Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 28 apr 2011 12:05

Marko skrev:vi fängslar alla runkare på livstid så är problemet löst.

En av mina rädslor har varit fyllan.. tänk om jag onanerat  eller gjorde något annat dumt på olämpligt ställe.

Är och har sällan varit full, de få gånger jag druckit för mycket har jag haft turen att slockna, men det finns ett undantag som jag minns med fasa än idag trots att det snart är 30 år sedan. Jag vaknade en eftermiddag i min bil som stod parkering mitt på en innergård i en förort, jag har inget som helst minne av hur jag hamnade där, körde jag eller har någon annan kört, hur somnade jag i bilen, hur mycket drack jag den kvällen och natten, vart tog mina "vänner" vägen?
Det var skrämmande att inte veta.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 apr 2011 12:06

Marko skrev:vi fängslar alla runkare på livstid så är problemet löst.

En av mina rädslor har varit fyllan.. tänk om jag onanerat  eller gjorde något annat dumt på olämpligt ställe.

Tänk om man gjort det nykter...

Vad skall man skylla på då?

Men det är väl min vinkling bara... :D

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 12:39

Om man antastar ungar på fyllan eller gör folk illa, då ska man väl helt enkelt låta bli att bli full!?! Varför göra det svårt när man kan göra det enkelt?

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 12:57

Marko - du skriver så att det låter som att du inte riktigt visste skillnaden. Som att någon skulle kunna bura in dig för att du hade runkat offentligt på fyllan osv. Jag tror inte att det funkar så. Folk gör dumheter på fyllan, och det accepteras generellt. Så länge det inte går helt över styr.

Läget hade varit helt annorlunda om mannen hade stått och svajat, haft byxorna halvt på glid, luktat alkohol, varit förvirrad och runkat samtidigt som han höll sig i ett träd för att inte tappa balansen. Hade inte varit hälften så obehagligt.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 28 apr 2011 13:21

transversal skrev:Om man antastar ungar på fyllan eller gör folk illa, då ska man väl helt enkelt låta bli att bli full!?! Varför göra det svårt när man kan göra det enkelt?

Ja, varför skapa problem när lösningen är så enkel? Skapa inga problem!

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Andreas
Moderator

Inläggav Andreas » 28 apr 2011 13:40

Låter som en som skulle haft sig ett av mina föreslagna ekotorp imo. Ibland möter man otäckt folk.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 18:58

transversal skrev:Marko - du skriver så att det låter som att du inte riktigt visste skillnaden. Som att någon skulle kunna bura in dig för att du hade runkat offentligt på fyllan osv. Jag tror inte att det funkar så. Folk gör dumheter på fyllan, och det accepteras generellt. Så länge det inte går helt över styr.

Läget hade varit helt annorlunda om mannen hade stått och svajat, haft byxorna halvt på glid, luktat alkohol, varit förvirrad och runkat samtidigt som han höll sig i ett träd för att inte tappa balansen. Hade inte varit hälften så obehagligt.

Jag ser skillnaderna, och att bli inburad det är mig helt ovidkommande,
alltid kommer man ut någon gång..
Jag utgår bara från mitt eget kontrollbehov, jag gillar inte att tappa kontrollen, hemma som borta.

och alkohol: (om det är lätt varför har 10% av befolkningen alkoholproblem och många dricker ihjäl sig?)
En normal person brukar stoppa konsumtionen av alkohol efter ett par glas vin eller ett par öl.
en missbrukare stoppar när plånboken är tom... resultatet blir en dimma där man inte vet var verkligheten är.
har jag drömt eller har jag gjort detta ?

Drömmar och fantasier är väldigt boostade och verkligheten dämpad under lång perioder. Tex gick jag en längre tid och funderade på om jag mördat en person, det var en dröm för personen lever än idag.. men min verklighet var min dröm,
och jag kunde inte skilja på om jag gjort det eller inte.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 19:02

Detta var lite kul:

http://hem.passagen.se/pifridd/galna_lagar.htm

Exempel:

Florida
Om du är skild, gift eller ensam kvinna är det olagligt att hoppa fallskärm på söndag eftermiddag.
I Saratoga är det förbjudet att sjunga i baddräkt.
Kvinnor, och frisörer, kan få böter för att sova under en hårtork.
Blir en elefant bunden vid en parkeringautomat, skall man betala ordinarie parkeringsavgift för den.

:lol:

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 19:19

transversal skrev:Btw så har jag bra intuition. Det kan flera män i min omgivning intyga. De frågar liksom, hur fan kunde du veta det. Du är ju psykic. Och jag vet inte, jag bara vet. Jag har ofta rätt. Inte alltid, men ofta. Det är väl uppfattningsförmåga.

Jag betvivlar inte din intuition, eller min intuition.
Det jag vet är att intuition samspelar med erfarenheter och ofta slår fel på olika delar där kunskapen brister.
I det stora hela kan intuitionen ge en överblick över en situation, inte mycket mer.
En ödmjuk inställning till sin intuition är bra att ha.

Jag har grym intuition, men jag har också grymt mycket fel.

låt ett gäng nyktra alkoholister filosofera ett par timma om varför dom drack,
jag är ganska säker på att svaret kommer att bli, jag vet inte.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 19:42

Missbrukar du /*/ Marko? Vet inte hur jag läste ditt tidigare svar, greppade inte riktigt vad du ville säga.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 19:46

transversal skrev:Missbrukar du /*/ Marko? Vet inte hur jag läste ditt tidigare svar, greppade inte riktigt vad du ville säga.

Nej, jag dricker inte alkohol sen fyra år tillbaka.
Men jag var alkoholist och kanske är (föredrar ordet alkoholproblem)
Jag drack friskt i några års tid.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 20:09

Ok. Starkt jobbat då. Dina tidigare inlägg "makes more sense" när du berättar det.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 28 apr 2011 20:33

Kanske det är bra jobbat, tar en whiskey på det för att fira +4a års framgången.

Om jag sett en man stå och onanera publikt där även barn är närvarande, så hade jag gått fram till honom och frågat vad han pysslar med och gjort en bedömning om han behöver hjälp eller så får jag avisa honom med min förklaring att hans beteende är olämplig här och nu.. hade han runkat i en skogsvrå hade jag inte brytt mig.
Jag är inte mycket för poliser och makt havare, Det händer liksom inget om dom ingriper, det är bara en temporär lösning att fängsla folk.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 20:38

Nja, jag menar inte att det är "lätt". Men det är relativt "lätt". Det finns saker som man bara inte kan hantera, menar jag. Då ska man hålla sig undan från det och på så sätt göra det "lätt" för sig. Att göra det "svårt" är att försöka göra som alla andra gör, eller som man tror att saker ska göras, eller som man är van att göra, fast det inte funkar.

Jag har själv försökt att göra saker som inte funkar. Men jag har liksom ingen lust att identifiera mig med de sidorna längre. Det är inte "jag". Vet mina begränsningar, men så är det ju för alla.

transversal

Inläggav transversal » 28 apr 2011 20:39

Marko skrev:Kanske det är bra jobbat, tar en whiskey på det för att fira +4a års framgången.

Om jag sett en man stå och onanera publikt där även barn är närvarande, så hade jag gått fram till honom och frågat vad han pysslar med och gjort en bedömning om han behöver hjälp eller så får jag avisa honom med min förklaring att hans beteende är olämplig här och nu.. hade han runkat i en skogsvrå hade jag inte brytt mig.
Jag är inte mycket för poliser och makt havare, Det händer liksom inget om dom ingriper, det är bara en temporär lösning att fängsla folk.

Ok. Jag märker att du inte är en kvinna på 1.66. ;-)

Återgå till "Tankar och känslor"