Inläggav nuddle » 03 aug 2010 12:34
jag kommer ihåg att jag hade sömnsvårigheter, skakningar i kroppen, ont i kroppen, i flera veckor, något paranoid, likaså har det varit med en nära vän, som brukade hasch i flera år, när han försökte sluta, sedan har vi det faktum att man känner sig mer ilsken, mindre kärleksfull, totalt känslolös, det är så droger fungerar, och det är så kroppen fungerar, genom att försöka skapa en balans, återupprätta en balans, en homeostas, HASCH skapar kärlekskänslor, så kroppen försöker motverka detta genom att stoppa sin egen produktion av kärlekskänslor, HASCH skapar avslapningskänslor så kroppen ökar sin produktion av eller stoppar sin produktion av avslappningshormoner, det är så de flesta droger fungerar, det finns inga genvägar, bara omvägar, ta bara koffein som exempel, man blir inte fri från beroendet, det tar flera månader innan kroppen ställer om fullt ut, eller skadan på hjärnan som nikotin orsakar, osv osv, jag minns en lärare på högskolan, när jag läste internationell marknadsföring, hon skulle förklara om olika kulturer, hon sa att svenska kulturen, liknade mycket den amerikanska och grekiska, hon sa att många kulturer är människoinriktade, men sveriges kultur var mera innehållsinriktad, eller intellektuell, sedan förklarade hon komplexa kulturer såsom japaners, de var mer KONTEXT bereonde, ett hej kunde innebära olika saker, allt bereonde på sammanhang, iranierna har något som heter TAROF, ganska invecklad kultur, mycket finkänslighet, själv är jag en byfåne i jämförelse, men enkel är jag, man kan lätt förstå vad jag menar iafall, även om man kanske uppfattar mig som raktfram och agressiv, i jämförelse, boken hette "alla dessa olika kulturer", sedan har JAG erfarenhet utav kulturer, då jag är uppväxt bland olika folkslag, här i förorten, göteborg