Vilken musik lyssnar ni på? [ändra från "https" till "http" för att se inbäddade videos]

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Väderkvarn
Inlägg: 548
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Väderkvarn » 04 apr 2019 17:44

lynx skrev:Ja, tack Väderkvarn! Jag är verkligen inte vältränad. Nu kan jag spänna och slappna av sidmusklerna på magen (det har säkert ett namn) när jag sitter här i trädgårdsstolen. Varva symetriskt. Spänning uppåt.

Hur går det? Har du hunnit med något mer träningspass?

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anne » 04 apr 2019 19:57

Ja. Fast du skulle nog inte kalla det så. Jag kände inte till att jag har muskler i magen. Eller #-o det blir svårbegripligt hur jag än uttrycker mig. Visst vet jag att alla har muskler, hur otränad man än är. Men nu har jag lokaliserat mina magmuskler, bekantat mig med dem. Sitta helt avslappnad och bekanta mig med det och börjar lära mig hur jag kontrollerar det. Beklagar att det tar tid för mig. För mig är detta inte något erotiskt.

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anne » 05 apr 2019 07:22

Hörde den här på morgonkvisten, aldrig hört förut. Jag tyckte att den var rörande. Ni kanske tycker att det är smörigt *gäsp* typ. Det är helt ok.

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anne » 06 apr 2019 07:50

Så svindlande fint. Jag får faktiskt bokstavligt talat svindel. Det hade du fått också om du var jag.

Användarvisningsbild
David H
Moderator
Inlägg: 5726
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav David H » 06 apr 2019 10:31

David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/
Maskrosrotsinitiativ: https://www.facebook.com/groups/477981001260196

Användarvisningsbild
Illusionen
Inlägg: 1590
Blev medlem: 20 jan 2018 17:41

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Illusionen » 06 apr 2019 13:55

”I tidernas gryning, av tid är du kommen, i svindlande rymders fjärran nyans.”

Väderkvarn
Inlägg: 548
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Väderkvarn » 06 apr 2019 16:36


Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anders » 06 apr 2019 18:11

rekoj skrev:

Inte bara jag som stoppar in lite stökigare musik... tack för den!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

xion
Inlägg: 4062
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav xion » 07 apr 2019 08:29


Vertumnus
Inlägg: 1897
Blev medlem: 12 jan 2010 12:47

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Vertumnus » 07 apr 2019 13:49


Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anne » 07 apr 2019 14:56

Fin sång. Kanske är läge att börja knarka? Jag är så sorgsen nu.

Väderkvarn
Inlägg: 548
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Väderkvarn » 07 apr 2019 16:04


Antic
Inlägg: 3868
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Antic » 07 apr 2019 16:29


Vertumnus
Inlägg: 1897
Blev medlem: 12 jan 2010 12:47

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Vertumnus » 10 apr 2019 18:36

Emma Kirkby


Esther
Inlägg: 6732
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 11 apr 2019 19:49

Veritas vos liberabit


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster