Omyndigförklarandet av sexarbetare

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 01:05

"Zokrates"
Det finns ju mängder med exempel på före detta alkoholister som efter att de blivit omvända predikar med all kraft mot flaskan. Varför skulle inte något liknande kunna vara fallet med biggj?

Så du tillskriver biggen epitetet alkis? :lol:
Har han gjort det ni tillskriver honom, samt besegrats av förnuftet att förkasta detta beteende

Vi? Vilket trams du kör med herr iq 180, Jbig tillskriver sig själv sitt eget epitet helt för egen hand.
Matahari däremot, dennes synder lär väl aldrig frivilligt komma upp till ytan, hur grund sjöbotten han än trampar.

Matahari har inga synder , gagnar inte sex med minderåriga likt biggus dickus.

Men Zokrates varför halka du runt på  biggens pedofila bananskal med glaskäke?  Du behöver en JOFA hjälm om du ska göra det siddu! :)

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 01:13

Auk
Hohohoho Tomtefan,

Din sherry torra humor är av klass! :)
Detta påpekande var extraordinärt draperande kul, biggen verkar smått förvirrad!
Det här är Anders som startar en tråd, ditt hatobjekt är Andreas.
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=6889

Undrar smått vilken slags humor det röda laget kan tänkas hava i besittning? :D

Användarvisningsbild
teoretikern

Inläggav teoretikern » 03 dec 2009 08:53

Zokrates skrev:Det finns ju mängder med exempel på före detta alkoholister som efter att de blivit omvända predikar med all kraft mot flaskan. Varför skulle inte något liknande kunna vara fallet med biggj? Har han gjort det ni tillskriver honom, samt besegrats av förnuftet att förkasta detta beteende, då skall han väl inte gå och dränka sig, tvärtom uppvisar han ju då en än rakare rygg.

Fast sin period i Thailand beskrev han ju som "en härlig tid" (tror jag säkert!), så jag har inte sett någon omvändelse alls. Är det månne kapitalismens fel att han hade en blöt period i Thailand och drev en bar där?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 03 dec 2009 10:06

teoretikern skrev:
Zokrates skrev:Det finns ju mängder med exempel på före detta alkoholister som efter att de blivit omvända predikar med all kraft mot flaskan. Varför skulle inte något liknande kunna vara fallet med biggj? Har han gjort det ni tillskriver honom, samt besegrats av förnuftet att förkasta detta beteende, då skall han väl inte gå och dränka sig, tvärtom uppvisar han ju då en än rakare rygg.

Fast sin period i Thailand beskrev han ju som "en härlig tid" (tror jag säkert!), så jag har inte sett någon omvändelse alls. Är det månne kapitalismens fel att han hade en blöt period i Thailand och drev en bar där?

Med spriten nä, men såvitt jag förstår är det era förutfattade meningar om honom som får er att tro att han utnyttjat barn. Det som är klart bevisat dock, är att han  till skillnad mot dig och mattan är emot all prostitution, så därav, 1-0 till biggen. Du själv skämtade? ju om en container full med importerade kvinnor för inte så länge sedan i en annan tråd, vilket avslöjar väldigt mycket om dig som person.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 dec 2009 13:43

Ja precis som alla nyfrälsta talar om att man måste hitta gud osv. Det är intressant ur ett psykologiskt perspektiv eftersom enbart om det är så att man till och med kan predika om det, om det intrinsikalt är något dåligt i det (sjukdomen droger, alkoholism och dylikt detta semantiska löje) blir predikaren fri från skuld.

Anhöriga brukar också inta en liknande position. Det är hujiamig så farligt säger de, det är djävulen som bor i flaskan, livsfara som psykopaterna som säljer nätdroger producerar ovs. Allt för att de skall behöva säga, min son/dotter, far/mor, faster/farbror klarar inte av att hantera dessa saker. Denne är en svag stackare som inte klarar av att ha hälsosamma relationer till dessa ting.

Nej, ondska, sjukdom, högre makter till och med gener, inte dåliga förstås utan anpassade, gjorde att:

Patetiskt.

Du missar uppenbarligen en sak här. Jag är inte för förbud mot prostitution, så varför skulle jag hylla någon som börjar predika emot det för den våndas över sina tidigare möten med prostituterade?

