Bulletiner från Allians för ökad fattigdom....
Moderator: Moderatorgruppen
Aha du hann skriva, så jag tar väl följdfrågan nu:
Det som är det komiska är att du försökte ragga brudar på detta forum genom att säga, strandtomtvilla 20 min söder från sthlm (det innebär http://sv.wikipedia.org/wiki/Saltsj%C3%B6baden )
Joda det är till att vilja fördela, vara solidarisk och dela med sig
(för er som inte vet vad en strandvilla kostar i Saltsjöbaden kolla nätet)
Men det är lugnt Fromm. Du är som alla andra hyklande vänstertomtar.
Sömnen är det bara bra med. Softar på jobbet, så mycket jag bara kan.
Det som är det komiska är att du försökte ragga brudar på detta forum genom att säga, strandtomtvilla 20 min söder från sthlm (det innebär http://sv.wikipedia.org/wiki/Saltsj%C3%B6baden )
Joda det är till att vilja fördela, vara solidarisk och dela med sig
(för er som inte vet vad en strandvilla kostar i Saltsjöbaden kolla nätet)
Men det är lugnt Fromm. Du är som alla andra hyklande vänstertomtar.
Sömnen är det bara bra med. Softar på jobbet, så mycket jag bara kan.
Kallekula skrev:Aha du hann skriva, så jag tar väl följdfrågan nu:
Det som är det komiska är att du försökte ragga brudar på detta forum genom att säga, strandtomtvilla 20 min söder från sthlm (det innebär http://sv.wikipedia.org/wiki/Saltsj%C3%B6baden )
Joda det är till att vilja fördela, vara solidarisk och dela med sig
(för er som inte vet vad en strandvilla kostar i Saltsjöbaden kolla nätet)
Men det är lugnt Fromm. Du är som alla andra hyklande vänstertomtar.
Sömnen är det bara bra med. Softar på jobbet, så mycket jag bara kan.
Skulle vara din epa traktor som gör saltsjöbaden – centralen på 20min.
30 min var det :wink:
When you play the fiddle at the top of the state, what else is to be expected but that those down below dance?
Karl Marx
Karl Marx
Mer om fifflet....
Hejsan!
Mer fiffel som den borgerliga regeringen, kallad "Allians för ökad kriminalitet och fattigdom", kanske släpper igenom pga att den sysslar med korruption i så hög grad! :lol:
Miljarder försvinner pga kreativ skatteplanering....
7 miljarder försvinner i s.k. kreativ skatteplanering som är olaglig, de 30-40 största storbolagen i Sverige sysslar med detta sätt att enbart minska skatten på olaglig väg.
Källa: SVT, TV 1 Aktuellt, 19 augusti, 2008.
Börsjättar varnar för företagsflytt.....
Flera börsbolag varnar för att huvudkontor kan komma att lämna Sverige om förslaget att begränsa avdragsrätten för interna ränteutgifter blir av.
AB Volvo skriver i ett remissvar att förslaget "skulle medföra mycket allvarliga konsekvenser för AB Volvo att bedriva en effektiv affärsverksamhet med Sverige som bas", uppger DI.
I fjol vann investmentbolaget Investor ett skattemål i Regeringsrätten som innebär att bolag kan slippa betala skatt genom att kvitta vinst mot ränteavdrag i nybildade dotterbolag, vars enda syfte är att minska skatten.
Källa: SVT-Text, tisdag 19 augusti, 2008
Kommentarer överflödiga.....
MVH
bigj
Mer fiffel som den borgerliga regeringen, kallad "Allians för ökad kriminalitet och fattigdom", kanske släpper igenom pga att den sysslar med korruption i så hög grad! :lol:
Miljarder försvinner pga kreativ skatteplanering....
7 miljarder försvinner i s.k. kreativ skatteplanering som är olaglig, de 30-40 största storbolagen i Sverige sysslar med detta sätt att enbart minska skatten på olaglig väg.
Källa: SVT, TV 1 Aktuellt, 19 augusti, 2008.
