orsaken eller nöja sig med att lindra symptomen?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 01:03

vi fängslar alla runkare på livstid så är problemet löst.

En av mina rädslor har varit fyllan.. tänk om jag onanerat  eller gjorde något annat dumt på olämpligt ställe.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 09:25

Marko skrev:
Zokrates skrev:
Marko skrev:
transversal skrev:
Anders skrev:

Ingrep du på nåt sätt?

Jag antar att den som mastruberar utomhus inte är en helt sund människa som du sa.
Vem vet, han kanske tände på en hund som en av de vackra fröknarna hade med sig,
eller så var han inte medveten om att han onanerade...
Det kan vara som så att han tänder på ungar och är en pedofil, men det vet man inte innan man pratat med personen i fråga...
kvinnor är ofta snabbare med att dra slutsatser som inte helt matchar verkliga livet.
Jag hade en granne som hade pedofilnojja och ringde polisen och socialen stup i kvarten.
det räckte med att någon var extra trevlig mot barn för att utlösa hennes tvångsmässiga beteende.

har man jobbat på nattpub så vet man att folk gör det mest konstiga på de mest udda ställena,
ibland vid bardisken... berusat och drogat folk e inte helt som dom ska va.

Jag anmälde vad jag såg, inte någonting annat, dvs det som jag sade här på forumet, var ungefär vad jag sade till polisen också.

När snubben såg att jag kollade in  honom och hans snoppryckandet så vände han sig om, vinkade med fingrarna - långsamt, liksom utstuderat, och log mot mig, medan han fortsatte dra i kuken. Läskig jävel. En hyfsat normal människa tar bort handen ur byxorna och sticker iväg vid "upptäckt". Han var sjukt creepy. Det är svårt att förklara varför, handlar om hela rörelsemönstret. Bara helt "fel". Man kan förstås inte kunna utesluta droger, men han verkade inte drogad. Han verkade klar men jävligt läskig.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 10:09

Zokrates skrev:Ja, kvinnor är väldigt snabba, ...

Det är jag inte så säker på. Jag ringde killen och för jag var rätt skrämd och liksom konstig i skallen efter händelsen. Visste inte riktigt vad jag skulle göra liksom. Det var jävligt obehagligt, snubben hade dessutom kniv på sig, satt i bältet, och han var rätt lång och deffad. Ingen person man vill komma i närkontakt med.

Hur som helst så var killen hur cool som helst och den som sade till mig att jag borde anmäla och greja. Jag var liksom rätt groggy själv och undrade liksom om jag hade sett det jag hade sett och om det var så farligt osv. Han var bara klockren.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 10:17

Btw så har jag bra intuition. Det kan flera män i min omgivning intyga. De frågar liksom, hur fan kunde du veta det. Du är ju psykic. Och jag vet inte, jag bara vet. Jag har ofta rätt. Inte alltid, men ofta. Det är väl uppfattningsförmåga.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 apr 2011 11:59

transversal skrev:Btw så har jag bra intuition. Det kan flera män i min omgivning intyga. De frågar liksom, hur fan kunde du veta det. Du är ju psykic. Och jag vet inte, jag bara vet. Jag har ofta rätt. Inte alltid, men ofta. Det är väl uppfattningsförmåga.

Psycho heter det väl? :?

Återgå till "Tankar och känslor"