Allt handlar om hur mötet skedde gör det inte? Jag menar sex är en intim situation, tänk vad mycket kärlek och ömhet du kan visa denna människa som säljer sig till dig. Skall du skämmas om du gör det?

Så nej du de där äskandet för sympatier, och det där retoriska "förnuft" som du smugglat in gör vitten för något slags "bevis" eller "argument" för eller mot.

Vi vet att ni inte gillar, mer än så har inte presenterats, förutom den öppna frågan om att det är "sämre" istället för "bättre" med laglig prostitution (för att det alltid kommer finnas prostitution är ju alla rörande överens om).
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 dec 2009 13:46

matahari skrev:
Auk
Hohohoho Tomtefan,

Din sherry torra humor är av klass! :)
Detta påpekande var extraordinärt draperande kul, biggen verkar smått förvirrad!
Det här är Anders som startar en tråd, ditt hatobjekt är Andreas.
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=6889

Undrar smått vilken slags humor det röda laget kan tänkas hava i besittning? :D

Ja och undrar varför jag inte får vara med på något lag, tycker det här jävla velandet är för tragiskt.

Är jag vänster tomte, eller liberalfascist. Är båda förenliga med mina pedofila böjelser jag hade när jag var minderårig mot äldre? Eller hur är det?

Har jag mer rätt att tvinga och utnyttja som vänstertomte än högerspöke. Det är svåra frågor som väcks här där godtycklighetens lovsång sjungs.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 dec 2009 13:52

Zokrates skrev:Med spriten nä, men såvitt jag förstår är det era förutfattade meningar om honom som får er att tro att han utnyttjat barn.

Absolut inte det är ju han själv som har sagt det, rakt ut för den som förstår att tolka på biggens maner.

Zokrates skrev:Det som är klart bevisat dock, är att han  till skillnad mot dig och mattan är emot all prostitution, så därav, 1-0 till biggen. Du själv skämtade? ju om en container full med importerade kvinnor för inte så länge sedan i en annan tråd, vilket avslöjar väldigt mycket om dig som person.

Det som är klart bevisat är att du tycker att ditt tyckande skall vara allrådande. Och att du tycker att prostitution är fel.

Men nu handlar det inte om man är "för" eller "emot" prostitution här serru. Frågan är; skall vi omyndigförklara dem som säljer sex, och sedan följer, vad skall prostitution ha för status inför lagen?

Men det är klart det är väl mer passande för dig att säga att alla som tycker att prostitution bör vara fritt (oavsett anledning) är för prostitution som i att man bör köpa horor.

Visst blir livet ditt lättare med ett sådant förfarande men dessa dunster som du slår i dina ögon kanske börjar svida snart, det är ok med en eller två, men gör man det så lättvindigt på sig själv kan man bara frukta att det inte är enda gången.

Jag menar du vill väl inte påstå att det är oförenligt att vilja köpa prostituterade och även håller idén om att det bör vara förbjudet?

Nyans min bäste Zokrates (om han vill infinna sig? här likt annorstädes).

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 03 dec 2009 16:21

J R Auk skrev:
Zokrates skrev:Med spriten nä, men såvitt jag förstår är det era förutfattade meningar om honom som får er att tro att han utnyttjat barn.

Absolut inte det är ju han själv som har sagt det, rakt ut för den som förstår att tolka på biggens maner.

Zokrates skrev:Det som är klart bevisat dock, är att han  till skillnad mot dig och mattan är emot all prostitution, så därav, 1-0 till biggen. Du själv skämtade? ju om en container full med importerade kvinnor för inte så länge sedan i en annan tråd, vilket avslöjar väldigt mycket om dig som person.

Det som är klart bevisat är att du tycker att ditt tyckande skall vara allrådande. Och att du tycker att prostitution är fel.

Men nu handlar det inte om man är "för" eller "emot" prostitution här serru. Frågan är; skall vi omyndigförklara dem som säljer sex, och sedan följer, vad skall prostitution ha för status inför lagen?

Men det är klart det är väl mer passande för dig att säga att alla som tycker att prostitution bör vara fritt (oavsett anledning) är för prostitution som i att man bör köpa horor.

Visst blir livet ditt lättare med ett sådant förfarande men dessa dunster som du slår i dina ögon kanske börjar svida snart, det är ok med en eller två, men gör man det så lättvindigt på sig själv kan man bara frukta att det inte är enda gången.

Jag menar du vill väl inte påstå att det är oförenligt att vilja köpa prostituterade och även håller idén om att det bör vara förbjudet?

Nyans min bäste Zokrates (om han vill infinna sig? här likt annorstädes).

Jag tycker att jag här i tråden tidigare har klargjort ganska väl var jag står i frågan, generellt är jag emot förbud, särskilt riktat mot en naturlig drift såsom sex faktiskt är och även om jag inte kan tänka mig att köpa sex, liksom droger så sätter inte jag mig till doms över dem som vill detta. Problemet är som jag ser det, att sexindustrin har hamnat i händerna hos organiserade kriminella ligor, de har inga skrupler att utnyttja kvinnor, liksom minderåriga, därmed fråntager de människorna som de utnyttjar för sin verksamhet friheten att själva välja.
Hur stoppar man dem, det är frågan för mig. Ett förslag är ju statliga bordeller, alternativt att göra om prostitution till ett legaliserat skatteförpliktigat yrke, givetvis under strikt kontrollerade former där den som säljer sex gör detta av egen övertygelse och vilja och ej av tvång, för jag har faktiskt träffat på kvinnor som sett prostitution som ett drömyrke. Regelbundna hälsokontroller är även en annan sida som här är viktig att ta upp, liksom den att inga minderåriga släpps in. Därmed slår man fällben för en stor del av den illegala människohandeln, men man kommer fortfarande inte åt allt. Vad man däremot i ett sådant system bör göra, är att fälla distributörerna för sexuellt utnyttjande av vuxna och minderåriga, sexuellt tvång samt medhjälp till såväl koppleri som våldtäkt! Sätt dit främst bossarna i dessa ligor för det är där pengarna hamnar från verksamheten. Jag tror att detta skulle kunna låta sig göras mycket enkelt, för det skulle ju funka på ett liknande sätt som systembolaget kontra hembränningen och visst, fulspriten flödar fortfarande men det är kännbart att åka fast.

Jag är emot all slaveri, sedan skiter jag i vilken form det sker under.

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 17:17

R Auk
Ja och undrar varför jag inte får vara med på något lag, tycker det här jävla velandet är för tragiskt

Mja, nu är det ju så här att detta lagifierande är något som det röda laget har konstruerat, eftersom de saknar en unifierad fiende (kommunister tänker alltid i termer om EN fiende) så måste de av naturliga själ skapa
en och vad ligger närmast till hands om inte en liberal.
Är jag vänster tomte, eller liberalfascist. Är båda förenliga med mina pedofila böjelser jag hade när jag var minderårig mot äldre? Eller hur är det?

Man kan fråga sig!
Har jag mer rätt att tvinga och utnyttja som vänstertomte än högerspöke. Det är svåra frågor som väcks här där godtycklighetens lovsång sjungs.

Problemet som jag påpekade för herr Che Guevara var att i dag tillsynes äro höger vänster och vänster höger, således varandras skugga, i detta
instämde herr Che om men genast sekunden senare spårade denne ur och började orera om sina marxist bröder inställning i frågan.

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 17:23

Zokrates!
]Med spriten nä, men såvitt jag förstår är det era förutfattade meningar om honom som får er att tro att han utnyttjat barn. Det som är klart bevisat dock, är att han  till skillnad mot dig och mattan är emot all prostitution, så därav, 1-0 till biggen. Du själv skämtade? ju om en container full med importerade kvinnor för inte så länge sedan i en annan tråd, vilket avslöjar väldigt mycket om dig som person.

Enfald=kommunist= som fan läser bibeln=efterhandskonstruktioner= historie revisionism=dum i huvet=arrogant potät=Zokrates.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 dec 2009 17:30

Zokrates det hade alls inte framgått klart, åtminstone inte så klart att det belyste mig om ditt ställningstagande.

Men så är det när Jbig trollar till det lite också, åsikter föröver den högröstades försvinner i mängden.

Och se de fiktiva "vi" som florerar tar till slut fäste och allt som återstår är ett ställningskrig där karaktären hos den andra sidans representanter skall skjutas i sank.

