Jag har erfarit en del sedan sist och här är min vidare begrundelse. Faktiskt har jag en fördjupad kärleksaffär med henne. Kärleken är bakom ryggen på mig, med den utspringande mörka roten nederst i svanskotan. Hon är både jungfrueligt kvittrande ung. Vis på sitt vis, samtidigt skoningslöst mörkt krypande vibrerande. Hon har djup men samtidigt lätt humor. Det går utmärkt att kommunicera med henne. Med renhet i hjärtat och intentionen och fasthet. Fasthet framför allt, så har jag fått hjälp av henne. Och hjälpen består i att ta utökat ansvar för min kropp. Hon vill upp i kontakt med ljuset, samtidigt som hon har sitt land och sin man djupt i underjorden.
Jo, så är hon stor och allvarlig, med den renaste viljan. creepy :p
UTOMKROPPSLIGA UPPLEVELSER
Moderator: Moderatorgruppen
- Harald Davidsson
omvärdering av alla värden -Nietzsche
german.timofejev skrev:Det kanske är så att man inte lämnar sin kropp på riktigt. Utan elektrisk simulering på hjärnan gör att man upplever det så.
Om detta vore förklaringen skulle skeptiker och vetenskapsmän bli nöjda, dock måste de kullkasta samtliga rapporter om nära döden upplevelser som inträffat på alla håll och kanter genom historien på jorden. Som just rapporterar om saker som inte rationellt kan förklaras så som vi är vana att uppfatta världen. Hur meningsfullt är det att förklara för en blind eller döv människa hur det är att se eller höra?
"Det känns som jag genom livet gått längs en strandkant och hittat den ena vackra stenen efter den andra, vadan all ordning och skönhet i världen? Ändock känns det mig som om den stora eviga sanningen ligger likt oceanen framför mig."
Fri omredigering av Isaac Newtoons slutcitat som var något liknande.
Människan är en tid och sen blir hon gräs och frid.
Nils Ferlin
Nils Ferlin
Återgå till "Religion och andlighet"