Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Det är ingen kritik. För att förtydliga mig blir jag lite orolig när jag såg Kristina Lugns hår senast också - om hon får tillräckligt med vitaminer. Jag tycker om Emmylous röst.
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Den här låten gjordes ursprungligen av Etta James tror jag. Första gången jag hörde den framfördes den emellertid av Christine Perfect, det var under hennes tid i Chicken Shack. Här tar Beth Hart med den till nya tårfyllda höjder. Videon ger många möjligheter att studera reaktioner.
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Uuuuh, jag måste nog samla mig lite efter en minuts lyssnande. Starkt. Ska lyssna klart senare.
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Jag tror att jag kommer ihåg första gången du postade den sången. Eller om det då var första gången vet jag förstås inte.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
En gång skapade jag ett eget bildspel till den här sången, med bilder jag målat i Microsoft Paint. Så spelade jag på gitarren och sjöng, och la in bildspelet som en video, och skickade till en tjej jag gillade. Tror hon inte kommenterade det över huvud taget. Sen har jag tänkt att det där med teckning iaf inte är mitt område. Och det duger bra för mig att lyssna till Tom Waits sjunga istället:
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Veritas vos liberabit
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
The Mamas & The Papas - California Dreamin'
https://www.youtube.com/watch?v=n6acks-wQ1w
video-klipp från filmen Chungking Express
https://www.youtube.com/watch?v=n6acks-wQ1w
video-klipp från filmen Chungking Express
Moderator
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Jag kör HIIT varje vecka, sommarhalvåret backträning, vinterhalvåret motionscykel framför TV, 6*30 sek intervall max med 1 min vila. Med uppvärm och nedvarvning blir det ca 20 min. Kör då gärna valfri del av denna
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
-
Väderkvarn
- Inlägg: 548
- Blev medlem: 17 nov 2010 23:46
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Anders skrev:Jag kör HIIT varje vecka, sommarhalvåret backträning, vinterhalvåret motionscykel framför TV, 6*30 sek intervall max med 1 min vila. Med uppvärm och nedvarvning blir det ca 20 min. Kör då gärna valfri del av denna
Den funkade till Jumping Jack och skidhopp
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
(Tog denna lite från höften, ville bara hitta en liveversion. Är den ngn generation X här, lyssna då publiken sjunger med. Gåshud, eller hur? Jag säger bara det, nästa gång KSMB spelar i stockholmstrakten är jag på plats och sjunger med. Skall nog fan lägga ut en egen version, möjligen den bästa svenska låt som skrivits för att själv sjunga och spela på gitarr)
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
-
Väderkvarn
- Inlägg: 548
- Blev medlem: 17 nov 2010 23:46
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
lynx skrev:Tror du det, fine Väderkvarn? Det är en ganska naturlig kvinnlig dans. Inget twerkande krafs. Tänkte väl mer försöka lyfta hjärtan istället för skrot.
Ja det tror jag
När du tröttnat på den dansen' kan du göra den här tabatan! Börjar ca en minut in i klippet.
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Magdansa - jag
? Först trodde jag du skämtade med mig. Men jag testade lite. Mjukar ju upp. Kan nog vara mentalt välgörande också. Balansövningen på slutet - där kände jag ju att där har jag något att jobba på om det ska vara i full harmoni. Plocka inte bort videon är du snäll!
Tillägg:
För sent. Väderkvarn har redan plockat bort den. Hoppsan
Jag såg fel.
Tillägg:
För sent. Väderkvarn har redan plockat bort den. Hoppsan Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Anders: Det där kan man diskutera mycket om.
-
Väderkvarn
- Inlägg: 548
- Blev medlem: 17 nov 2010 23:46
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
lynx skrev:Magdansa - jag? Först trodde jag du skämtade med mig. Men jag testade lite. Mjukar ju upp. Kan nog vara mentalt välgörande också. Balansövningen på slutet - där kände jag ju att där har jag något att jobba på om det ska vara i full harmoni. Plocka inte bort videon är du snäll!
Tillägg:För sent. Väderkvarn har redan plockat bort den. Hoppsan
Jag såg fel.
Re: Vilken musik lyssnar ni på?
Ja, tack Väderkvarn! Jag är verkligen inte vältränad. Nu kan jag spänna och slappna av sidmusklerna på magen (det har säkert ett namn) när jag sitter här i trädgårdsstolen. Varva symetriskt. Spänning uppåt.
Återgå till "Kultur - konstarterna"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster