Bra skrivet Auk. Jag tycker dock du kan läsa om både Auks och mina inlägg lite mer noga, för av ditt svar att döma så verkar polleten fortfarande inte trillat ner ännu.
Du säger också att du tycker att Auk resonerat. Men jag har ju inte försökt något annat men det går ju inte att få fatt i dig. Ställer man en direkt fråga så glider du undan och ger högst en liknelse , jag följer dig och ger dig en liknelse, då byter du position igen. Jag ställer dig frågor om grundantaganden du svarar kryptiskt jag tar det du ger mig och omformulerar och du drar dig undan. Som en katt och råtta lek.
Vilka vi är IRL är helt oväsentligt, men ger vi oss epitet här som befäster oss med vissa grundantagande så är det klart att det ifrågasätts. Men du hoppar även här fram och tillbaka mellan om du vill vara privat och offentlig, personligen föredrar jag dig som anonym, något annat intresse än argument för vissa åsikter har jag inte. Men jag får inga sådana.
(c) KYREUS skrev:Det är väldans att vara familjär med främlingar. Inte känner vi varandra IRL vad jag vet? Skrivarkollegan (:Caustix) gömmer sig ju bakom en signatur, men vill samtidigt att alla skall vara privata-personliga- familjära - öppet utgivande. Så börja själv då, bäste C.
Så välkommen att stiga fram och presentera dig.
Vem är du? Vad heter Du? hur har du visat det mod, du så ofta braverar om?
Mitt mod visar jag genom mitt tänkande och min argumentation, vilket är det mod som jag efterlyser hos dig: att våga komma med ett påstående, ett grundantagande kring en ställd fråga och genom dialog se vart det leder. Man kan inte dra sig undan så fort en dialog inte leder dit man vill. Då lär man sig ju inte något av dialogen.
Vem jag är privat är lika ointressant som vem du är. Men säger du att du är lutheran och präst så har du implicit gjort påståenden som har vikt för dialogen. Speciellt om vi talar om tolkningar om Bibeln.
Sen hävdar du att jag skulle gett rött kort.
Men hallå, ursäkta mig - hur lite vet du om fotboll? Det är domaren som ger rött kort, inte den
enskilde spelaren och där är jag en i mängden...
Sen skriver du att jag skulle gett alla rött kort?
Skrattretande? När blev du talesman för svenska allmänheten?
Återigen så missar du eller medvetet undviker poängen i liknelsen. Det har ju absolut inget med fotboll att göra.
Du ger alla rött kort genom att du utvisar hela trådens diskussion genom att själv dra dig undan. Kan vi hålla oss till väsentligheterna va?
Nej, bäste C. du och jag har ingen bra personkemi, så gå någon annanstans med dina spottloskor. Jag är trött på dig,
men varken på FF eller andra frågor här.
Har inte gett några spottloskor, men väl kritiserat din vilja att filosofera. Sen har ju personkemi inget med goda och dåliga argument att göra. Vi diskuterar ju sakfrågor.