Börsjättar varnar för företagsflytt.....
Flera börsbolag varnar för att huvudkontor kan komma att lämna Sverige om förslaget att begränsa avdragsrätten för interna ränteutgifter blir av.
AB Volvo skriver i ett remissvar att förslaget "skulle medföra mycket allvarliga konsekvenser för AB Volvo att bedriva en effektiv affärsverksamhet med Sverige som bas", uppger DI.
I fjol vann investmentbolaget Investor ett skattemål i Regeringsrätten som innebär att bolag kan slippa betala skatt genom att kvitta vinst mot ränteavdrag i nybildade dotterbolag, vars enda syfte är att minska skatten.
Källa: SVT-Text, tisdag 19 augusti, 2008
Kommentarer överflödiga.....
MVH
bigj
Att verka för det goda...
Alla säger att Jeppe super men ingen frågar sig varför. Nå varför skattefuskas det då?
Att så många egna företagare fuskar säger ju en hel del om vårt skattesystem/tryck. Dvs när väl svensken får möjlighet så fifflas det. Förtroendet för skatterna är lågt. Lösning. Sänk skatterna alt. visa vad vi får för dem. En pedagogisk uppgift politikerna misslyckats med. Visst basuneras det hela tiden ut att Sverige är världens bästa land, vi är lyckligast osv (i alla fall sossarna när de slår på stortrumman). Men tydligen så anser inte svenskarna att de får ut vad de kan förvänta sig av höga skatterna. I annat fall hade det inte fuskats så mycket.
Att så många egna företagare fuskar säger ju en hel del om vårt skattesystem/tryck. Dvs när väl svensken får möjlighet så fifflas det. Förtroendet för skatterna är lågt. Lösning. Sänk skatterna alt. visa vad vi får för dem. En pedagogisk uppgift politikerna misslyckats med. Visst basuneras det hela tiden ut att Sverige är världens bästa land, vi är lyckligast osv (i alla fall sossarna när de slår på stortrumman). Men tydligen så anser inte svenskarna att de får ut vad de kan förvänta sig av höga skatterna. I annat fall hade det inte fuskats så mycket.
Vissa företag skulle fortsätta hota med flytt oavsett skatteuttag. Dessa är inte de individuella företags som drivs av några och sysselsätter ett par fler. Dessa är de företags som ägs av många, styrs av några få, och inte annat än hos de fås representation håller någon moral eller ideologi. De är nyttobaserade.
Men visst jag håller med dig Kalle, skatterna är ett skämt. Dock tror jag inte att detta med flyttande företag löses av sänkta skatter. De är här för att de fått så fina villkor genom tiderna, de kan lita på staten osv osv.
Hoten är ju bara spel för gallerier. Ansåg de det rationellt att flytta hade de gjort det. Det vi ser är rättfärdigandet av "smart skatteplanering". Det är en retorik som avser att spela ut olika aktörer mot varandra. Här de stater som kan husera företagen, se till deras säkerhet osv.
Men visst jag håller med dig Kalle, skatterna är ett skämt. Dock tror jag inte att detta med flyttande företag löses av sänkta skatter. De är här för att de fått så fina villkor genom tiderna, de kan lita på staten osv osv.
Hoten är ju bara spel för gallerier. Ansåg de det rationellt att flytta hade de gjort det. Det vi ser är rättfärdigandet av "smart skatteplanering". Det är en retorik som avser att spela ut olika aktörer mot varandra. Här de stater som kan husera företagen, se till deras säkerhet osv.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Fifflande företagare
Hejsan!
Flertalet svenskar vill ha högre skatter. Eftersom de flesta svenskar inser att samhällssercicen då blir bättre, skolorna lär ut bättre, och el och annat blir billigare. Därför agerar Skatteverket som de gör. Och därför är storbolagen desperata! :D
Följer man ej lagar beslutade i en demokrati är man kriminell. Fler än hälften av småföretagarna är kriminella. I en diktatur eller totalitär statsbildning går det dock bra att vara olydig, anser vi humanister.
