Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 26 okt 2011 13:49

Tycker att det verkar florera en dålig stämning här nu, mycket sjukdomsförklarande av andra. Det är svårt att bara titta på. Alla har väl sina problem, anser man sig inte ha några problem är det ju ofta just då man har det. I början på 90-talet lånade min kompis Bob Hansson-stuk. Han ringde till skolan och sa att vi inte skulle komma idag. "...vadå sjuka? nej, vi är alldeles för friska!" :)
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 26 okt 2011 15:59

Jag tänker på hur fint det här forumet är, hur förälskad jag har blivit i det. Det är så fint, så fint så fint. :)

Jag undrar hur det skulle vara att befinna mig i en spegelboll. Alltså, ett rum som är en boll. Och "väggarna/taket" är speglar. Skulle man se någon slags oändlighet överallt som man gör när man ställer två speglar framför varandra, eller skulle något särskilt hända? Jag ställde en gång tre speglar omkring mitt huvud så att endast golv och tak av speglar saknades, det var häftigt! Jag gillar speglar och att ställa dom emot varandra.

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 26 okt 2011 16:01

rekoj skrev:
rekoj skrev:det kan vara svårt att hitta rätt ord för att uttrycka en känsla,
och även om man nu lyckas hitta det rätta ordet så är det inte så säkert att det hjälper,
eftersom människorna runtomkring kan likväl misstolka

men ge inte upp, för även om orden du skriver blir fel ibland
kan det finnas någon som förstår dig rätt ändå,

Jag förstog dig helt rätt i det här uttalandet.  :) Det var väldigt fint skrivet av dig och det ingav mig en massa hopp och glädje!  :)

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 26 okt 2011 16:05

Skogsälvan skrev:Tycker att det verkar florera en dålig stämning här nu, mycket sjukdomsförklarande av andra. Det är svårt att bara titta på. Alla har väl sina problem, anser man sig inte ha några problem är det ju ofta just då man har det. I början på 90-talet lånade min kompis Bob Hansson-stuk. Han ringde till skolan och sa att vi inte skulle komma idag. "...vadå sjuka? nej, vi är alldeles för friska!" :)

är man sjuk så är man sjuk. Jag brukar tänka så när jag är sjuk.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 26 okt 2011 16:07

---

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 26 okt 2011 16:10

sailaways skrev:Fick chevron jumpern idag med posten, har på mig den nu (bild längst upp i tråden)

Coolt! Den var riktigt snygg och speciell.

Jag tänker på hur tankar försvinner när jag skriver dem. Jag kan inte skriva en tanke och ha den i huvudet samtidigt, jag undrar om någon annan har lyckats med det.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 26 okt 2011 16:11

filosofierbart skrev:
Skogsälvan skrev:Tycker att det verkar florera en dålig stämning här nu, mycket sjukdomsförklarande av andra. Det är svårt att bara titta på. Alla har väl sina problem, anser man sig inte ha några problem är det ju ofta just då man har det. I början på 90-talet lånade min kompis Bob Hansson-stuk. Han ringde till skolan och sa att vi inte skulle komma idag. "...vadå sjuka? nej, vi är alldeles för friska!" :)

Det var nog en del psykiska sjukdomar som Skogsälvan syftade på där den sjuke helt saknar sjukdomsinsikt,
det finns ju en drös sådana, men initialt i början av ett mentalt insjuknande så känner nog en del av dem att
de håller på att bli "galna" och med tiden lär de sig kanske att känna igen tecknen.

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 26 okt 2011 16:17

Zokrates skrev:
filosofierbart skrev:

Det var nog en del psykiska sjukdomar som Skogsälvan syftade på där den sjuke helt saknar sjukdomsinsikt,
det finns ju en drös sådana, men initialt i början av ett mentalt insjuknande så känner nog en del av dem att
de håller på att bli "galna" och med tiden lär de sig kanske att känna igen tecknen.

Ja, som att jag skulle ha Aspergers för att jag inte kunde se den underliggande meningen bakom hennes uttalande till exempel ^^

Jag tänker nog att precis alla människor har en diagnos, att det är mer som personlighetsbeskrivningar som är till hjälp vid frågan om vem som lider och vem som njuter utav sin personlighet. Jag brukar tänka så, förmodligen för att jag själv är hypokondriker. ( :lol: )

Användarvisningsbild
David H
Moderator

Inläggav David H » 26 okt 2011 17:00

filosofierbart skrev:
rekoj skrev:
rekoj skrev:det kan vara svårt att hitta rätt ord för att uttrycka en känsla,
och även om man nu lyckas hitta det rätta ordet så är det inte så säkert att det hjälper,
eftersom människorna runtomkring kan likväl misstolka

men ge inte upp, för även om orden du skriver blir fel ibland
kan det finnas någon som förstår dig rätt ändå,

Jag förstog dig helt rätt i det här uttalandet.  :) Det var väldigt fint skrivet av dig och det ingav mig en massa hopp och glädje!  :)

må du då också förstå mig bortom mitt förstånd

Morningstar

Inläggav Morningstar » 27 okt 2011 22:29

---

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 27 okt 2011 22:35

Jag tänker på hur jag förälskat mig idag. Och hur tacksam jag är för det sprudlande, strålande, otroligt fantastiska spektakulära magnifika och magiska tillståndet det är.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 okt 2011 12:09

Det var ju trevligt att höra, filosofierbart  :) . Man får gratulera. Känner vi dig under ett annat nick?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 okt 2011 12:15

Jag undrar om någon läser det jag skriver och har någon sorts utbyte av det  :roll:

filosofierbart

Inläggav filosofierbart » 28 okt 2011 12:26

Skogsälvan skrev:Jag undrar om någon läser det jag skriver och har någon sorts utbyte av det  :roll:

Jag såg framför mig en skogsälva i mitt huvud. Naken len mjuk och rar på mossan bar.  :D  Så jag hade något sorts utbyte av det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 okt 2011 12:29

Aha, du menar att jag speedar upp din fantasi? Jaja, jag är en gammal, sjuk tant. Sorry.  *coffee*

Återgå till "Tankar och känslor"