Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3367
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 maj 2011 20:08

Jag läser aldrig böcker, går på nitarna live!

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3367
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 14 maj 2011 21:10

Tror det finns någon app i iPhone där man kan sätta ihop kottar och pinnar, så det är ingen ursäkt.  :) En iPhone är ingenting i sig, den blir vad du gör den till. Tror man kan ladda hem en sådan där superannyapp också för att få omedelbar pli på barnen.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9937
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 14 maj 2011 21:21

”Finland kan ta hem alltihop” skriver aftonbladet, lyssnade just på det bidraget och det är verkligen ingen schlager, barnvisa.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 14 maj 2011 22:12


Marko
Avstängd
Inlägg: 5408
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 15 maj 2011 07:24


Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 15 maj 2011 11:47

Johan Ågren skrev:Tror det finns någon app i iPhone där man kan sätta ihop kottar och pinnar, så det är ingen ursäkt.  :) En iPhone är ingenting i sig, den blir vad du gör den till. Tror man kan ladda hem en sådan där superannyapp också för att få omedelbar pli på barnen.

*Humpf* Och jag som inbillade mig att du skulle vara förstående och stötta mig i dessa svåra tider  :wink:

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 15 maj 2011 12:04

"Let the music take your mind and you will find..."


Användarvisningsbild
Terra incognita
Inlägg: 24
Blev medlem: 26 mar 2011 21:06

Inläggav Terra incognita » 15 maj 2011 16:04



Lyssnar på Tysklands bidrag. Vem tycker ni borde ha vunnit?
Okänt land

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 15 maj 2011 16:24

Jag hade tippat Azerbajdzjan som vinnare och fick rätt :) Tvåan Italien var också bra, så tyckte jag om Finland och Danmark, och några till. Men ingen låt som jag var jätteförtjust i.

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Inläggav David H » 15 maj 2011 20:12

Har spelat den här låten på gitarren om och om igen, så mina fingrar blitt ömma. Känns rätt just nu, tangled up in blue:

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan
Inlägg: 251
Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
Ort: varande

Inläggav TekheeTaiteilijan » 16 maj 2011 23:58

Usch för det vinnande bidraget! Tråklåt! De kan lyssna på Rix FM, där är det fullt med sånna där själlösa ihopslängda dängor man hört förut!

Gillade Italien, Tyskland, Slovenien och speciellt UNGERN. Tvillingarna från Irland är ju bara för sköna :D
To attain knowledge add something every day....
...to attain wisdom remove something every day

Man kan inte få allt...;)

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5393
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 17 maj 2011 12:55

Tyskland eller Italien. Skulle även kunna tänka mig de utflippade irlänska killarna. Men Italien hade ändå den bästa låten. Häftigt att de kom 2a. Hade nog ingen kunnat gissa på.

Fridens Liljor

Fication
Inlägg: 1058
Blev medlem: 05 aug 2005 11:25
Kontakt:

Inläggav Fication » 17 maj 2011 21:11

till Skogsälvan


Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto
Inlägg: 5804
Blev medlem: 28 jun 2005 18:54

Inläggav Skogsälvan » 18 maj 2011 00:04

Åh, så vacker! (Du är så älskvärd att du borde heta Amanda om du var tjej  :) )

Användarvisningsbild
TekheeTaiteilijan
Inlägg: 251
Blev medlem: 29 nov 2009 17:07
Ort: varande

Inläggav TekheeTaiteilijan » 18 maj 2011 13:48

äh va fan måste bara posta denna!

She's got her lipstick on here I come, dadadam!
She's got her lipstick on hit'n'run then I'm gone!
And check ma collar, collar eh eh-eh!

To attain knowledge add something every day....

...to attain wisdom remove something every day



Man kan inte få allt...;)


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster