transversal skrev:Marko - du skriver så att det låter som att du inte riktigt visste skillnaden. Som att någon skulle kunna bura in dig för att du hade runkat offentligt på fyllan osv. Jag tror inte att det funkar så. Folk gör dumheter på fyllan, och det accepteras generellt. Så länge det inte går helt över styr.
Läget hade varit helt annorlunda om mannen hade stått och svajat, haft byxorna halvt på glid, luktat alkohol, varit förvirrad och runkat samtidigt som han höll sig i ett träd för att inte tappa balansen. Hade inte varit hälften så obehagligt.
Jag ser skillnaderna, och att bli inburad det är mig helt ovidkommande,
alltid kommer man ut någon gång..
Jag utgår bara från mitt eget kontrollbehov, jag gillar inte att tappa kontrollen, hemma som borta.
och alkohol: (om det är lätt varför har 10% av befolkningen alkoholproblem och många dricker ihjäl sig?)
En normal person brukar stoppa konsumtionen av alkohol efter ett par glas vin eller ett par öl.
en missbrukare stoppar när plånboken är tom... resultatet blir en dimma där man inte vet var verkligheten är.
har jag drömt eller har jag gjort detta ?
Drömmar och fantasier är väldigt boostade och verkligheten dämpad under lång perioder. Tex gick jag en längre tid och funderade på om jag mördat en person, det var en dröm för personen lever än idag.. men min verklighet var min dröm,
och jag kunde inte skilja på om jag gjort det eller inte.