Youtubeklipp: FULLT med filosofi
Moderator: Moderatorgruppen
Youtubeklipp: FULLT med filosofi
I helgen så lyckades jag bli övertygad att först dricka en ansenlig mängd alkhol och sedan börjar filosofera framför en kamera. Försåligt nog så blir det inte mycket filosofi men jag försöker iallafall och i efterhand inser jag att jag inte säger ett dugg av vad jag tänkte säga. Men det kanske är roligt för någon, om inte annat var det väldigt roligt att spela in.
Och om inte annat.. så här ser jag ut.. full...
http://www.youtube.com/watch?v=XuYhP0lB6dw
Och om inte annat.. så här ser jag ut.. full...
http://www.youtube.com/watch?v=XuYhP0lB6dw
- Skogsälvan
- Avslutat konto
-
transversal
- Cosmic philosopher
Kotten skrev:=)
Några förslag på andra ämnen man skulle kunna ta upp om man fortsätter?
Hej Kotten!
Kul! Fortsätt gärna! :)
Förslag 1 på ämnen: Hur jag skulle vara om alla på jorden kunde se mina innersta tankar i direktsändning live på sina datorer eller tvskärmar och att jag inte kunde dölja någon tanke för någon.
Förslag 2: Vilka fördelar alkoholen har.
Förslag 3: Detta skulle göra mig till troende teist.
Förslag 4: Hur jag ser på tänkaren Martinus och hans världsbild Tredje Testamentet.
Förslag 5: Så här låter jag när jag pratar på Tvärtomspråket.
Hoppas få ser mer filmklipp
"Det är så kul och nyttigt att leka,fantisera och jollra som ett barn ibland. Man kan inte ta livet på allvar utan att leka. Ur allvaret föds leken och ur leken föds allvaret"
Hälsar
Cosmic philosopher
http://www.facebook.com/mikael.johnsson1
Hälsar
Cosmic philosopher
http://www.facebook.com/mikael.johnsson1
- Johan Ågren
- Administratör
Cosmic philosopher skrev:Kotten skrev:=)
Några förslag på andra ämnen man skulle kunna ta upp om man fortsätter?
Hej Kotten!
Kul! Fortsätt gärna! :)
Förslag 1 på ämnen: Hur jag skulle vara om alla på jorden kunde se mina innersta tankar i direktsändning live på sina datorer eller tvskärmar och att jag inte kunde dölja någon tanke för någon.
Förslag 2: Vilka fördelar alkoholen har.
Förslag 3: Detta skulle göra mig till troende teist.
Förslag 4: Hur jag ser på tänkaren Martinus och hans världsbild Tredje Testamentet.
Förslag 5: Så här låter jag när jag pratar på Tvärtomspråket.
Hoppas få ser mer filmklipp
Du presenterar/startar ofta många intressanta frågeställningar och återigen visar du på din kreativitet. Jag förstår vad du är inne på och det är intressant. Min filosofiska pappa och jag har vid flera tillfällen diskuterat olika likartade fenomen som det du tar upp på "förslag 1" så det kunde vara spännande.
2:an är ju också riktigt bra med temat!
3:an tycker jag är väldigt intressant
4:an hmm.. jag tror inte jag är tillräckligt insatt i det för kunna göra det bra.
På fyllan tenderar vi ju att vara mer ärliga så det kan nog bli intressant och så kanske man lyckas öppna sig för andra insikter. Jag ska ta med mig något av förslagen och presentera till helgen =)
- Johan Ågren
- Administratör
Johan Ågren skrev:Det där är inte "full". Men du var charmig. :)
Nee, sant, det var faktiskt lite mesigt men jag drack bara massa gammalt vin och cider bara, får bli whiskey nästa gång så ska det nog bli bättre. Jag blev väldigt nervös ett tag så det fick mig att nyktra till. Men mer dricka nästa gång =)
Jag gjirde nått liknande förr,
Skrev ner mina bästa ideer och gick igenom dom ett par dagar senare,
Det som var revoulionerande bra ideer var mest en massa trams som var svår att koda av.
Det blev sig inte som jag ville, men jag var nog FÖR full vid testet.
Gillar din filmning och klippning och ger det högsta betyg.
Det filosofiska budskapet var roligt, att ge sig på livets mening för tändvätskor heh : )
Skrev ner mina bästa ideer och gick igenom dom ett par dagar senare,
Det som var revoulionerande bra ideer var mest en massa trams som var svår att koda av.
Det blev sig inte som jag ville, men jag var nog FÖR full vid testet.
Gillar din filmning och klippning och ger det högsta betyg.
Det filosofiska budskapet var roligt, att ge sig på livets mening för tändvätskor heh : )
- Johan Ågren
- Administratör
Marko, klippningen och idéen med att spela in mig när jag filosoferar full kom ifrån min vän Kim så jag ska vidarebefodra detta till honom, jag är också själv riktigt imponerad och trodde inte han hade sån talang för detta. Idéen kom ifrån att jag alltid brukar sitta på fester och ge folket en massa roliga filosofiska dilemman och frågeställningar. Det är väl avkodningen som jag kan tycka är intressant! För jag har ju svårt att förstå vad jag vill säga när jag är full ibland, i efterhand. Man brukar ju tala mer på känsla utan blockaderna av förnuft, även om det kanske inte nödvändigtvis är filosofiskt givande så är det ju fruktansvärt roligt.
Det låter nästan omöjligt, alltså borde det vara ett givet åtagande för en filosofiskt lagd själ som du själv?
Johan Ågren skrev:Alkohol förhöjer de flesta förmågor, till en viss gräns, förutom trovärdigheten. :) Fast man kan göra det på andra sätt också utan tillsatser. Tveksamt om det går att göra med tre barn och fyra katter som snurrar runt dock. Där skulle Siddhartha ha fått något att bita i.
Det låter nästan omöjligt, alltså borde det vara ett givet åtagande för en filosofiskt lagd själ som du själv?
- Johan Ågren
- Administratör
Kotten skrev:Marko, klippningen och idéen med att spela in mig när jag filosoferar full kom ifrån min vän Kim så jag ska vidarebefodra detta till honom, jag är också själv riktigt imponerad och trodde inte han hade sån talang för detta. Idéen kom ifrån att jag alltid brukar sitta på fester och ge folket en massa roliga filosofiska dilemman och frågeställningar. Det är väl avkodningen som jag kan tycka är intressant! För jag har ju svårt att förstå vad jag vill säga när jag är full ibland, i efterhand. Man brukar ju tala mer på känsla utan blockaderna av förnuft, även om det kanske inte nödvändigtvis är filosofiskt givande så är det ju fruktansvärt roligt.Johan Ågren skrev:Alkohol förhöjer de flesta förmågor, till en viss gräns, förutom trovärdigheten. :) Fast man kan göra det på andra sätt också utan tillsatser. Tveksamt om det går att göra med tre barn och fyra katter som snurrar runt dock. Där skulle Siddhartha ha fått något att bita i.
EremonautKim?
- Skogsälvan
- Avslutat konto