Innan jag kräks över den överdrivna sentimentaliteten så måste jag bara få kommentera.
Andreas skrev:Mogna människor som du, som har sin integritet, välvilja och goda moral.
Kyreus har knappast någon jämn integritet i fråga utan fluxar mellan det ofentliga och det privata som ursäkt för att inte besvara sakfrågor som ogillas.
Sen måste jag bara fråga VAD denna "goda moral" består i, i och med att Kyreus aldrig själv vågar diskutera något som på något sätt hotar att i frågasätta grunderna för hans moraliska predikningar.
Som skriver ut sin egen röst, utan att i överflöd flöda över andra användare, men med respekt för andra står för sina värderingar.. Ja det behövs helt enkelt.
Ja han predikar ut sina egna värderingar och moraliska åsikter. Genom att underlåta att besvara frågor eller vägra inlåta sig i någon dialog rörande just värderingar så agerar han intellektuellt ohederligt och respekterar inte sin nästa.
Lycka till, fint att haft dig här och välkommen tillbaka (eller att stanna) om du så väljer.
Kyreus har kunnat valt att stannat på forumet och som han sagt tidigare "tagit semester" för att ägna sig åt sitt prästerskap. Han kunde valt att stanna och varit passiv tills vidare, men inte det. Kyreus måste givetvis dramatisera det hela och som vanligt som den exhibitionist han är stå i centrum för blickfånget och agera martyr. Sanningen är att Kyreus flyr FF för att han är rädd för att hamna i en riktig filosofisk dialog.
Kyreus är precis som han själv säger "micro-filosof" och då just därför att det finns så lite filosfiskt innehåll i det han sysslar med, inte något annat. Låt dig inte förledas.
"... och han Pilatus, har berikat Nya Testamentet med dess enda ord av värde. Tillika en kritik intill tillintetgörelse mot detsamma: "vad är sanning?!"
(Nietzsche)