Underliga fobier
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Underliga fobier
Har du eller någon du känner någon avvikande fobi? I såfall vet du/h*n vad det beror på? Själv har jag en massa fobier, en bekants vän har fobi för sandpapper och då menar jag inte att han tycker att det är lite obehagligt, utan det är panik. Rädsla för t ex höjder och ormar kan ju tyckas begripliga eftersom det kan vara farligt.
- LJUSUPPLEVELSE
En arbetskamrat... är livrädd för fåglar .
Vi var på Skansen på utflykt ihop med några personer , och vi skulle föreställa någon slags förebild samtidigt som alla skulle ha kul , de har blandade diagnoser .
Vid ett tillfälle springer hon ifrån den person som hon var ledsagare för och hoppar nästan på mig och håller i min arm , och säger : " titta på fågeljäveln , den kommer emot mig och blänger ! "
Hon såg väldigt hatiskt emot fågeln och såg ut att vara bortom all kontroll med detta.
Jag lugnade henne och viftade bort påfågeln en bit så att vi kunde gå förbi.
Hon förklarade sedan att hon var fobisk.
Flera år senare målade vi en stor tavla tillsammans med några klienter och efter det att alla tyckte att tavlan var nästan klar , fyllde hon i med en massa "fågelbajs" nästan hela tavlan , eftersom det fanns en mås där.
Jag har inte velat fördjupa mig i varför , jag tror inte att hon vill tala om heller , men man hör henne ofta klaga på fåglar och vad de gör och ställer till med.
mvh
Vi var på Skansen på utflykt ihop med några personer , och vi skulle föreställa någon slags förebild samtidigt som alla skulle ha kul , de har blandade diagnoser .
Vid ett tillfälle springer hon ifrån den person som hon var ledsagare för och hoppar nästan på mig och håller i min arm , och säger : " titta på fågeljäveln , den kommer emot mig och blänger ! "
Hon såg väldigt hatiskt emot fågeln och såg ut att vara bortom all kontroll med detta.
Jag lugnade henne och viftade bort påfågeln en bit så att vi kunde gå förbi.
Hon förklarade sedan att hon var fobisk.
Flera år senare målade vi en stor tavla tillsammans med några klienter och efter det att alla tyckte att tavlan var nästan klar , fyllde hon i med en massa "fågelbajs" nästan hela tavlan , eftersom det fanns en mås där.
Jag har inte velat fördjupa mig i varför , jag tror inte att hon vill tala om heller , men man hör henne ofta klaga på fåglar och vad de gör och ställer till med.
mvh
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.
- seekeroftruth
- Harald Davidsson
uncerliga fobier
En fobi skapas på grund av rädsla för ens egen aggression, och enligt Newtons andra sats, att man undviker händelser där ens egen aggression kan bli katalyserad.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Harald Davidsson
uncerliga fobier
Vad säger Darvin om tidigare liv, skogsälvan
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Harald Davidsson
uncerliga fobier
Han sa att vi varit djur.
Re: uncerliga fobier
haralddavidsson skrev:Han sa att vi varit djur.
Är vi inte djur, vad är är vi då? Djurarten människan som dock i ett visst fosterstadie är väldigt luden fast för en del blir det värre.
"hejj! snälla svara någon
jag är en tjej vid 11 år och jag är jätte hårig jättejätte
ingen i min klass har lika mycket hår som mig och jag avskyr det eller jag är avundsjuk rättare sakt jag har svarta hårstrån på armarna,benen,armhålorna och jag har mustach.."
http://mensbloggen.se/2009/09/03/ett-pa ... -krullhar/
- Harald Davidsson
uncerliga fobier
Har du inte läst moseboken, Zokrates skapelsemyten, som befinner sig på en nivå som är så nära SANNINGEN vi kan komma, och efter att han skapat djuren skapade han en människa.
My mistake, I'm bad. Såg att det blev fel i mitt inlägg, slutet av det jag skrev kom ej med. Meningen var att det skulle vara en transition till min fobi, mensblod, nu orkar jag inte skriva om det hela, borde ha kollat efter att jag skickat posten, då hade jag ju kunnat backa tillbaka i webläsaren och ångrat vad som nu än gick fel.
Har dock läst Bibeln harald och skapelseberättelsen gillar jag som en förenklad variant på hur allt kom till.
Har dock läst Bibeln harald och skapelseberättelsen gillar jag som en förenklad variant på hur allt kom till.
Jag har bl.a. en fobi för djupa och mörka vatten. Har svårt att dyka neråt, fast jag annars är en skicklig simmare/dykare - och jag är även rädd för flytande saker när jag simmar, sådant jag inte direkt kan se eller få reda på vad det är. Ifall jag leker hobbypsykolog så tror jag det är en rädsla inför det undermedvetna, barndomstrauman osv.
Sedan har jag en fobi för getingar, vilket har en koppling till min rädsla för synkronicitet, onda makter etc., men det är en komplicerad och lång historia.
Sedan har jag en fobi för getingar, vilket har en koppling till min rädsla för synkronicitet, onda makter etc., men det är en komplicerad och lång historia.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Harald Davidsson
uncerliga fobier
Modererat av Loke/Andreas
Här skrev harald ett svar på skogsälvan's inlägg till Advocate som endast såg ut som en personlig förförjelse.
Fokusera konstruktivt på egna inlägg istället tack.
/moderator
Här skrev harald ett svar på skogsälvan's inlägg till Advocate som endast såg ut som en personlig förförjelse.
Fokusera konstruktivt på egna inlägg istället tack.
/moderator