Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 14 aug 2011 17:47

Marko skrev:
rekoj skrev:Jag tänker på könsroller.

Blev distraherad när jag såg att en kompis lagt ut bröstbild på sig själv.

En person jag känner och pratade med på msn ett tag var lite udda men skön typ,
han ville addda mig på facebook, men eftersom han valt att ha en sexuell och utmananade homosexuell liknande bild på sig själv så valde jag att inte adda honom. (gillade inte provokations faktorn)

Jag blev förbannad en gång på en när jag var 12 år och en gubbe  i 60 årsåldern på en busshållplats kom med ett äckligt förslag. Homosexualitet och pedofili går hand i hand, men det har tystats ned av lobbande bögar, den som
nämner detta faktum blir kraftigt påhoppad och utsatt för en massiv kritik, men är det så det skall vara så får det väl vara så då.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 aug 2011 18:21

Det kan säkert vara som så att många som känner sig förtrckta skapar något beteende.
Vad är en pedofil ?, I Amerika stämplas man som pedofil snart om man har sex med persoer under 18år.
Min syster var 15 när hon blev på smällen med hennes man som då var runt 30. Dom är gifta än efter 20 års äktenskap.
I usa hade hennes man blivit stämplad och fäld till fängelse.

Gillar inte män kvinnor av olika dess slag ?, gammla unga, feta, smala, långa, korta.... var går gränsen till fel och rätt ?

Inom islam har jag hört heta debatter om giftemål med fyra åriga barn. Det är inget som vi eller jag direkt accepterar.
Men vissa gör det och är dessa personer isåfall homosexuella ?,

Nej, jag köper inte din teori helt ut, den får utvecklas lite och ha mer detaljer än bara ett påstående.

Jag träffade på en amerikansk kvinna som aktivt letade efter pedofiler på nätet. Hon var visserligen gift med en man,
men jag fick uppfattningen at hon såg alla män som potentiella pedofiler tills motsatsen bevisats.
Det hon kallade pedofiler var inte bögar, utan svin och än mer groteska ord.

En sida tolkade amerikansk lag på sitt sätt, Dom slängde ut alla män över 30, för dessa var potentiella sexualförbrytare eftersom majoriteten av sexuella trakaserer kom från män över 30.. är alla män sexualförbrytare ?..

Nej, jag vill nog helre se var situation för sig, och göra en mer noggran bedömning än att generallisera homosexuella till pedofiler.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 14 aug 2011 18:49

Marko skrev:Det kan säkert vara som så att många som känner sig förtrckta skapar något beteende.
Vad är en pedofil ?, I Amerika stämplas man som pedofil snart om man har sex med persoer under 18år.
Min syster var 15 när hon blev på smällen med hennes man som då var runt 30. Dom är gifta än efter 20 års äktenskap.
I usa hade hennes man blivit stämplad och fäld till fängelse.

Gillar inte män kvinnor av olika dess slag ?, gammla unga, feta, smala, långa, korta.... var går gränsen till fel och rätt ?

Inom islam har jag hört heta debatter om giftemål med fyra åriga barn. Det är inget som vi eller jag direkt accepterar.
Men vissa gör det och är dessa personer isåfall homosexuella ?,

Nej, jag köper inte din teori helt ut, den får utvecklas lite och ha mer detaljer än bara ett påstående.

Om vi tar Iran som exempel, så räknas det som att när en flicka fyller 12, så blir hon en kvinna, deras syn på
kvinnor, vad som är en kvinna, formas ju därefter, så för en iranier så är det normalt att betrakta tonårigar som
kvinnor, vilket ställer till det för många av dem när de kommer till länder som t.ex Sverige, det blir ju en
kulturkrock som innebär att de kan hamna i fängelse om de inte döljer det noga.
Överfört på pojkar, så finns det många kulturer som räknar att pojkarnas barndom slutar vid 7 års åldern,
detta ställer till det, men det som innebär svårigheter är ju att homosexualitet i de flesta kulturer är tabu,
så var det ju även för oss i väst fram till bara några decennier sedan, men trots det så finns det ju fortfarande
ett beteende som man inte sopar undan mattan hur lätt som helst vilket visar sig i alla de övergrepp som
begåtts t.ex med idrottsledare och katolska präster, men det är ju bara toppen på ett isberg, räknat med alla
dem som åker till Thailand för att ha sex med pojkar, "vanliga" svenska män som förmodligen döljer sin läggning
bakom en homosexuell fasad, eller än värre, en heterosexuell dito.

