Dagens positiva tanke

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Logos
Kontakt:

Inläggav Logos » 09 mar 2009 21:26

Min lilla dotter kom ut hel och fin, 10 fingrar och 10 tår (plus en massa hår). Bättre än så blir det inte.
What's the ugliest
Part of your body?
Some say your nose
Some say your toes
But I think it's YOUR MIND

Användarvisningsbild
Doe

Inläggav Doe » 09 mar 2009 21:33

Logos skrev:Min lilla dotter kom ut hel och fin, 10 fingrar och 10 tår (plus en massa hår). Bättre än så blir det inte.

Sweet mannen. Grattis :D Världsbäst både att få och göra... det är bara den där tiden emellan :?
det man zaknar hoz traziga tangententer är inte verzaler, dubbelve och ezz. men zemikolon, ååh dezza uteblivna zemikolon min odödliga zjäl måzte ztå till zvarz för...

transversal

Inläggav transversal » 09 mar 2009 23:49

Logos skrev:Min lilla dotter kom ut hel och fin, 10 fingrar och 10 tår (plus en massa hår). Bättre än så blir det inte.

Grattis :-D !!!

SportFilosofen

Inläggav SportFilosofen » 09 mar 2009 23:52

Grattis. Sånt kan ju jag inte skriva här. För då får jag höra att jag inte förtjänar att vara förälder och att det är rätt att mina barn dör (jag hade ett som dog för ett år sedan).

Men anyway: det vendettat är en annan fråga.

Grattis och lycka till x flera.
Det går att fundera över allt.

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 10 mar 2009 01:30

...jag har en familj , kompisar , saker , jag kan saker , och jag vågar visa mig ute i alla sammanhang.Det är bra , jag är nöjd , och det kan tom bli bättre med tiden... :)
ps det var roligt med lite intimt bonus idag . :idea:
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 11 mar 2009 01:51

En ny dag väntar imorgon...den här dagen har varit bra och jag har ingen anledning att tro något annat om morgondagen , tack o lov  :)
1965are...ikoniskt halvlärd kvasifilolog,metaretoriker,preprotoauktoritet, ärkehemipseudofilosof och megapsykodianoia.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 11 mar 2009 09:23

Önskar att jag hade en positiv tanke idag, men jag finner ingen :(

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 11 mar 2009 10:35

varje moln har en silverkant.
nå. det var ett stort moln idag, man ser inte kanten, än...
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 11 mar 2009 10:36

Jag såg Maria Larssons eviga ögonblick igår och blev glatt överraskad. Mycket gripande och sevärd film!

Inte minst därför att en viss Christer Kyreus spelade "fin herre" i den enligt eftertexterna. Tyckte nog det fanns en konkurrent till Persbrandt i den!

Hilsen fra Algotezza
Algotezza aka Algotezza

scirocco

Inläggav scirocco » 11 mar 2009 12:25

Jörgen, du är molnet på min himmel. Solens strålar, var är dom? Jo ,dom lyser genom ditt moln. Jörgenmolnet, det bästa som jag vet! Har du slut på glöggen eller? Nej allvar nu. Du är så pricksäker i dina inlägg. jag brukar hålla med dig, nej, det gör jag inte alltid men jag förstår humorn. Da er vi alltid eins.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 11 mar 2009 12:51

Jag har en fanclub :)

Förresten, så har jag också varit med på film, som statist bara,
härmed mina meriter...

Du bestämmer (några avsnitt, lördagsunderhållning som gick för 10 år, tittarna fick rösta mellan 2 alternativ, hur historien skulle sluta)

Reklam för Volkswagen, ämnat för tysk publik, Jörgen och tre till flyttgubbar lyfter fram en piano som ska in i folkan mens en liten flicka springer omkring i vägen för de, en elak Jörgen försöker vifta bort henne.

1939 teaterscenen, någon har spridit ut falska biljetter för att sabotera den tyska föreställningen, Jörgen är med i folkhopen som sportslig herre med keps, jagas bort av poliser till häst - jag syns i hela 3 sekunder på avstånd!

Honungsvargar - Jörgen sitter på bio bland publiken och ser på en dadaistisk skräckfilm av Luis Bunuel, och tittar äcklad på, jag fick ha en vit skjorta på mig för att synas bättre i biomörket - flera sekunder igen med Jörgen :)

Gediget, eller hur?
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 11 mar 2009 13:17

Ling skrev:Önskar att jag hade en positiv tanke idag, men jag finner ingen :(

Ryck upp dig...vad vill du göra idag ?
Njut av en god måltid , se på en bra film , träffa en god vän och gå ut , handla något , var glad , det är nu det gäller ... fånga dagen .
Sök inspiration hos någon , gör något ... :)

mvh

scirocco

Inläggav scirocco » 11 mar 2009 15:10

Ling,du som bor i en stad, gå ut och starta ett våldsamt upplopp,.. emot,..  mitt förslag är kina  och  påven ,som bonuseffekt .

J R Auk

Inläggav J R Auk » 11 mar 2009 17:04

Jag värderar inte tankar som positiva och negativa, de är, och de ger det de ger.

Ansvaret vilar lika tungt om de tål kallas positiva eller negativa. Bra i relation till tanken är en praktik av, och inte en egenskap hos, tanken.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
LJUSUPPLEVELSE

Inläggav LJUSUPPLEVELSE » 11 mar 2009 17:40

Jag gillar att kalla positiva den typen av tankar som uppmanar mig till konstruktivt tänkande , i motsats till destruktivt , sådana tankar som kan göra att jag känner någon slags högre psykisk harmoni , ger mig mer energi , gör mig starkare...

mvh

Återgå till "Tankar och känslor"