Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 20 sep 2011 23:40

Ranchi skrev:Bor nu på mitt vandrarhem och läser och flämtar, vad göra? världen är stor, enormt.

Kul att man fått låna en kompis trådlösa internet över en dag.
Internetvärlden har man saknat lite när man försvinner in i sin isolering.

Skönt att igen skriva några rader på denna underbara sida full av liv.

När jag var i din ålder så ordnade jag bostad genom att bli ihop med nån som hade en,
att flytta var detsamma som att göra slut och bli ihop med nån ny.

Bra att du har tak över huvudet i alla fall och slipper dra runt i olika trappuppgångar och källare.

monstret

Inläggav monstret » 21 sep 2011 13:20

Ranchi skrev:Bor nu på mitt vandrarhem och läser och flämtar, vad göra? världen är stor, enormt.

Kul att man fått låna en kompis trådlösa internet över en dag.
Internetvärlden har man saknat lite när man försvinner in i sin isolering.

Skönt att igen skriva några rader på denna underbara sida full av liv.

Hur har du blivit hemlös om jag får fråga?

Morningstar

Inläggav Morningstar » 21 sep 2011 16:09

---

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 22 sep 2011 01:33

Vill hitta något bra att läsa. Ska skänka en kasse skitböcker till Myrorna.

Har läst en kasse astrologilitteratur på sistone men försöker stänga ner/riva dårhuset. Ser att andra människor hyser en panik för sina födelsehoroskop och försöker finna sin potentiella psykolog i alla frågor.

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 22 sep 2011 13:37

Tänker på hur våra human like robots ser ut och beter sig om 30 år..
idag ser dom ut så här:

<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/6Ak3coBKBC0" frameborder="0"></iframe>

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 22 sep 2011 21:09

Funderar på att gå och ta en öl jag med (på närmaste förortskrog).

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 22 sep 2011 22:16

Skittråkigt ställe, trist öl.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 24 sep 2011 01:09

Tog lite amfetamin för några timmar sen. Verkar depressivt, som en maschoistisk spänning. Vill få melatonintabletter igen (som jag fick av den islamska slumpen som följer mitt liv pga min fars egenintresse i sin familj, och mina problem att tillfredställa detta med intelligens, i idealistisk konflikt och primitivt hednisk contatinergenombrott/labilitet) som löser emotionella konflikter mellan hjärnhalvorna där noderna av sinnet och existensens galenskap medvetandegörs till en besinnad verklighet. Har inte tid hos läkaren förens om en månad exakt, började med tidigare utskrivna antidepressiva igen, och en ny alternativ schizomedicin som fungerar termostatiskt pga självförakt och statinärt misslyckande med harmonin, när jag tidigare hyst en tro på att mina långa erfarenheter av psykvården har inneburit ett hallelulja av impulsiv förankring i den uppjöjt sjuka kristna kroppen, men jag är för känslig för att falla hem i en frän/vulgär känsla av solens epicentrum... men samtidigt vill jag bara experimentera med mentala bondage i missbrukets nedtrappning på futuristiska kollapser i min romantisering av luftens fasta kvalitet eller kärnmöjlighet, helt galen. Rädd för bestraffningen inbillar jag mig en teatral helgonnärvaro helt imbecillt, och ler på samma gång åt detta autistiska smörjmedel, och begriper att jag behöver utföra en excorsistisk handling av djupare mening än "den projicerade" av estetiska förödmukade kulisser och extensioner av meningsvirvlarnas slumpmässiga kontrolltvång och sadistiska existens i eget stympande, men när allt i det transparenta fängelsets tantriska realtid av religiös ockultism inte besvarar mina frågor borde jag i min förtvivlan inte vara rädd eller blasé för att i den avvisade identitetsdelen vända på fanatasin där allt redan är en inneburen rättsfråga, och i min urimpuls veckla ut mig igenom den autistiska ansträngningens miljöskada och i polariserande extas klä detta i nya element där avbrottets preferenser av anarkistisk cirkus i referenskulturell kvadraturnyfikenhet där jag kommer ge upp från allt vad kristus täckningsteknikalier redovisat i min förtvivlans tröstätande och själviska torgskräcks obalanserade ämning, där ett estetiskt tema kan spela rollen av de galaktiska löfte som varken uppmuntrar eller drar ner i smutsen utan kan vara en uthärdning inför det spel och lek som inkastningen och den karaktärliknande tillbakablickens ärliga utsaga kan skapa en fri plats för meditation.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 24 sep 2011 01:24

Läser en sockerladdad bok om kvantfysik just nu, trots min patetiska brist på utbildning. Vill i min destruktivitet göra en minnesanteckning med containerns yoghurtavsmak (som ett mer sofistikerat fylleminne) för att disciplinerat ska göra det jag talar om. Jag behöver börja skolan igen, slutade när jag gick i 8an och iaktog hur arketyperna började en teatral våglinje av terapeutisk särskådning, och i med detta skapades svårigheten att initieras i samhällets krav och koncisa struktur. Gick sista halvåret i en frireligös kristen skola eftersom vi bodde i närheten och mina föräldrar uppskattade att eleverna fick bra betyg. Det måste vara väldigt efterblivet att uppröras en evighet i efterhand lite smått åt klimatets brister och lärarnas handlingar och ateistiska perversioner, var 17 år sist jag spydde upp en förtvivlan av våldtäktsutsagor och analoga böjelser i svår balansgång medveten om den androgyna energins kreativa inspiration, men det måste blivit ett missförstånd, något jag väldigt gärna vill upplösa, kristalliera bortom kroppens synsvaghet/ögonlöshet och fördomsgrisighet i en ökenvandring och självständig födelseerinran i mobiliseringen av den verkliga frihetens limboknäckkakor i en snyggare och friskare verklighet.

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Inläggav Anders » 26 sep 2011 09:21

Undrar om det inte är bäst att spränga hela skiten, det är ändå mer negativt än positivt.

Kanske mer kände än tänkte så, men ändå.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Jonathan Haidt - A righteous mind
Juli 2026

Morningstar

Inläggav Morningstar » 27 sep 2011 13:52

---

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 27 sep 2011 14:00

Jag minns ärligt talat knappt när jag köpte skor&kläder till mig själv senast och
jag har ett bra minne...

Användarvisningsbild
Ranchi

Inläggav Ranchi » 27 sep 2011 14:07

.

Användarvisningsbild
Anna Sara
Kontakt:

Inläggav Anna Sara » 27 sep 2011 21:13

Vet ni om det finns någon annan sida att sitta på?

Marko
Avstängd

Inläggav Marko » 27 sep 2011 22:08

vart sugen på kaffe i två timmar nu, börjar bli deppig.
nu tar jag mig i kragen och gör mig en kopp.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.as ... el=4717499

hur många koppar dricker ni per dag ?
(jag tar mellan 4 till tio koppar om dagen)

Återgå till "Tankar och känslor"