I Många länder, Afghanistan, Indien, Saudiarabien, har de många gånger oftare och hellre sex med småpojkar,
då det om det upptäcks lättare kan förklaras bort, även föräldrarna till barnen är mer benägna att tysta ned det
om det upptäcks, medan om det hade gällt en flicka, så väcks direkt blodstörst och hämndlystnad.

Småpojkar har alltid utnyttjats av homosexuella, särskilt vanligare ju mer tabu det är med homosexualitet,
så på det viset är det ju positivt att tabut försvinner, så att de utan större risker för förföljelse kan ragga på
likasinnade jämngamla objekt, men detta är ju en långsam process och det tar ju generationer att förändra
ett grundbeteende, så fortfarande finns det många som hellre än att gå ut offentligt, döljer det genom att ge
sig på försvarslösa barn, att det är så betvivlar jag inte det minsta.

Sexuella övergrepp på barn är ju inte heller något som endast män sysslar med, minst 20 % av förövarna
globalt sett är faktiskt kvinnor, bara som en liten parantes som tabumässigt trycks ned i vår del av världen.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 14 aug 2011 21:29

Jag tror att alla människors tankar har en  liten sjuk och en liten frisk del.
Vissa människor saknar bara empati och har ingen etik eller moral för att låta bli att skada andra.
Den sexuella förnedringen är önskan om att skada andra och man njuter av detta.
Övergrepp var ett bra ord, men jag vill göra det än mer negativt stämplad. Misshandel och mental tortyr är ett mer rimligt sätt att beskriva det med.
Homosexualitet är en drift och inte en önskan om att skada andra.

Sen har vi de som blev utsatta som barn för övergrepp eller mental misshandel. Vad blir dom när de växer upp ?,
kommer dessa att vilja skada sig själva och utför en mängd saker som dom normalt sett inte skulle ha gjort ?,
Tex har sex i samma kön, trotts att dom egentligen saknar driften. Det kan vara en sjävförnedring som fortsätter livet ut.
Vad har dom för ansvar över sina tankar?, det var ju samhället och de som övergrep dom som formade deras tvångstankar.

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 17 aug 2011 13:02

.

Oblivion

Inläggav Oblivion » 17 aug 2011 19:10

Jag ser (nästan) bara bekräftelsebehov vart jag än tittar. Hos mig själv, i vad jag än kommunicerar.. hos andra, i vad dem än kommunicerar. Det mesta är bara bekräftelse.

Därför jag dragit mig från att skriva i den här tråden..... men här är jag nu.
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein

Oblivion

Inläggav Oblivion » 17 aug 2011 19:58

Sen undrar jag varför det alltid är antingen 10 eller 11 användare online i det här forumet...

Nåja... nästan jämt...
"A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?" - Albert Einstein

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 17 aug 2011 20:49

Ranchi skrev:Mina hörlurar verkar dö långsamt.. "Men 2-3 år är gammalt för ett par lurar"

En del låtar hör man inte.

En del smälter bara ihop på något sätt.

En del ändras till "intrumental" bas och röster försvinner.

Tonerna verkar ta olika vägar och sin egen styrka.

Men om dem inte jobbar tillsammans låter inte låten som den ska :(

Tror ni det går att fixa så tonerna blir vänner igen? eller är det bara att slänga skiten?

Fan... kommer bli tyst utan musik.

Det är inte lätt när även tekniken åldras som vore det levande, när videokameran börjar se grumligt,
högtalarna börjar sluddra och mikrofoner blir döva, fick själv slänga ett gammalt headset,
men det höll i 15 år, men idag råder inavel på marknaden, sådant sänker kvaliteten betydligt och
därmed även livslängden.

Fick installera ett utgången program från ms, för att kunna avinstallera ett döende dito på datorn,
funderat på att skicka iväg burken till Fonus, det borde man kunna, begrava en kär gammal vän.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 17 aug 2011 21:32

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 17 aug 2011 22:27

sailaways skrev:På tal om hörlurar köper jag nya imorgon. Koss Porta Pro går bara sönder.

Ska köpa ett par såna här: http://www.jmedata.se/PartDetail.aspx?q=p:1773135 Kan rekommendera dem då det fått några utmärkelser.

På tal om hörlurar köper jag nya imorgon. Koss Porta Pro går bara sönder.

koss kablar lossna eller börjar glappa för enkelt. Det är bara att lämna in dessa på garanti i tre års tid har du garanti mot funktions brister.
Dessa är medvetet skapade brister för att folk ska köpa nya lurar.

