Pilatus skrev:Esther skrev:Pilatus skrev:Det finns flera svar, för kristna är det speciellt viktigt inför påskhögtiden. Jag tycker det låter rimligt.
Annars handlar det om hur vi mår, BMI, diabetesrisk och liknande. Ser vi på hur folk ser ut numera förstår vi att matintaget blivit för stort. När jag började var jag väldigt sträng, tio dagar, enbart dryck, < 300 kcal/dygn. Numera är det inte lika viktigt, mest att skära ner matintaget kraftigt. Liknar mer 5 - 2. Funderar dock på att trycka ner kaloriintaget igen. Tufft på vintern då man lätt fryser om man inte äter tillräckligt.
aha... vikt?!
Nej, inte vikten i sig, Body Mass Index = kroppsvikt i kilogram dividerat med kroppslängden i meter i kvadrat.
Normalvikt beräknat som BMI < 25.
Och så naturligtvis fastan för de troende i de tre stora religionerna.
Funderar ibland ifall jag borde ha reagerat annorlunda.
Min bror gick bort i cancer för tre år sedan. Han var yngre än mej, 13 år. Hade ingen kontakt med honom i vanliga fall.
Gick på begravningen, allt känndes stelt, hela släkten var där, halvfrämlingar.
Det snyggaste var när hans gamla arbetskompisar marcherade in i arbetskläder och la en krans vid hans kista.
Jag känner vrede mot mina föräldrar. När de fortfarande var i livet kunde jag inte låta bli att skälla ut dem. Det var så jävla frustrerande, ville inte vara elak men hallå!
Allt blev fel i våran familj. Fantasktist ändå att vi bröder har våran skruvade humor och lite begåvning som i kombination göder viss framgång.