Marko, den härligaste personen på detta forumet

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

HerrFunderare

Marko, den härligaste personen på detta forumet

Inläggav HerrFunderare » 12 dec 2011 11:24

Jag har inte varit medlem på den här sidan så länge, men jag har läst en hel del, skrivit lite och varit aktiv på så vis.
När man läser vad folk skriver blir man ibland förvånad över hur folk tänker.
En del skriver kanske väldigt bra och smarta saker, men de är dåliga på att skriva ner sina tankar och funderingar.
Jag tröttnar efter att ha läst några meningar.

Men den personens om jag tycker både har väldigt smarta och intressanta tankar, som han/hon blandar med en härlig charm när han/hon skriver detta tycker jag verkligen om.

Jag tycker det är väldigt skoj att göra andra glada och det är enkelt att slänga ur sig en komplimang till folk.
Även om man inte känner dem.

Så, här slänger jag ut en komplimang till Marko, personen som har hjärna och charm.
Jag tycker du har väldigt intressanta tankar och funderingar, som du just blandar ihop med en charm, som gör det intressant att läsa dina åsikter.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 12 dec 2011 11:45

:oops: ush kommentarer får mig att bli blyg : )

Du ska se mina dåliga dagar, då svär jag nästan åt allt som händer.
Jag blev väldigt glad över dina ord, Dom kommer att minska antalet svordomar för några dagar :))

hmmm, jag får väl vara artig och säga Tack. 'blush'

Om jag är kvinna eller man, det funderade jag också över när jag var yngre.

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 12 dec 2011 14:53

He he, glad att du uppskattar min komplimang till dig.
Det var lite det som var tanken med det hela.

Vem vet, jag kanske har startat en ny era här på forumet...att andra börjar ge komplimanger till varandra.
...kanske ska be moderatorn för forumet att starta en ny tråd "komplimanger", sedan får alla medlemmar skriva komplimanger till varandra...

...fast risken med detta är att många medlemmarna ser det som en raggningstråd, tyvärr så tror många att man stöter på dem bara för att man ger en komplimang.
Men men..låt folk ta det så, jag var vad jag har för syfte med mina komplimanger, det är att göra den andra personen glad.
...om sedan andra tar det som om man raggar...varsågod, gör det.

Hoppas du har en fin dag!!

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 dec 2011 15:10

Usch, jag känner mig för hämmad för att ösa positiva kommentarer, beröm ger jag lättast till
små barn som behöver det för sitt självförtroende, "glömmer" lätt bort att även vuxna kan må
bra av att få höra att de är uppskattade. :oops:

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 12 dec 2011 16:16

Jag tror inte du är ensam om att känna så.
Men prova att ge andra vuxna en komplimang då och då.
Jag vet ju inte hur du kommer reagera själv, men jag mår väldigt bra av att fokusera på positiva hos personer, vare sig det handlar om fint hår, härlig personlighet eller fin näsa.
Det är väldigt roligt och trevligt att ge en komplimang tycker jag.

Om du känner att du vill prova på att bryta din "barriär", bestäm dig för att du ska ge minst en komplimang till en person om dagen.
Sedan om du gör det på webben eller på stan..det bestämmer du ju själv, men prova på, se hur det känns.
Du har inget att förlora på det

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 12 dec 2011 16:58

Undrar om det krävs mer mod för att ta en komplimang än att ge : )

Det är inte så svårt att hitta goda sidor i precis alla, även min värsta fiende har goda sidor som man kan lyfta fram.

Tror det är lite lättare att ge barn kritik, det blir lite naturliga och man kräver inget tillbaka, eller förväntar sig att få något tillbaka. Med vuxna vet man aldrig riktigt, man blir misstänksam, vad vill den rackaren nu då ? och man kan i värsta fall vända det positiva till dess motsats och tro att man är utsatt för ett dåligt skämt..

Och jag brukar försöka känna vad andra här känner.. Jag slänger kanske in en komplimanger framöver som ps.
Får öva på vänlighet, det är ju iaf snart jul.

