Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
transversal skrev:Marko skrev:Kanske det är bra jobbat, tar en whiskey på det för att fira +4a års framgången.
Om jag sett en man stå och onanera publikt där även barn är närvarande, så hade jag gått fram till honom och frågat vad han pysslar med och gjort en bedömning om han behöver hjälp eller så får jag avisa honom med min förklaring att hans beteende är olämplig här och nu.. hade han runkat i en skogsvrå hade jag inte brytt mig.
Jag är inte mycket för poliser och makt havare, Det händer liksom inget om dom ingriper, det är bara en temporär lösning att fängsla folk.
Ok. Jag märker att du inte är en kvinna på 1.66.
Man behöver inte vara lång och stark. Det räcker ofta med att man visar att man vet och vad man anser..
Min sons ena lärare på gymnasiet är en taffsare som gillar småkillar.
Det räckte med att vi gjorde han uppmärksam på att vi var medvetna och att hans beteende inte var acceptabel.
Det visade sig att när vi började prata om detta att han hållt på i några år. Rektorn mm är medvetna om situationen.
Och just nu har han slutat att tafsa på skoleleverna. Vi får se vad skolan gör åt saken framöver.
jag kan inte få denna person att sluta tända på unga killar,
däremot kan jag få han att sluta tafsa... och man kan fråga sig om han jobbar i lämplig miljö.
-
transversal
Marko skrev:transversal skrev:Marko skrev:Kanske det är bra jobbat, tar en whiskey på det för att fira +4a års framgången.
Om jag sett en man stå och onanera publikt där även barn är närvarande, så hade jag gått fram till honom och frågat vad han pysslar med och gjort en bedömning om han behöver hjälp eller så får jag avisa honom med min förklaring att hans beteende är olämplig här och nu.. hade han runkat i en skogsvrå hade jag inte brytt mig.
Jag är inte mycket för poliser och makt havare, Det händer liksom inget om dom ingriper, det är bara en temporär lösning att fängsla folk.
Ok. Jag märker att du inte är en kvinna på 1.66.
Man behöver inte vara lång och stark. Det räcker ofta med att man visar att man vet och vad man anser..
Nej, det räcker inte. Lol. Jag har gått på den niten några gånger att tro att det räcker. Jag har haft ganska lätt att säga vad jag tycker. Senaste gången blev jag jagad av en rasande man (som hade slagit sin dotter) och fick ta skydd på en tandläkarmottagning. Sedan dess vänder mig hellre till farbror polisen om jag "anser" något. :lol:
-
transversal
Zokrates skrev:Tycker jag saknar en översiktsbild här transversal, hur många dagisbarn såg mannen?
Svenska språket går tydligen att tolka i två riktningar i den meningen, förtydligande.
Hur många av dagisbarnen upptäckte alltså att det stod en man och drog i pillen?
Mannen såg omkring 10-15 dagisbarn.
Inga dagisbarn noterade troligen att han drog i pillen då han var gömd i ett buskage.
Just nu knullar mina grannar vilket f.ö. traumatiserar mig en hel del, men inte lika mycket som deras tidigare skrikande.
transversal skrev:Zokrates skrev:Tycker jag saknar en översiktsbild här transversal, hur många dagisbarn såg mannen?
Svenska språket går tydligen att tolka i två riktningar i den meningen, förtydligande.
Hur många av dagisbarnen upptäckte alltså att det stod en man och drog i pillen?
Inga dagisbarn noterade troligen att han drog i pillen då han var gömd i ett buskage.
Just nu knullar mina grannar vilket f.ö. traumatiserar mig en hel del, men inte lika mycket som deras tidigare skrikande.
Ok, då verkar det som om mannen i varje fall inte vara en blottare, peeping tom passar inte heller in,
http://sv.wikipedia.org/wiki/Voyeurism
då barnen knappast hade sex, alltså ertappade du förmodligen en simpel idrottslärare som utövade sin fritidsaktivitet.
-
transversal
Zokrates skrev:transversal skrev:Zokrates skrev:Tycker jag saknar en översiktsbild här transversal, hur många dagisbarn såg mannen?