Sist jag var på elgiganten och lämnade tillbaka lurarna sa dom till oss att garantin inte längre gälde om vi inte bytte upp dem till bättre lurar.
lol, jag kommer lämna in mina lurar så länge felen består, du får ju nya lurar stup i kvarten helt gratis.

Koss porta pro har ett grymt ljud. Ingen snack om saken.
Kablarna e skit i dom.

Kvalite och Märken går inte alltid ihop. Har 'noname' högtalare till datorn som jag köpte för 250kronor,
Dom har hålt i 15 år, dom ger bättre ljud än vad min data surround gjorde med subwoofer och allt...

så här ser mina 'macase industial corp' högtalare ut: (fula som stryk, men har en bra bas och bra diskant, mellanregistret är okej,
hög volym och ger dunka dunka om man så vill, utan att den klipper ljudet)

Bild

Morningstar

Inläggav Morningstar » 18 aug 2011 15:14

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 18 aug 2011 15:31

Giftiga färger på lurarna !
Är ljudet lika bra som du hade i dina koss ?

Ja, Absolut får du får nya lurar direkt i affären (om dom inte väljer att laga produkten ) om det är fabrikations eller funktions fel och butiken säljer lurarna.
(Dom kan trillskas lite och ljuga och försöka slingra sig med att du skapat felet, men är det kända fel som kablarna på koss så är det bra att framföra det)
Tror elgiganten helt kommer ta bort koss ur sitt sortiment på grund av kablarna.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 18 aug 2011 16:12

---

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 18 aug 2011 16:55

sailaways skrev:Dem är definitivt lika bra som koss - bättre, bara att dem är lite tyngre att ha på sig och ljudet utanför stängs av mer.

OK, då vet jag det. Hade jag sparat kvittot på koss-lurarna hade jag bytt in dem. Nu har jag inte det, om det blir en nästa gång jag köper dom så sparar jag det.

Köpte till ett nytt batteri till min HTC HD7 (det står på batteriet att det är replacement for HTC HD7). Laddade batteriet första gången i 16,5 h ... Men batteriet suger om jag ska va helt ärlig i mitt omdöme! Blir irrriterad, kraften sugs ut snabbt. Måste ladda den under dagen precis som med förra batteriet. (standard batteriet låg på 1200 mah, det nya på 3500 mah)
Vad beror detta på? Nåt i strömmen i telefonen som bara tillåter en viss mah??

En telefon förbrukar ström. Batteriets kapacitet kan vara obegärnsat stor. Telefonen förbrukar inte mer eller mindre av poolen för det.
Men klarar din htc att ladda det nya batteriet bra och klarar den av att ladda den full ?,

om din telefon drar ut 1200mah på två timmar så förbrukar telefonen runt en halv Ampere.
din 3200mah timmar batteri ska då vara tom efter 5-6 timmar under samma omständigheter. (teoretiskt 6.4H, räkna med 80% av den tiden i praktiken)

prova att sätta på en film med fullt ljud och full ljusstyrka med orginal batteriet och med det nya.
märker du ingen skillnad så är det antingen fel på batteriet eller så är det fel på laddaren.

Köper man batterier från en serriös återförsäljare och inte via import så är risken lägre för bluff.

gör ett test så ser du hur mycket det skiljer.

ett batteri ska väl vara fulladdad efter ett par timmar normalt sett. så dina 16 timmar är mer än väl.
men det kan ju tänkas att laddaren i telefonen slutar att ladda när den tror att bateriet är fullt.

Jag vet för lite om dessa telefoner för att kunna säga vad det beror på.

När jag köpte min mp3 spelare så stod det i pappret att den skulle hålla i 10 timmar.
i verkligheten höll den i tre timmar. Jag gjorde ett test under samma omständigheter som tillverkaren gjort.
skillnaden i tid kom jag fram till berodde på att mina hörlurar drog mer ström (koss) än vad orginal pluggarna gjorde.
Jag var nöjd med att den höll 6timmar med orginal pluggarna (man ska aldrig lite på tillverkarens siffror, dom är i överkant)

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 18 aug 2011 21:49

på tal om produktions fel,
Samsung galaxy pads har ett problem på alla sina touch skärmar.
Det finns ett litet oljelager under pekskärmen som inte flyter ut riktigt. Resultatet blir en felaktig funktion när man trycker på skärmen (i mittarean).
Det kan ju vara bra att veta om man ska lämna tillbaka en sådan. Det är ett funktions fel och inte en användare som slitit sönder produkten.

Bara att nämna det så får man en ny pad utan att få en massa jobbiga frågor tillbaka.

Återgå till "Tankar och känslor"