Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
Sefket Ramovic
- Avslutat konto
- Ort: många gånger har jag velat vakna ur en dröm, vaknat och funnit att jag drömmer!
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Sefket Ramovic skrev:få människor är intresserade utav filosofi, och de flesta verkar vara killar...
Om vi tittar på det här forumet så florerar det en hel del trådar och uttalanden som är direkt kvinnofientliga. Det är mänskligt att inte vilja röra sig i en sfär som är nedlåtande mot vad man förknippar som en del av sig. "Kvinnor gnäller, är lata och fejkar"... Det finns tyvärr mycket sådana vanföreställningar här. Hade det handlat om att vi byter ut ordet kvinnor mot invandrare i dessa uttalanden kanske Johan hade fått böter - vet inte hur lagarna ser ut.
Nu har jag varit här så länge och jag har inga planer på att försvinna, men jag kan säga att jag är bittert besviken på er för varje kvinna ni jagar iväg med dessa attityder.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Vi hade praktiska övningar i "motiverande samtal" i skolan. Handlar mycket om att man ska känna av den man pratar med. Ge reflektioner, repetera, sammanfatta, ställa öppna frågor, fråga om tolkningar för att se om man har förstått personen rätt. Till exempel om en person säger "jag är stark", så får du reflektera över innebörden av det och ställa frågor som "menar du att du kan lyfta tunga grejer utan att bli ansträngd?". Om svaret är "nej", får man fortsätta utforska innebörden av ordet hur personen i fråga menar det.. hmm kanske uttrycker mig konstigt nu
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Återgå till "Tankar och känslor"