Ok, då verkar det som om mannen i varje fall inte vara en blottare, peeping tom passar inte heller in,
http://sv.wikipedia.org/wiki/Voyeurism
då barnen knappast hade sex, alltså ertappade du förmodligen en simpel idrottslärare som utövade sin fritidsaktivitet.
transversal skrev:----Det var jävligt obehagligt, snubben hade dessutom kniv på sig, satt i bältet, och han var rätt lång och deffad. Ingen person man vill komma i närkontakt med.---
Obehagligt, speciellt som han hade kniv. Tycker du gjorde rätt som inte gick fram till honom.
Jag satt på en buss för ett par veckor sedan, då det kliver ombord en snubbe som var påtänd. Han hade ett
verktygsbälte på sig med hammare och kniv bla. Bussen var nästan tom. Var sätter han sig? Naturligtvis på sätet tvärs
över gången bredvid mig. Jag skulle åka i tre mil. Jag tänkte "Nu tar han hammaren och drämmer den i huvudet på
mig". Jag var tvungen att se åt hans håll för att kunna parera slaget. Samtidigt vet jag att man får inte ta ögonkontakt
eller intressera sig för mycket. Han klev av mitt ute i ingenstans på landsbygden. Inget hände.
-
transversal
Lufier skrev:transversal skrev:----Det var jävligt obehagligt, snubben hade dessutom kniv på sig, satt i bältet, och han var rätt lång och deffad. Ingen person man vill komma i närkontakt med.---
Obehagligt, speciellt som han hade kniv. Tycker du gjorde rätt som inte gick fram till honom.
Jag satt på en buss för ett par veckor sedan, då det kliver ombord en snubbe som var påtänd. Han hade ett
verktygsbälte på sig med hammare och kniv bla. Bussen var nästan tom. Var sätter han sig? Naturligtvis på sätet tvärs
över gången bredvid mig. Jag skulle åka i tre mil. Jag tänkte "Nu tar han hammaren och drämmer den i huvudet på
mig". Jag var tvungen att se åt hans håll för att kunna parera slaget. Samtidigt vet jag att man får inte ta ögonkontakt
eller intressera sig för mycket. Han klev av mitt ute i ingenstans på landsbygden. Inget hände.
Usch. Läskig känsla att känna så. Skönt att han var lugn.
En gång (för länge sedan) hoppade min dåvarande pojkvän på mig när det var mörkt (vi bodde på ett internat där det fanns en lång, mörk korridor, som jag sällan brydde mig om att tända i). Jag blev så sjukt rädd, höll på att svimma. Han hade bara tänkt att skoja lite, men blev nog lite chockad också. Av reaktionen.
transversal skrev:Lufier skrev:transversal skrev:----Det var jävligt obehagligt, snubben hade dessutom kniv på sig, satt i bältet, och han var rätt lång och deffad. Ingen person man vill komma i närkontakt med.---
Det är lustigt hur vi reagerar olika,
jag blir sällan rädd, och gillar att prata med 'skumma' typer.
Bussresan du skrev om påminner mig om en resa där en skogsarbetare tog bussen till jobbet för att han inte var helt nykter men ville inte missa jobbet.. vi började tjata och han ville bjuda på en fin cognaq som råkade finnas i hans väska. Jag hade tackat ja om inte jag hade jobbat den dagen.
Folk är inte farligare än du och jag, men säkert mycket 'räddare' och har problem. Man kan ju inte direkt rusa på dom med sina moraler och skälla ut dom heh.. utan man får ju liksom låta dom ta initiativet efter att du visat vem du är...
skulle du kunna ta ställning att 'krypa' inför en 'skum' typ... alltså ärligt ta en position där du accepterar ett underläge ?
men jag kan väl hålla med om att man inte ska göra saker som man inte vill eller vågar.