Företagsklikmatet är på tok för bra i Sverige, det måste skärpas till ordentligt. Och därefter bör man satsa på ekonomisk demokrati eftersom det gynnar alla - utom de totalitära förståss! :lol:
Här mer fakta som skrämmer storföretagen och deras medlöpande nötter:
Många företag skriver fuskfakturor...
Omkring 600 av 760 granskade företag har skrivit falska fakturor. Skatteverket beräknar att företagen under de två år kontrollen omfattar undanhållit 79 miljoner kronor i skatt.
Fusket har gått till så att man bett säljare skriva t.ex. kopiator i stället för hemmabioanläggning på fakturan, för att kunna dra av kostnaden. Ett företag har fuskat för 1,8 miljoner kronor. Många av fallen har anmälts till åtal.
Källa: SVT Text, fredag 14 mars, 2008
Många mäklare misstänkta för fusk...
Mäklare i Stockholm misstänks ha dolt provisioner för åtskilliga miljoner kronor. 91 av de 118 granskade mäklarna underkänns av Skatteverket.
Det innebär oklarheter och misstänkt skattefusk i tre av fyra fall, skriver Metro. Skatteverket har följt upp utannonserade objekt mellan 2005 och 2007 och hittat hundratals försäljningar där provisionen inte deklarerats. Granskningen har lett till upptaxeringar för över 61 miljoner kr och ett flertal polisanmälningar.
Källa: SVT Text, tisdag 24 juni, 2008
Källorna talar faktaspråk, det är därför vi humanister ständig har källor......
MVH
bigj
Flertalet svenskar vill ha högre skatter. Eftersom de flesta svenskar inser att samhällssercicen då blir bättre, skolorna lär ut bättre, och el och annat blir billigare. Därför agerar Skatteverket som de gör. Och därför är storbolagen desperata! :D
Följer man ej lagar beslutade i en demokrati är man kriminell. Fler än hälften av småföretagarna är kriminella. I en diktatur eller totalitär statsbildning går det dock bra att vara olydig, anser vi humanister.
Företagsklikmatet är på tok för bra i Sverige, det måste skärpas till ordentligt. Och därefter bör man satsa på ekonomisk demokrati eftersom det gynnar alla - utom de totalitära förståss! :lol:
Här mer fakta som skrämmer storföretagen och deras medlöpande nötter:
Många företag skriver fuskfakturor...
Omkring 600 av 760 granskade företag har skrivit falska fakturor. Skatteverket beräknar att företagen under de två år kontrollen omfattar undanhållit 79 miljoner kronor i skatt.
Fusket har gått till så att man bett säljare skriva t.ex. kopiator i stället för hemmabioanläggning på fakturan, för att kunna dra av kostnaden. Ett företag har fuskat för 1,8 miljoner kronor. Många av fallen har anmälts till åtal.
Källa: SVT Text, fredag 14 mars, 2008
Många mäklare misstänkta för fusk...
Mäklare i Stockholm misstänks ha dolt provisioner för åtskilliga miljoner kronor. 91 av de 118 granskade mäklarna underkänns av Skatteverket.
Det innebär oklarheter och misstänkt skattefusk i tre av fyra fall, skriver Metro. Skatteverket har följt upp utannonserade objekt mellan 2005 och 2007 och hittat hundratals försäljningar där provisionen inte deklarerats. Granskningen har lett till upptaxeringar för över 61 miljoner kr och ett flertal polisanmälningar.
Källa: SVT Text, tisdag 24 juni, 2008
Källorna talar faktaspråk, det är därför vi humanister ständig har källor......
MVH
bigj
Att verka för det goda...
Allians för misär har problem....
Hejsan!
Enligt flera undersökningar, vill svenskarna återgå till ett samhälle där alla ges chansen att leva ett drägligt liv. Annars hade opinionssiffrorna för "Allians för ökad fattigdom och kriminalitet" varit högre - ju! Ho ho ho ho ho.....vilket snarast stödjer folkets krav på högre skatter! :lol:
Mer om att folk ledsnat på den totalitära regeringens politik:
Borättsombildningar ingen succé...