I natt drömde jag en behaglig dröm, Svärfar, jag och en dam från portugal med en strålning som sken, det var lite erotiskt laddat och stackars svärfar fick bli utan ett nyp när jag äntligen fattade galoppen att denna brud gillade mig.
Så när jag vaknade ville jag skicka henne en god kommentar/komplimang via epost, men avstod... Tror jag gör det iaf.
Jag fick ju en julhälsning av henne förra året, nu ska hon få tillbaka !

Ja, iden är inte dum ! bra topic förutom att mitt namn står där.... (faktist)

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 dec 2011 17:55

Åh, vad gulligt! Jag tycker som HerrFunderare - mer komplimanger! ; om man genuint uppskattar någon eller något - varför inte tala om det liksom? Det brukar jag göra.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 12 dec 2011 17:59

Ajdå, det var ju inte så bra att du inte tycker helt om att jag skrev med ditt namn som i rubriken.
Jag ville vara säker på att du skulle läsa det.
Även om jag har sett att du är väldigt aktiv här på forumet, vill jag inte vara den som förmodar att du läser precis alla inlägg som folk skriver här.

Men jag ber om ursäkt för om du tog illa vid dig att jag skrev ditt namn i ämnesraden.

Hoppas du kan se mellan fingrarna lite och ha en fin kväll i alla fall.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Marko, den härligaste personen på detta forumet

Inläggav Algotezza » 13 dec 2011 12:41

HerrFunderare skrev:
Så, här slänger jag ut en komplimang till Marko, personen som har hjärna och charm.
Jag tycker du har väldigt intressanta tankar och funderingar, som du just blandar ihop med en charm, som gör det intressant att läsa dina åsikter.

Jag håller med -  Marko har både bredd och djup i sina inlägg.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 13 dec 2011 15:13

Algotezza
bredden och djupet håller jag inte med om, men det var snällt sagt.

Själv läser jag det du skriver med respekt, det finns långa och många tankar som genom tid formats till visdom och erfarenheter.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 dec 2011 19:50

Glömde visst säga det - men jag tycker att du är väldigt härlig också, Marko, fast det vet du väl redan :)? Att avgöra vem som är Härligast här känner jag mig dock inkapabel till. Det är förstås ingen förolämpning mot dig Marko. Det är bara det att det är flera stycken här som jag tycker är Riktigt härliga. Och ska jag i min entusiasm börja rabbla namn så kanske jag glömmer nämna någon.
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 14 dec 2011 09:17

Skogsälvan skrev:Glömde visst säga det - men jag tycker att du är väldigt härlig också, Marko, fast det vet du väl redan :)? Att avgöra vem som är Härligast här känner jag mig dock inkapabel till. Det är förstås ingen förolämpning mot dig Marko. Det är bara det att det är flera stycken här som jag tycker är Riktigt härliga. Och ska jag i min entusiasm börja rabbla namn så kanske jag glömmer nämna någon.

Låt oss gemensamt utveckla kriterier för Härlighet, så vi får en objektiv /intersubjektiv  skala.

Härliga är orden.

/Algotezza
Algotezza aka Algotezza

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 11:05

Marko skrev:Algotezza

Själv läser jag det du skriver med respekt, det finns långa och många tankar som genom tid formats till visdom och erfarenheter.

Hur läser man med respekt?
kan man läsa utan respekt?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 dec 2011 11:35

HerrFunderare skrev:

Respekt.. när man tar någon på allvar.
när någons tankar berör en över tid, och man låter dess ord verka..

utan respekt så blir det som facebook, man trycker plus eller thumbs upp och sen klickar man vidare....

HerrFunderare

Inläggav HerrFunderare » 14 dec 2011 11:37

Marko skrev:
HerrFunderare skrev:

Respekt.. när man tar någon på allvar.
när någons tankar berör en över tid, och man låter dess ord verka..

utan respekt så blir det som facebook, man trycker plus eller thumbs upp och sen klickar man vidare....

Jag kom på det här med efter att jag hade ställt frågan, jag tycker bara det var intressant att tänka sig att man kunde läsa en text på olika sätt....för mig så läser man en text, eller inte.
Men jag vet mycket väl om att det finns folk på facebook som inte läser vad folk verkligen skriver, utan bara klickar "gilla"
Jag har flera gånger sett folk som skriver att de är sjuka och mår dåligt på sin status, sedan är det någon eller rent av några som klickat på "gilla"

Återgå till "Tankar och känslor"