-
transversal
Aliksar stör mig inte, och jag pratar ofta med dem. Vi har ett gäng på salsan och på de barer jag hänger på. Däremot finns det ett gäng som sniffar lösningsmedel och de är ofta rätt aggro och allmänt konstiga. De oroar mig. Hade en sittande i bussen nyligen några säten bakom, och han kastade sin flaska som visslade förbi mitt huvud helt plötsligt. Såna tokryck tycker jag är läskiga.
transversal skrev:Aliksar stör mig inte, och jag pratar ofta med dem. Vi har ett gäng på salsan och på de barer jag hänger på. Däremot finns det ett gäng som sniffar lösningsmedel och de är ofta rätt aggro och allmänt konstiga. De oroar mig. Hade en sittande i bussen nyligen några säten bakom, och han kastade sin flaska som visslade förbi mitt huvud helt plötsligt. Såna tokryck tycker jag är läskiga.
De som sårat och skadat mig mest i livet är inte drogare eller kriminella eller skumma typer.
Det är 'vanliga' människor som är farliga.
-
transversal
transversal skrev:Jag gillar inte tokryck hos "vanliga" människor heller. :wink:
Nämen, ska inte skoja om det, men jag är väl "jumpy" som person. Gillar inte när folk hoppar på en, eller viftar med saker i ansiktet på en osv. Gillar när folk är långsamma och förutsägbara. Ah, det var väl lite skämt iofs.
Får jag lov att gissa ditt favorithusdjur, sköldpadda!
Jag undviker personer som är i ett speciellt tillstånd.. aktiva och drogpåverkade samtidigt som dom har förmågan att bete sig 'hyggligt' socialt.. I ett läge där spontan närkontakt uppstår brukar jag leda samtalen till något neutralt.
I det tillståndet förstår dom inte vad du än säger och dialoger är i sig meningslöst..
Det är inte lätt att veta vem som kan bli aggresiv, men jag har ju lite fördel här med min fysiska styrka.
jag kan om jag vill försvara mig.. men det har jag aldrig behövt.. trotts hundratals knarkare, kriminella, sjuka osv.
Den enda jag slagit var min ingifta 'morsa' som trakasserade mig i många år och dagligen,
inget jag brydde mig om, tills jag en dag blev förbannad och gav en smäll.. sen dess har hon varit lugn.
I det tillståndet förstår dom inte vad du än säger och dialoger är i sig meningslöst..
Det är inte lätt att veta vem som kan bli aggresiv, men jag har ju lite fördel här med min fysiska styrka.
jag kan om jag vill försvara mig.. men det har jag aldrig behövt.. trotts hundratals knarkare, kriminella, sjuka osv.
Den enda jag slagit var min ingifta 'morsa' som trakasserade mig i många år och dagligen,
inget jag brydde mig om, tills jag en dag blev förbannad och gav en smäll.. sen dess har hon varit lugn.
Marko skrev:transversal skrev:Lufier skrev:transversal skrev:----Det var jävligt obehagligt, snubben hade dessutom kniv på sig, satt i bältet, och han var rätt lång och deffad. Ingen person man vill komma i närkontakt med.---
Det är lustigt hur vi reagerar olika,
jag blir sällan rädd, och gillar att prata med 'skumma' typer.
Bussresan du skrev om påminner mig om en resa där en skogsarbetare tog bussen till jobbet för att han inte var helt nykter men ville inte missa jobbet.. vi började tjata och han ville bjuda på en fin cognaq som råkade finnas i hans väska. Jag hade tackat ja om inte jag hade jobbat den dagen.
Folk är inte farligare än du och jag, men säkert mycket 'räddare' och har problem. Man kan ju inte direkt rusa på dom med sina moraler och skälla ut dom heh.. utan man får ju liksom låta dom ta initiativet efter att du visat vem du är...
skulle du kunna ta ställning att 'krypa' inför en 'skum' typ... alltså ärligt ta en position där du accepterar ett underläge ?
men jag kan väl hålla med om att man inte ska göra saker som man inte vill eller vågar.
Det var kroppsspråket Marko. Som om det inte fanns några spärrar, det skrämde mig, sättet han fipplade med hammaren på.
Annars är jag inte det minsta rädd för sådana situationer. Har varit med om några situationer som gör att man känner
igen på kroppsspråket om det kan bli farligt.
Återgå till "Tankar och känslor"