Men som sagt har hopp än om att den där konstruktiva drunkningen skall komma till skott. Håller mina fingrar korsade.

Dock undrar jag varför det är 1-0 till Jbig om du nu har den där nyanserade inställningen och om du "sätter inte jag mig till doms över dem som vill detta."

Ack vad sker med oss i denna församling? Vem skall fördriva det onda, och få demonen att fly mot porten?

Användarvisningsbild
biggj
Avstängd

Inläggav biggj » 03 dec 2009 17:37

Hejsan!

Vi noterar att pedofilliberaler och torskliberaler på alla sätt söker få sina skrivningar betrodda. De måtte vara väldans rädda för den timide, men kunnige, bigj!  :arrow:  :lol:

MVH
bigj
Den goda sidans försvarare

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 dec 2009 17:40

matahari skrev:
R Auk
Ja och undrar varför jag inte får vara med på något lag, tycker det här jävla velandet är för tragiskt

Mja, nu är det ju så här att detta lagifierande är något som det röda laget har konstruerat, eftersom de saknar en unifierad fiende (kommunister tänker alltid i termer om EN fiende) så måste de av naturliga själ skapa
en och vad ligger närmast till hands om inte en liberal.

Man kan fråga sig!

Problemet som jag påpekade för herr Che Guevara var att i dag tillsynes äro höger vänster och vänster höger, således varandras skugga, i detta
instämde herr Che om men genast sekunden senare spårade denne ur och började orera om sina marxist bröder inställning i frågan.

Nähä du det har skapats här av de "röda" annars brukar det skapas av de "blåa". Det är ju inte de "röda" som tillskriver mig "vänstertomteri". Den där generaliseringen går inte. Vad höger och vänster är är väl irrelevant, båda är ju vänster, och ingen höger. Populismen löser också upp resterna av positiv identitet till att bara lämna det negativa "inte som dem" kvar. Där ser jag inte heller någon skillnad mellan lägren. Varför också vi bara bör kalla dem demagoger, vilket inget i dagens läge motsäger.

För övrigt är jag kommunist, eller kommunallist passar bättre. Så passa dig för vem du söker svära in som lierad. En högst tillfällig förbindelse kanske för att göra exorcismen är väl kanske bäst att avtala? ;) Sen att jag är a politisk för det mesta betyder ju inte att jag kan gradera den skit som jag söker slippa med denna min hållning.

matahari

Inläggav matahari » 03 dec 2009 17:43

Ja, och så har då dramats huvudkaraktär biggen rullat fram och
som vanligt trollar med epitet på dennes meningsmotståndare! :)

Nå biggen, hur var det nu med Thailand igen och din bar?
Är du praktiserande pedofil eller inte?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 03 dec 2009 17:46

biggj skrev:Hejsan!

Vi noterar att pedofilliberaler och torskliberaler på alla sätt söker få sina skrivningar betrodda. De måtte vara väldans rädda för den timide, men kunnige, bigj!  :arrow:  :lol:

MVH
bigj

Timide? Det går ju fan att se tonsilerna i ditt jättegap som basunerar ut lögner dagarna i ända från där jag sitter. Kunnig håller jag dock med om, måste vara när kommunismen hade makt från öst som de gav dig kunskap i psykologisk krigsföring, propaganda, lögner och förtal. Ganska effektfullt för de som har något att förlora, dvs bygger en offentlig karaktär. Problemet är att du inte är där du tror, den där kunskapen gavs dig för att du skulle ge dig ut på torget, inte för att du skulle gömma dig som keyboard warrior i nån källare.

Nej säg som det är, titulera dig som brukligt är; den store rikskanslern för propaganda och totalitär demokrati Biggen! Förtryckaren av de svaga, och upprätthållare av den förtryckande strukturen.

För övrigt, varför den nedtonade approachen, sved det med sanningen? Du kan erkänna, det är ändå inga gloriösa skaror likt de du föreställer dig som läser det här. Det är bara vi. Det kommer kännas bättre efter, känslosvallet kommer lägga sig och så kan vi anta en resonabel ton igen, du minns säker hur det var när det var möjligt. Mindre sprit i blodet, mindre ångest och gråt på natten! :)

Återgå till "Politik och samhälle"