Marko skrev:Det kan säkert vara som så att många som känner sig förtrckta skapar något beteende.
Vad är en pedofil ?, I Amerika stämplas man som pedofil snart om man har sex med persoer under 18år.
Min syster var 15 när hon blev på smällen med hennes man som då var runt 30. Dom är gifta än efter 20 års äktenskap.
I usa hade hennes man blivit stämplad och fäld till fängelse.
Gillar inte män kvinnor av olika dess slag ?, gammla unga, feta, smala, långa, korta.... var går gränsen till fel och rätt ?
Inom islam har jag hört heta debatter om giftemål med fyra åriga barn. Det är inget som vi eller jag direkt accepterar.
Men vissa gör det och är dessa personer isåfall homosexuella ?,
Nej, jag köper inte din teori helt ut, den får utvecklas lite och ha mer detaljer än bara ett påstående.
Om vi tar Iran som exempel, så räknas det som att när en flicka fyller 12, så blir hon en kvinna, deras syn på
kvinnor, vad som är en kvinna, formas ju därefter, så för en iranier så är det normalt att betrakta tonårigar som
kvinnor, vilket ställer till det för många av dem när de kommer till länder som t.ex Sverige, det blir ju en
kulturkrock som innebär att de kan hamna i fängelse om de inte döljer det noga.
Överfört på pojkar, så finns det många kulturer som räknar att pojkarnas barndom slutar vid 7 års åldern,
detta ställer till det, men det som innebär svårigheter är ju att homosexualitet i de flesta kulturer är tabu,
så var det ju även för oss i väst fram till bara några decennier sedan, men trots det så finns det ju fortfarande
ett beteende som man inte sopar undan mattan hur lätt som helst vilket visar sig i alla de övergrepp som
begåtts t.ex med idrottsledare och katolska präster, men det är ju bara toppen på ett isberg, räknat med alla
dem som åker till Thailand för att ha sex med pojkar, "vanliga" svenska män som förmodligen döljer sin läggning
bakom en homosexuell fasad, eller än värre, en heterosexuell dito.
I Många länder, Afghanistan, Indien, Saudiarabien, har de många gånger oftare och hellre sex med småpojkar,
då det om det upptäcks lättare kan förklaras bort, även föräldrarna till barnen är mer benägna att tysta ned det
om det upptäcks, medan om det hade gällt en flicka, så väcks direkt blodstörst och hämndlystnad.
Småpojkar har alltid utnyttjats av homosexuella, särskilt vanligare ju mer tabu det är med homosexualitet,
så på det viset är det ju positivt att tabut försvinner, så att de utan större risker för förföljelse kan ragga på
likasinnade jämngamla objekt, men detta är ju en långsam process och det tar ju generationer att förändra
ett grundbeteende, så fortfarande finns det många som hellre än att gå ut offentligt, döljer det genom att ge
sig på försvarslösa barn, att det är så betvivlar jag inte det minsta.
Sexuella övergrepp på barn är ju inte heller något som endast män sysslar med, minst 20 % av förövarna
globalt sett är faktiskt kvinnor, bara som en liten parantes som tabumässigt trycks ned i vår del av världen.