Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 07 maj 2011 14:03

They're 5 miles high as the crow flies
leavin' vapour trails against a blood red sky
Movin' in from the East toward the West
with Balaclava helmets over their heads, yes!

But if you think that Jesus Christ is coming
Honey you've got another thing coming
If he ever finds out who's hi-jacked his name
He'll cut out his heart and turn in his grave

Islam is rising
The Christians mobilising
The world is on its elbows and knees
It's forgotten the message and worships the creeds

It's war, she cried, It's war, she cried, this is war
Drop your possessions, all you simple folk
You will fight them on the beaches in your underclothes
You will thank the good lord for raising the union jack
You'll watch the ships sail out of harbour
and the bodies come floating back

If the real Jesus Christ were to stand up today
He'd be gunned down cold by the C.I.A.
Oh, the lights that now burn brightest behind stained glass
Will cast the darkest shadows upon the human heart
But God didn't build himself that throne
God doesn't live in Israel or Rome
God doesn’t belong to the yankee dollar
God doesn't plant the bombs for Hezbollah
God doesn't even go to church
And God won't send us down to Allah to burn
No, God will remind us what we already know
That the human race is about to reap what it's sown

The world is on its elbows and knees
It's forgotten the message and worships the creeds
Armageddon days are here again

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 08 maj 2011 10:25



No rhyme or reason, no master plan
No nirvana, no promised land
Världen är komplicerad

Precious time is slipping away
But you’re only king for a day
It doesn’t matter to which God you pray
Precious time is slipping away

It doesn’t matter what route you take
Sooner or later the hearts going to break
No rhyme or reason, no master plan
No nirvana, no promised land

Because, precious time is slipping away
Yuu know you’re only king for a day
It doesn’t matter to which God you pray
Precious time is slipping away

Say que sera, whatever will be
But then I keep on searching for immortality
She’s so beautiful but she’s going to die some day
Everything in life just passes away

But, precious time is slipping away
You know she’s only queen for a day
It doesn’t matter to which God you pray
Precious time is slipping away

Well this world is cruel with it’s twists and turns
Well the fire’s still in me and the passion burns
I love a medley ’til the day I die
’til hell freezes over and the rivers run dry

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan
Inlägg: 251
Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
Ort: varande

Inläggav TekheeTaiteilijan » 08 maj 2011 13:03

Mäktigt!
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day

Man kan inte få allt...;)

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 08 maj 2011 13:23

SR Världen är ofta riktigt bra.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 09 maj 2011 23:03

gbg 82-3? nån fotbollsstadium, ahh minnenas parkett
fast det är kul att kidsen upptäckt honom också via GTA  :roll:

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Inläggav Anders » 09 maj 2011 23:07

Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 09 maj 2011 23:18

så modernt otroligt  8) och ändå 70 år sen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 10 maj 2011 17:59

Visst är det hänförande? Väldigt bra video, Lufier. Men jag, mycket möjligt jag har fel (det vore ju inte första gången direkt...), men jag tror att vi behöver se matematiken, men inte fastna i den utan fortsätta genom orkanen, trots att det inte är så bekvämt, eller som låten jag just postade "awoken by grief our spirits speak....", för att nå fram.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 10 maj 2011 18:18

"för att nå fram" ... ? med vaddå? nu vart jag misstänksam måste jag säga
det finns ingen smilies för det heller

visst snygg video, geometri är snyggt

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 10 maj 2011 18:30

Ja, hur ska jag förklara med ord vad jag menar? Det här utspelar ju sig på både mikro- och makronivå. Jag har ett något avvikande synsätt, eftersom jag ibland ser en myriad siffror i tingen. Läs gärna min tråd om det vackra under tankar och känslor om du är intresserad av hur jag resonerar.

Lufier
Inlägg: 811
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 10 maj 2011 18:46

Skogsälvan skrev:Visst är det hänförande? Väldigt bra video, Lufier. Men jag, mycket möjligt jag har fel (det vore ju inte första gången direkt...), men jag tror att vi behöver se matematiken, men inte fastna i den utan fortsätta genom orkanen, trots att det inte är så bekvämt, eller som låten jag just postade "awoken by grief our spirits speak....", för att nå fram.

Du har rätt skogsälvan låt inte matematiken stoppa oss. Vi fortsätter rakt genom orkanen!!

Det finns kanske en eller annan som blir nådd genom Fibonaccis talföljd.

Användarvisningsbild
dokido
Inlägg: 1039
Blev medlem: 17 aug 2009 22:31
Kontakt:

Inläggav dokido » 10 maj 2011 19:31

Skogsälvan skrev:Ja, hur ska jag förklara med ord vad jag menar? Det här utspelar ju sig på både mikro- och makronivå. Jag har ett något avvikande synsätt, eftersom jag ibland ser en myriad siffror i tingen. Läs gärna min tråd om det vackra under tankar och känslor om du är intresserad av hur jag resonerar.

hm numbers altså... :?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 10 maj 2011 21:15

:shock: Den låten har jag missat. Så ruskigt bra.  :shock:

Användarvisningsbild
Ranchi
Inlägg: 229
Blev medlem: 13 feb 2010 14:50

Inläggav Ranchi » 10 maj 2011 22:11

Mikael Wiehe!

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5393
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 10 maj 2011 22:56

Sann historia, som väl alla som sett några westerns känner till. Det mest intressanta med staden Tombstone  är att den fortfarande finns kvar http://www.cityoftombstone.com/ och jmf med bilderna i klippet från Cash, inte mycket har ändrats där inte. Man kan fortf. besöka Boot Hill....och gör det. Snacka om att det känns som att man är i en film(som det ofta gör när man bilar i USA men här än mer än vanligt).

Fridens Liljor


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster