ROLL* moral på internet??

Moderator: Moderatorgruppen

RUSSEL

Inläggav RUSSEL » 23 jan 2010 19:36

Ärlig heder bjuder att man aldrig

chikanerar

(kolla i lexikon om du inte fattar)

- andra.

Andra. Ingen. Inte ens dig själv.

CAUSTIX

Inläggav CAUSTIX » 23 jan 2010 19:50

Russel chikanero  :D

RUSSEL

Inläggav RUSSEL » 23 jan 2010 19:52

Hat är inte kärlek.

Kärlek bygger på respekt.

Respekt bygger på förståelse.

Förståelse bygger på ett varmt hjärta.

CAUSTIX

Inläggav CAUSTIX » 23 jan 2010 20:41

RUSSEL skrev:Hat är inte kärlek.

Kärlek bygger på respekt.

Respekt bygger på förståelse.

Förståelse bygger på ett varmt hjärta.

Bra Kyreus, kan du nu oxå argumentera för att hat och kärlek inte är synonymer, eller att förståelse bygger på ett varmt hjärta....tycker hela formuleringen är suspekt "bygger på ett varmt hjärta"

Kom igen sluta predika, ge mig ett argument. Fegis ;)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 23 jan 2010 21:41

Logos skrev:
Avantgardet skrev:
Logos skrev:
Zokrates skrev:
Skogsälvan skrev:
RUSSEL skrev:Vem är jag?

Fråga Kåstix, denne geni  vet allt.

Säg inte att du är Caustix? Va?! hahahaha

Logiskt så hade det varit riktigare att ana att denne Russel är Kyreus som går igen som ett spelat ungt pågatroll!

Russell, kanske dags för dig att byta namn till Trassel? :wink:

Haha, jag tänkte samma sak. Det är alltid underhållande att se "bildade" människor som medvetet försöker stava dåligt, det går liksom inte, syntaxen sitter för hårt och det blir bara konstigt. Lite som när vuxna försöker rita "barnteckningar".

Varför gör en människa en sån här sak överhuvudtaget? Vad försiggår i dess huvudet när den håller på så?

Ja säg det, kanske en dold önskan att släppa fram "Detet"?

Fast i det här fallet verkar till och med Detet vara lite handfallet och förvirrat.

Dessa hämningar, de leder ofelbart till perversioner. Gud - i egenskap av den absoluta fascisten - är det absoluta pervot. Det är helt enkelt inte nyttigt med den främmande röstens (överjagets, eller Guds, vilket är samma sak i det här avseendet) allt för överdrivna krav på "renlevnad". Förstå vad "helgonen" måste ha en fruktansvärt karg och ogästvänlig plats inombords. Kan där verkligen finnas något "varmt hjärta"? Har svårt att se det.

Ha en skön semester förresten.  :wink:
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

RUSSEL

Eh,

Inläggav RUSSEL » 23 jan 2010 22:00

svara på frågorna , snacka inte om den där kyreusn, ni har sagt förr att frågorna är det enda som gäller, ok!
bygger kärlek på värme eller vad?

vilken värme vill ni nu leverera???

berätta för sajten

- du avant, vilken kärlek vill du ge - "dom andra"?

- du caustix, varför gillar du att döma? berätta...

ciao

CAUSTIX

Inläggav CAUSTIX » 23 jan 2010 22:11

"Hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga, när du inte ser bjälken i ditt eget? Hycklare, ta först bort bjälken ur ditt öga, så kan du se klart och ta bort flisan ur din broders." (Luk 6:42)

RUSSEL

Inläggav RUSSEL » 23 jan 2010 22:14

Optiker, kolla i katalogen.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 23 jan 2010 22:46

Jag vill nog bara leverera vanlig djävla värme som man får när man tänder upp en brasa, på nåt ogästvänligt och kallt ställe (typ norra norrland på vintern). Tänk vad fint att vi människor kan ge så enkla saker till varandra. Inga pretentioner, inget leka "smart" eller duktig, bara nåt så primordialt och simpelt det kan bli. Eller värme som i varm mat till någon som är hungrig. Nån annan värme vet jag inte riktigt vad det skulle vara, men säkert nån fantasm som borgarna smickrar sig själva med att "känna" i "hjärtat" inför dem som de själva stänger ute i kylan och låter gå hungriga.

När har "vi" sagt att det bara är "frågorna som gäller"? Vad innebär detta "gäller"? Frågan förutsätter ju faktiskt "något" om vilket det kan ställas en fråga.

Varför beter du dig så här? Jag dömer dig inte (inte så länge du är uppriktig), jag bara undrar. Vad går grejen ut på? Och varför detta agg du hyser mot "kåstix"? Är det verkligen ett bra sätt att bete sig på att stövla in och slänga en massa skit på en person bara så där rakt upp och ner utan någon närmare förklaring eller motivation. Det är väl fritt fram att tycka illa om andra, men är det grundlöst så ser jag inge mening med det. Se så, sjung ut nu!
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 jan 2010 13:27

CAUSTIX skrev:
Skogsälvan skrev:Kyreus skulle aldrig göra så och skulle han trots allt göra det så skippar jag internet för alltid.

Dessvärre ser det ut som det faktiskt är Feg-Kyreus som har gjort comeback som nemesis he-he, annars en Liten anhängare av den Kyreanska grenen :)

Så det ser ut att bli väldigt lite internet för dig framöver älvis :(

Ur mitt perspektiv ser det inte alls ut som Russel är Kyreus. Det är jag nästan hundra på. Dessutom har jag frågat Kyreus.

Användarvisningsbild
nytt namn

Inläggav nytt namn » 24 jan 2010 13:42

Russels bild är helt klart en trojansk häst.

CAUSTIX

Inläggav CAUSTIX » 24 jan 2010 16:08

Dessvärre så var den tom och verkningslös.

CAUSTIX

Inläggav CAUSTIX » 24 jan 2010 16:09

Skogsälvan skrev:
CAUSTIX skrev:
Skogsälvan skrev:Kyreus skulle aldrig göra så och skulle han trots allt göra det så skippar jag internet för alltid.

Dessvärre ser det ut som det faktiskt är Feg-Kyreus som har gjort comeback som nemesis he-he, annars en Liten anhängare av den Kyreanska grenen :)

Så det ser ut att bli väldigt lite internet för dig framöver älvis :(

Ur mitt perspektiv ser det inte alls ut som Russel är Kyreus. Det är jag nästan hundra på. Dessutom har jag frågat Kyreus.

Inte? Han har ruskigt avslöjat sig gång på gång så då är han dessutom en lögnhals. Skulle akta mig för den mannen om jag var du, han verkar ha en skruv lös.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 24 jan 2010 16:34

Det är ju någon som driver med Kyreus och vill skapa lite tumult. Vem vet jag däremot inte. Till skillnad från dig så gillar och litar jag på Kyreus, även om du är rätt söt du också :) Kyreus är en känslig själ, men heder är ett viktigt begrepp för honom.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Till Avantgardet

Inläggav Algotezza » 25 jan 2010 11:06

Nej, det finns inget "sant jag" (med tydliga, förnimbara och beskrivbara egenskaper)  "bortom rollerna" eller bortom vårt synergetiskt summerade beteende i tanke, ord och handling. Det enda som "finns där" "i djupet - i botten" är den egenskapslösa existensen, det faktum att vi finns till (och existens är ingen egenskap), en existens som vissa menar är evig, andra timlig.

Rätt är det också att när vi skrapar bort den omedelbart av andra upplevda och en själv framvisade ytan, finner vi en ny yta. "Djupet" inom oss är summan av våra ytor på olika nivåer (som när de upplevs alla blir ytnivå). Yta - beröringspunkt mellan "mig" och "de andra". Det som berör oss av andras förmenta djup, berör oss därför att det blivit yta, kommit upp till ytan, omedelbart eller via reflektion.

Unanimous as far as I can see, Avanti (Populi)!

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

Återgå till "Psykologi"