Jag kan känna att när jag sitter här nu är de väl inte så förbannat skräckinjagande, men om nån skulle ta fram en orm skulle jag bli hysterisk vilket är hemskt jobbigt om man som jag vill ha kontroll.
Underliga fobier
Moderator: Moderatorgruppen
Själv är jag helt ologiskt rädd för ormar, trots att de aldrig gjort mig illa. Är ju en ganska vanlig fobi så det är nästan lite tråkigt att bara lida av den
Jag kan känna att när jag sitter här nu är de väl inte så förbannat skräckinjagande, men om nån skulle ta fram en orm skulle jag bli hysterisk vilket är hemskt jobbigt om man som jag vill ha kontroll.
Tack
Re: uncerliga fobier
haralddavidsson skrev:En fobi skapas på grund av rädsla för ens egen aggression, och enligt Newtons andra sats, att man undviker händelser där ens egen aggression kan bli katalyserad.
Jag kom på, att det kunde ligga något i det där. Jag kan erinra mig att jag någon gång, av någon anledning har skrämts av mig själv under dagen och att det har hänt att detta som upprört mig, eller det hotfulla, visat sig i mina drömmar, och det har varit i form av humlor/getingar (som jag annars är skraj för).