Ombildningar av hyreslägenheter till bostadsrätter genomfördes förra året i bara 11 kommuner i Sverige, enligt Boverket. Sju av dessa kommuner ligger i Stockholms län.
Det ska jämföras med att så många som 142 kommuner förklarade sig mycket positiva till borättsombildningar när stopplagen avskaffades, enligt den enkät som Rapport då gjorde.
Att det inte blivit fler beror på att hyresgästerna inte vill ombilda, medan politikerna önskar sig det. I Sverige ombildades totalt drygt 2.800 lägenheter förra året.
Källa: SVT Text, tisdag 19 augusti, 2008
Inte lätt att vara totalitär i dessa dager........
MVH
bigj
Enligt flera undersökningar, vill svenskarna återgå till ett samhälle där alla ges chansen att leva ett drägligt liv. Annars hade opinionssiffrorna för "Allians för ökad fattigdom och kriminalitet" varit högre - ju! Ho ho ho ho ho.....vilket snarast stödjer folkets krav på högre skatter! :lol:
Mer om att folk ledsnat på den totalitära regeringens politik:
Borättsombildningar ingen succé...
Ombildningar av hyreslägenheter till bostadsrätter genomfördes förra året i bara 11 kommuner i Sverige, enligt Boverket. Sju av dessa kommuner ligger i Stockholms län.
Det ska jämföras med att så många som 142 kommuner förklarade sig mycket positiva till borättsombildningar när stopplagen avskaffades, enligt den enkät som Rapport då gjorde.
Att det inte blivit fler beror på att hyresgästerna inte vill ombilda, medan politikerna önskar sig det. I Sverige ombildades totalt drygt 2.800 lägenheter förra året.
Källa: SVT Text, tisdag 19 augusti, 2008
Inte lätt att vara totalitär i dessa dager........
MVH
bigj
Att verka för det goda...
-
suchanother
- Avstängd
- Inlägg: 4110
- Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
- Ort: Göteborg
Gnäll inte Kalle. Erkänn att du är på losersidan i långa loppet.
Nyliberalerna trodde att nu blir det nyordning, hästsvansen till finansminister är out of date med sin stureplansimage. Konstigt att han inte fattar det själv, men han lever väl kvar i 90-talets drömmar.
Hehe, kul kommentar av miljöpartisten, språkröret Eriksson; ”är moderaterna ett parti eller en reklambyrå?”
Massa reklamfolk är anställda där och de försöker väl köra en amerikansk linje med nonsensskit, ett jippo. En kampanj för att föra politiken via reklam.
Beware.
Nyliberalerna trodde att nu blir det nyordning, hästsvansen till finansminister är out of date med sin stureplansimage. Konstigt att han inte fattar det själv, men han lever väl kvar i 90-talets drömmar.
Hehe, kul kommentar av miljöpartisten, språkröret Eriksson; ”är moderaterna ett parti eller en reklambyrå?”
Massa reklamfolk är anställda där och de försöker väl köra en amerikansk linje med nonsensskit, ett jippo. En kampanj för att föra politiken via reklam.
Beware.
Biggen:
Läpparnas bekännelse, det intressanta är ju vad folk verkligen gör när skattesystemet sätts på prov. Och det har du förtjänstfullt visat.
Du vet ju biggen du själv talar vitt och brett om solidaritet och omfördelning av resurser, fast du skiter ju egentligen fullständigt i de fattiga. Du plöjer ned dina pengar på nöjesresor. Den gamla goa hycklerivänstern
Läpparnas bekännelse, det intressanta är ju vad folk verkligen gör när skattesystemet sätts på prov. Och det har du förtjänstfullt visat.
Du vet ju biggen du själv talar vitt och brett om solidaritet och omfördelning av resurser, fast du skiter ju egentligen fullständigt i de fattiga. Du plöjer ned dina pengar på nöjesresor. Den gamla goa hycklerivänstern
Återgå till "Politik och samhälle"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster