Samma bokstav

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

scirocco

Samma bokstav

Inläggav scirocco » 28 feb 2009 23:55

En lek där det gäller att bilda en mening med så många ord som möjligt,alla orden ska börja på samma bokstav och får bara förekomma en gång

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 01 mar 2009 14:31

Filosofen Friedrich Frankenstein försökte förgäves formulera fem fräscha fenomenologiska förutsättningar för förnyad faktainsamling.

Kan undra om meningen måste vara meningsfull?

undrar Algotezza
Algotezza aka Algotezza

scirocco

Inläggav scirocco » 01 mar 2009 15:10

Ja,det måste den, en kommentar, din var inte speciellt lång, kommer säkert längre, men här bedöms även innehåll,kvalitet. Vinnaren är härmed också utlovad ett pris,från mig(ännu inte fastställt vilket)

Användarvisningsbild
Midgårdsormen

Inläggav Midgårdsormen » 01 mar 2009 15:25

* OK, skall jobba på någon meningsfull - här kommer lite trams först:

Tips: Att ha "s" som begynnelsebokstav är tacksamt (bokstaven upptar 90 s av 600 möjliga i SAOL 9, vet dock inte hur det ser ut i SAOL 13):

Som ställföreträdande skalden Snorre Sturlason smått smilande skulle sagt: "särskilt sill, senap samt somalisk småpotatis skall snarast slängas sedan sommarmånaderna/säsongen slutat så sorligt."
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara
märkvärdig som skriver detta?

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 01 mar 2009 16:09

Okey på "S" och något härmande :P

Somliga smör sjungande salmonella sårade sopraner som Sara Saturnus ska sitta still såsom sengångare, svälta slut sina smittoämnen, så slipper sköna sommarnatten sätta sina spår sjukligt störandets sinnets sjukna skrymslen.
Varje dag är en resa.

scirocco

Inläggav scirocco » 01 mar 2009 19:45

Mycket bra,.. Midgård ,du har en poäng , då faktiskt det slutade illa för Snorre en sommar

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 01 mar 2009 20:25

Så svettade svettandes svetsige sunde svetsaren, senilt småtänkandes,
samt sedan seriöst sägandes; "sådan svetslåga som slingrar sig",
samtidigt som solen skinandes spottade solstrålar smekfullt såsom spjutar små,
småleendet stegrade sig smilvägs, sublimt språkande:
"se - sakers skuggor stilla skuggar smutsen, städning skall slopas!"
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 01 mar 2009 20:32

Testar A

Annorstädes annordnade allsmäktiga aliansen abnormt anstötligt användarvänligt allmänt avträde, allt annbringat av Allbanska allsidiga allinearade arbetskrafstinnvandrarare.
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 01 mar 2009 20:34

Enögde enstöringen emottog emotsägelsefullt elräkningens efterlängtade exekuterande, eftersom elbolaget erinrade eftertröttligt elabonnenten: erkännande erfordras! - erkännandet ekade evigt efteråt, emedan ekandet ej etablerades empiriskt.

Tänk på att nånstans i världen är denne mening djupt meningsfull.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Midgårdsormen

Inläggav Midgårdsormen » 01 mar 2009 20:42

Ett poetiskt "s", kallat "Somrigt söndags-scenario":

Storlabben (Stercorarius skua)1, som sällan ser salta sjöns safirgnistrande svall skvalpande slicka Sveriges steniga stränder2, styrde - skyhögt svävande, sökandes spigg samt strömming3 - så småningom söderut såsom svaga sunnans släptåg4; samtidigt solens starka strålar stekte, svingelgräset slokade slött, saprofyter - sådana små svampar - sög styva sälgens safter sedan svårgenomträngliga snårens skugga snodde smultronens sken.

Signerat sirliga, slingriga Midgårdsormen.

Fotnoter:

1. Ja, det är det korrekta namnet och nej, jag är inte ornitolog - jag letade avsiktligt upp en fågel med såväl svenskt som latinskt namn på begynnelsebokstaven "s". Lite fuskigt kanske, men idéen var min egen och fan vad det blev bra!!
2. Den är en kustfågel och sällsynt i Sverige, enligt wikipedia.
3. Eventuellt faktafel, vet inte vad den äter för fisk, vet heller inte exakt om dessa fiskar uppehåller sig där fågeln gör.
4. Jag vet att det är motsägelsefullt att den hakar på en vind från söder och samtidigt flyger söderut, ni får tolka det poetiskt. Eller så får det bli ett minuspoäng där. Jag behåller det i vart fall.
Är jag druvan eller vinet eller är jag bara

märkvärdig som skriver detta?

scirocco

Inläggav scirocco » 01 mar 2009 21:11

Midgård, ni , är alla mycket bra, så även ditt sista inlägg. Men du dabbade dig. Midgård börjar inte på S

scirocco

Inläggav scirocco » 01 mar 2009 21:15

Jörgen ,du är bra, lite att klaga på innehållet i ditt första,kanske också att samma ord,nästan upprepas, ditt andra är bättre, Midgård,ditt första är bättre, ännu bättre om du strukit maten, den är meningslös i sammanhanget

scirocco

Inläggav scirocco » 01 mar 2009 21:17

Marksa, på A. Lite haltande, min son hade lite svårt med innebörden , så även jag

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 01 mar 2009 21:33

"O" Nu lite allvar.

Orädda opionsbildaren ogillade oligargenas, olika omänskliga opionsbildarnas oansvariga onda ofog, opretantiöst oeftehärmligt orerades om oförätter och oliktänkande operratöreres otroliga omsorg, offrades Olga.
Varje dag är en resa.

Användarvisningsbild
Marksa

Inläggav Marksa » 01 mar 2009 21:36

scirocco skrev:Marksa, på A. Lite haltande, min son hade lite svårt med innebörden , så även jag

Låg problemet i "avträde"....Alltså allmän toalett...Ja int är dett lätt men kul... 8)
Varje dag är en resa.

Återgå till "Lekstugan"